סמסונג עקפה את אינטל בהיקף מכירות השבבים

1 אוגוסט, 2017

ברבעון השני הסתכמו מכירות השבבים של אינטל ב-14.8 מיליארד דולר, ושל סמסונג ב-15.6 מיליארד דולר. אלא שלאינטל יש הפתעות: צמיחה של 58% במכירת רכיבי זיכרון וצמיחה של 12% במכירת מעבדים למחשבים אישיים

SAMSUNG CHIP

היסטוריה קטנה נרשמה ברבעון השני של 2017, כאשר חטיבת השבבים של סמסונג (Samsung Electronics) עקפה את אינטל מבחינת היקף המכירות. ההשוואה בין השתיים היא מתבקשת: לא רק ששתי החברות פירסמו את דו"חותיהן באותו היום בדיוק, אלא שבכל אחד מהרבעונים האחרונים שתיהן מכבבות בראש טבלת יצרניות השבבים הגדולות ביותר, כאשר אינטל שומרת על מקומה המוביל מאז שנת 1992, אולם הפער ביניהן הולך ומתכווץ מרבעון לרבעון.

בסוף יום חמישי האחרון דיווחה חברת סמסונג שמכירות חטיבת השבבים שלה הסתכמו בכ-17.58 וון קוריאני (KRW) שהם שווי ערך לכ-15.66 מיליארד דולר. באותו היום הודיעה אינטל שמכירותיה ברבעון השני של השנה צמחו ב-14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-14.8 מיליארד דולר.

סמסונג רוכבת על בועת רכיבי הזיכרון

הדו"ח של סמסונג מלמד שהמכירות צמחו בעיקר בזכות המשבר בשוק רכיבי הזיכרון, הנמצא בשנה האחרונה במצב של עלייה בדרישה לצד כושר ייצור שאינו מצליח להתמודד עם הדרישה. סמסונג מודה במצב הזה: "השוק מאופיין ביכולת אספקה מוגבלת של רכיבי זיכרון, והדבר איפשר לקבל מחירים גבוהים יותר". המחירים הגבוהים איפיינו את שוק זכרונות ה-DRAM לכונני SSD, זכרונות בלתי נדיפים לאבזרים ניידים וכל סוגי זכרונות ה-NAND.

סמסונג גם הזכירה את הפעילות החדשה שלה של מתן שירותי ייצור בקבלנות משנה (Foundry). אומנם השירות הזה אינו חדש לגמרי עבור סמסונג, אולם ברבעון הזה הפכה פעילות הפאונדרי לפעילות עצמאית. המפעל התחיל לייצר השנה רכיבי 10 ננומטר בייצור המוני, וסמסונג דיווחה שלאור הביקוש לרכיבים האלה היא תגדיל את קיבולת הייצור שלה בגיאומטריה של 10 ננומטר. במקביל, היא מתחילה כעת בבניית יכולת טכנולוגית לייצר רכיבים בגיאומטריה של 8 ננומטר.

ההפתעות של אינטל

אומנם אינטל ירדה הרבעון הזה למקום השני, אולם גם הדו"ח שלה מציג כאמור צמיחה, עם תחזית למכירות בהיקף של 15.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי. התחזית של סמסונג, אגב, זהירה מאוד ולא כוללת מספרים. כך שיכול מאוד להיות שאינטל תחזור למקום הראשון כבר ברבעון הבא. ראוי לציין שגם אינטל נהנית מהבועה בשוק רכיבי הזיכרון, ולא מן הנמנע שהיא תחזק את מעמדה בתחום. ברבעון השני של 2017 הסתכמו מכירות רכיבי הזיכרון שלה בכ-874 מיליון דולר – עלייה של 58% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, כולל הדו"ח של אינטל הפתעה נוספת: מכירות המעבדים למחשבים אישיים צמחו ב-12% והסתכמו בכ-8.2 מיליארד דולר. עדיין מוקדם להספיד את המחשב האישי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס