חיל האוויר יתקין את מערכת בקרת המסלול של XSight

8 אוקטובר, 2017

מערכת RunWize מאתרת באמצעות מערך של חיישנים אופטיים ומכ"ם חפצים זרים בגודל של בורג על-גבי מסלול ההמראה והנחיתה. זוהי העסקה הראשונה של XSight במגזר הצבאי

xsight sensor israel air force

חיל האוויר הישראלי יתקין בבסיסיו מערכות אוטומטיות לבקרת מסלול מתוצרת חברת Xsight מראש העין. חברת XSight הודיעה כי מינהל הרכש והייצור במשרד הביטחון בחר במערכת RunWize שלה, אשר כוללת את מערכת FODetect לאיתור חפצים על-גבי מסלולי ההמראה והנחיתה. מערכת RunWize, המבוססת על מערך משולב של חיישנים אופטיים ומכ"ם הממוקמים בנקודות אסטרטגיות לאורך המסלול. היא מיועדת לשפר את הבטיחות של מסלולי ההמראה והנחיתה ולמנוע נזקים למטוסים כתוצאה מחפצים זרים וציפורים על-גבי המסלול. חיל האוויר הוא הגוף הצבאי הראשון שמצטייד במערכת מסוג כזה לאבטחת מסלולים.

מנכ"ל XSight אלון ניצן

היקף העסקה לא נמסר, אך ב-XSight ציינו כי מדובר ב"עסקת רכש משמעותית של חיל האוויר" וכי הבחירה במערכת של XSight התקבלה לאחר בחינה של מספר חלופות טכנולוגיות. המערכת צפויה להיות תפעולית בתוך מספר חודשים. עד היום הותקנה המערכת בשדות תעופה אזרחיים, בהם שדות התעופה הבינלאומיים של סיאטל, בוסטון והונג קונג, שדה התעופה שארל דה גול בפאריס ובשדה התעופה בן גוריון בישראל. העיסקה עם חיל האוויר מכניסה את החברה אל השוק הביטחוני.

איתור חפצים זרים בגודל של בורג

מערכת RunWize מספקת פיתרון מלא לניהול סיכונים באזור המסלולים באמצעות שילוב של מכ"ם גלים מילימטריים ועיבוד תמונות המגיעים מחיישנים אופטיים המוצבים סמוך לפנסי התאורה לאורך המסלולים. מערכת FODetect מספקת בקרה אוטומטית ורציפה של מצב המסלולים ומסוגלת לאתר חפצים בגודל של בורג בודד שעשויים לפגוע בבטיחות ההמראה או הנחיתה, וזאת באמצעות שילוב של מכ"ם עם מקור תאורה וחיישני אינפרא-אדום קרוב.

החברה פיתחה ראש חישה הכולל מכ"ם זעיר (Mini W-band Radar) הפועל בתדר של 76-7GHz, מקור תאורת אינפרא-אדום ומצלמת NIR העובדת ביום ובלילה וגם בתנאי מזג אוויר ירודים. ראשי החישה פרוסים לאורך המסלול ומספקים את המידע באמצעות תקשורת מקומית אל תוכנה תוכנה ייעודית המתיכה את המידע ומאתרת חפצים חשודים על המסלול.

Xsight Sensor

תוסף נוסף ל-FODetect, בשם BirdWize, מאפשר למדוד ולהרחיק ציפורים ממסלולי הנחיתה וההמראה. מכיוון שכל ראש חישה סורק גזרה מוגדת לאורך המסלול, מערכת עיבוד התמונה מסוגלת לזהות נוכחות של ציפורים, ולאחר שהיא מספקת התראה, כל ראש חישה יכול להפיק רעשים המרחיקים את הציפורים, בצורה אוטומטית או ידנית. מנכ"ל XSight אלון ניצן אמר שהחברה היא חלוצה בהחדרה של מערכות אוטומטיות לאיתור חפצים זרים (FOD) בשוק הביטחוני. "העיסקה היא ציון דרך משמעותי עבור החברה שלנו ופותחת הזדמנויות חדשות ושימושים למערכות חישת מסלול, שמטרתן להבטיח נכסים אסטרטגיים ויקרים כגון מטוסי F-15 ו-F-35 מנזקי חפצים זרים וציפורים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון