DSPG מחליפה את תמהיל המכירות: פחות DECT ויותר VoIP

27 יולי, 2017

סוף סוף המוצרים החדשים של DSPG מהרצליה מתחילים לתפוס את מקום שבבי DECT הישנים. למרות ירידה במכירות ברבעון השני, 47% מהן היו של מוצרים חדשים לשווקים צומחים

DSPG CEO

תוצאות הרבעון השני של חברת DSPG מהרצליה לא היו מעודדות: החברה דיווחה על ירידה של 13% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של 31.3 מיליון דולר. למרות זאת, ההודעה למשקיעים על התוצאות הרבעוניות נראתה כמו הודעה משמחת. הסיבה לנתק בין המספרים לרגשות נובעת מהעובדה שסוף סוף החברה מצליחה להתנתק מהשוק המסורתי הדועך של טלפוניה אלחוטית בתקן DECT, ונכנסת לשווקים חדשים וצומחים.

למעשה, 47% מכל המכירות ברבעון השני של 2017, בהיקף של 14.7 מיליון דולר, היו של מוצרים חדשים שאינם קשורים לליבת העסקים הישנה. מתוך זה, המכירות של שבבים לתחום ה-VoIP עלו ב-17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-8.6 מיליון דולר. לצידם צמחו מספר תחומים חדשים נוספים, אם כי במספרים קטנים יותר: הרכיבים לנתבים ביתיים נמכרו ב-2.9 מיליון דולר, המכירות לתחום ה-IoT צמחו ב-90% להיקף של 2.3 מיליון דולר ורכיבי העיבוד הקולי ממשפחת HDClear השיגו מכירות של 0.9 מיליון דולר. לא הרבה, אבל ב-81% יותר מאשר אשתקד.

למרות שהחברה דיווחה על הפסד של 0.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 1.4 מיליון דולר אשתקד, המשקיעים דווקא הגיבו בחיוב לתוצאות הרבעוניות, ועם פתיחת המסחר בנסד"ק המנייה עלתה ב-2.5%. כיום נסחרת DSPG לפי שווי שוק של כ-275 מיליון דולר.

האם DSPG התגברה על סמסונג?

למעשה, המאזן מספק סיפור הצלחה נוסף, שפרטיו המדוייקים לא פורסמו על-ידי החברה: הסיפור הוא כיצד הצליחה DSPG להתגבר על המשבר של סמסונג. החברה תלתה תקוות רבות בסמסונג, במיוחד לאחר שטכנולוגיית HDClear שלה, המאפשרת זיהוי קולי והפעלה קולית מדויקת של מכשירים שונים, נבחרה על-ידי סמסונג למספר מכשירים חדשים.

חברת DSPG מאמינה ש-HDClear יהיה מנוע צמיחה שיחליף את שוק ה-DECT המסורתי. התקוות היו עצומות לאחר שבסוף שנת 2015 סמסונג שילבה אותו בשעון החכם שלה Gear S2 smartwatch, ובחודש מרץ 2016 התברר שהוא מצוי במעגל המודפס של הסמארטפון  Galaxy S7 ולאחר מכן במוצר הדגל Samsung Galaxy Note 7, שיצא באוגוסט 2016. אלא שסדרת התקלות בסוללת המכשיר הביאה להפסקת הייצור ולביטול הדגם. המהלך גרם לסמסונג הפסד מצטבר של כ-17 מיליארד דולר.

DSPG-HDCLEAR
שבב העיבוד הקולי DBMD4D של DSPG

מיד לאחריו התברר שסמסונג החליטה ככל הנראה להפסיק את השימוש בטכנולוגיית HDClear, דבר שבא לידי ביטוי בדו"ח של הרבעון הראשון: המכירות של DSPG לסמסונג היו רק 1% מכל מכירותיה ברבעון, בהשוואה ל-14% ברבעון הראשון של 2016. בשיחת הוועידה לפני כשלושה חודשים העריך המנכ"ל עופר אליקים (בתמונה למעלה) שבעקבות החלטת סמסונג יירדו מכירות שבבי העיבוד הקולי לכ-200-500 אלף דולר ברבעון השני. בפועל, החברה הצליחה לפצות את עצמה ולהגיע למכירות של כ-900 אלף דולר.

האופציה הסינית

יכול להיות ש-DSPG גילתה שכיום סין לא פחות אטרקטיבית מקוריאה: לפני שבוע וחצי היא דיווחה שתוכנת עיבוד וזיהוי הקול של חברת iFLYTEK הסינית הוטמעה בהצלחה בשבבי העיבוד הקולי שלה מדגם DBMD4D. חברת iFLYTEK הוקמה בשנת 1999 ועוסקת במחקר ופיתוח טכנולוגיות קוליות, בינה מלאכותית ומוצרי חומרה. היא מספקת טכנולוגיות קוליות ליותר מ-2,000 חברות בסין, ומעריכה שהטכנולוגיות שלה תופסות כ-70% מהשוק הסיני. אחד מהפתרונות המעניינים שלה הוא פלטפורמת ענן (iFLYTEK voice cloud), המספק יכולות התקשרות קולית בין ספקי שירותים בתחום האינטרנט לבין משתמשים במכשירים ניידים. במובנים רבים, זהו תחליף לא רע לסמסונג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית