קואלקום דוחה את נסיון ההשתלטות של ברודקום

13 נובמבר, 2017

עדיין לא ברור אם קואלקום מסרבת או מתמקחת: "המחיר שהוצע נמוך בצורה משמעותית מהשווי האמיתי של קואלקום בהתחשב במעמדה המוביל בטכנולוגיות מובייל ובסיכויי הצמיחה שלנו"

Qualcomm Centriq
פול ג'ייקובס
פול ג'ייקובס

שבוע ויום לאחר שחברת ברודקום הגישה הצעה נועזת לרכוש את חברת קואלקום תמורת 130 מיליארד דולרים, רובם במזומן, מגיעה התגובה של הנהלת קואלקום: דחייה מוחלטת.

היום (ב') פירסמה קואלקום תגובה להצעה המרעישה, ודיווחה שהדירקטוריון החליט פה אחד לדחות את ההצעה. "הדירקטוריון מאמין שהמחיר שהוצע הוא נמוך בצורה משמעותית מהשווי האמיתי של קואלקום בהתחשב במעמדה המוביל בטכנולוגיות מובייל וסיכויי הצמיחה העתידיים שלנו", אמר יו"ר החברה, פול ג'ייקובס.

מנכ"ל קואלקום, סטיב מלנקופף, אמר שאין עוד חברה בתעשיית השבבים הנמצאת במיקום טוב יותר מקואלקום בתחומי המובייל, ה-IoT, הרכב, אבזרי מיחשוב הקצה והרשתות (נטוורקינג). "אנחנו מאמינים ביכולתנו לייצר ערך נוסף עבור בעלי המניות באמצעות המשך הצמיחה בתחומים אלה ובהובלת התעשייה למערכות הדור החמישי (5G)".

הדירקטור טום הורטון, אמר שהדירקטוריון ביצע בדיקה מעמיקה של הצעת הרכש, ביחד עם היועצים המשפטיים והפיננסיים של החברה, והגיע למסקנה שההצעה לא משקפת את השווי האמיתי של החברה ושהיא כרוכה באי-ודאות גדולה מאוד בתחום הרגולטורי. "אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה שסטיב והצוות שלו גיבשו מעניקה יותר ערך לבעלי המניות מאשר מכירת החברה לברודקום".

מניית קואלקום בנסד"ק בשבועות האחרונים
מניית קואלקום בנסד"ק בשבועות האחרונים

במובן מסויים, בעלי המניות של קואלקום כבר הרוויחו מהצעת הרכש של ברודקום: ערב ההצעה נסחרה מניית קואלקום בנסד"ק במחיר של 51 דולר. בעקבותיה, היא עלתה בשבוע האחרון למחיר של יותר מ-65 דולר, ונסחרת כעת לפי שווי שוק של כמעט 96 מיליארד דולר. בהתחשב בעובדה שהצעת ברוקדום כוללת את עיסקת רכישת NXP בהיקף של כ-38 מיליארד דולר, מסתבר שהשווי הנוכחי של קואלקום גדול במקצת מההצעה של ברודקום.

ראוי לציין שהסירוב של קואלקום מנוסח בצורה פסקנית, אולם מעוררת שאלות. ההודעה של החברה כוללת שלוש התייחסויות שונות להערכת השווי שברודקום העניקה לקואלקום. לכן עדיין לא ברור אם מדובר בסירוב חד-משמעי לצאת למכירה – או שמדובר במשא ומתן גלוי שבו הדירקטוריון רומז לברודקום שעליה לשפר את ההצעה – ולהציע מחיר גבוה יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות