האיחוד האירופי תפס מיליון שבבים מזוייפים שהגיעו מהמזרח

4 יולי, 2017

במבצע Operation Wafers שהתקיים במשך שבועיים תחת הפיקוד של המכס ההולנדי, נתפסו יותר ממיליון שבבים שהגיעו מסין ומהונג קונג, ויועדו לשימוש במערכות תחבורה, תעופה וציוד רפואי

המכס ההולנדי תפס מיליון רכיבים מזוייפים שהגיעו אל המדינה מסין ומהונג קונג באמצעות שליחים. מדובר ברכיבים דוגמת לדים, טרנזיסטורים ומעגלים משולבים. התפיסה נעשתה במהלך שבועיים שבהם התקיים מבצע שיטור כלל אירופי בשם Operation Wafers שהתבצע בפיקוד המכס של הולנד. במבצע השתתפו גוף התיאום המשטרתי האירופי Europol, המשרד האירופי למאבק בזיופים (OLAF) , ורשויות המכס של 12 מדינות חברות באיחוד האירופי. איגוד תעשיית השבבים האירופי (ESIA) השתתף במבצע באמצעות מתן הכשרה מוקדמת של הסוכנים שחיפשו את הרכיבים, וביצוע הבדיקות של הרכיבים החשודים כדי לקבוע אם הם מקוריים או מזוייפים.

סוכנות OLAF נתנה את המימון הפיננסי למבצע, ומערך תקשורת והעברת מידע מאובטח שאיפשר לתאם בין כל הרשויות במהלך השבועעים שבהם הוא התקיים. מנהל סוכנות OLAF, ג'ובאני קסלר, אמר שהמבצע המחיש את החשיבוטת בשיתוף פעולה בין מדינות כדי למנוע כניסת רכיבים מזוייפים אל היבשת. הסוכנות פירסמה הודעה מיוחדת ובה מסרה שילוב הרכיבים שנתפשו במערכות אלקטרוניות היה יכול לגרום לפגיעה קשה בתשתיות קריטיות אזרחיות וצבאיות.

"חלק מהרכיבים המזוייפים שניתפשו יועדו לשימוש בתחום התחבורה והיו יכולים להיכנס למכוניות, מטוסים וציוד רפואי, כולל ציוד לחדרי ניתוח. השימוש בהם היה יכול לסכן חיי אדם". בתמונה למעלה: רכיב מזוייף שהתגלה במבצע, אשר מתחזה לרכיב תקשורת נתונים מסוג  RS-232 של חברת טקסס אינסטרומנטס (TI).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס