שיתוף פעולה אסטרטגי בין סופטבנק ו-Inuitive

5 דצמבר, 2017

אינואיטיב מרעננה פיתחה שבב מעבד ראייה ממוחשבת בעל יכולת בינה מלאכותית. מטרת שיתוף הפעולה היא להביא יכולת בינה מלאכותית לפלטפורמת ה-IoT של סופטבנק. הצלחת הפרוייקט יכולה להביא להזמנה של מיליוני רכיבים

INUITIVE CEO GADOT

חברת אינואיטיב מרעננה (Inuitive) חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת  SoftBank Corp הנמצאת בבעלות SoftBank Group Corp היפנית, לפיתוח משותף של טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית (AI), למידה עמוקה (DL) וחיישני 3D עם יכולות ראייה ממוחשבת, עבור שוק ה-IoT (האינטרנט של הדברים) העתידי. שיתוף הפעולה יתבסס על מעבדי הראייה הממוחשבת של אינואיטיב ופלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, במסגרת פלטפורמות ה-IoT של סופטבנק. מטרת שיתוף הפעולה היא לאפשר הטמעה של בינה מלאכותית באבזרי IoT במתכונת של on-chip AI.

"פיתוח סביבת עבודה מבוססת AI, דורש שילוב יכולות של שחקנים בתחומים רבים", אמר שלמה גדות, מייסד ומנכ"ל אינואיטיב. "מדובר בנקודת מפנה עבור כל תעשיית ה-AI על שבב". סגן נשיא וראש חטיבת Smart IoT בסופטבנק, הירונובו טמבה, אמר שהחברה מבצעת מחקר בתחום ה-AI, מזה יותר מעשור. "שיתוף הפעולה שלנו עם אינואיטיב צפוי לקדם יכולות חדשות ומלהיבות של AI על-שבב עבור מיליוני מכשירים". כיום מתמקדת סופטבנק באופטימיזציה של פלטפורמות high-end, במטרה להאיץ פיתוחם של מוצרי AI בתחומי ראייה ממוחשבת ורשתות נוירונים (neural networks) עבור יישומים דוגמת זיהוי אובייקטים, Scene reconstruction,  SLAM (מיקום ומיפוי) ובקרת צריכת הספק.

עיניים חכמות לכל מוצר

חברת אינואיטיב היא חברת שבבים פאבלס (fabless semiconductor) הפועלת בתחום ההדמיה התלת-ממדית. החברה הוקמה בשנת 2012 על-ידי שלמה גדות ודור צפניוק, וכיום היא מעסיקה כ-85 עובדים. על-פי ההערכות, מאז הקמתה היא גייסה כ-70 מיליון דולר. גדות הוא מוותיקי תעשיית השבבים הישראלית. בעבר הוא היה שותף בפיתוח טכנולוגיית ADSL במעבדות בל של AT&T, ולאחר מכן ייסד את חברת מודם ארט שנרכשה ב-2005 על-ידי Agere Systems תמורת כ-145 מיליון דולר. בשנת 2007 הוא הקים את חברת Percello שפיתחה שבבים לתאים סלולריים זעירים, ונמכרה לברודקום בשנת 2010 תמורת כ-86 מיליון דולר.

תכנון ייחוס של אינואיטיב למערכת החישה עבור פרוייקט טנגו של גוגל
תכנון ייחוס (Reference Design) של אינואיטיב למערכת החישה עבור פרוייקט טנגו של גוגל

השבב מחקה את פעולת המוח

בראיון ל-Techtime, סיפר מייסד משותף ומנכ"ל אינואיטיב, שלמה גדות, שהשבב של החברה מחקה למעשה את פעולתה המוח בתהליך הראייה וההתמצאות. "שבב שלנו פועל כמו הבמוח, אשר חמשים אחוז מהזמן עסוק בעיבוד תמונות. לא במקרה תכונני הייחוס שלנו (Reference Designs) נראים כמו שתי עיניים עם המוח באמצע, שהוא השבב שלנו.

"כמו המוח, השבב מייצר תמונה תלת מימדית משני מקורות ראייה (מצלמות), אחר כך הוא בונה יכולת התמצאות במרחב (SLAM – Simultaneous Localization and Maping) המתאימה גם לניווט בתוך מבנים. הדבר נעשה באמצעות נעילה על נקודות קבועות במרחב, וחישוב המיקום ביחס לנקודות האלה. הפעולה השלישית של השבב היא זיהוי (Recognition): המערכת יכולה לתפקד כמו עיניים לעיוור ולהזהיר אותו משולחן מימינו או קיר משמאלו וכדומה. על כל זה אנחנו רוצים להוסיף יכולת הבנת סצינה, הדורשת שימוש בלימוד עומק (Deep Learning)".

מהי ליבת הטכנולוגיה שלכם, מדוע אתם ייחודיים בתחום?

גדות: "אנחנו היחידים בעולם שהצליחו לשלב את שלושת הטכנולוגיות בשבב יחיד: גם תלת-מימד, גם מעבדי ראיית מכונה וגם לימוד עומק. כיום יש שבבים נפרדים בשוק לכל אחת מהיכולות האלה, ובכל אחד מהתחומים האלה השבב שלנו יותר חזק מהפתרונות הנפרדים הקיימים בשוק. בנוסף, בנינו את השבב באופן שיתאים גם לעולם המובייל, כלומר חסכוני בהספק אבל, קטן מאוד ובמחיר אטרקטיבי המתאים למוצרים המוניים, והכל בפיסת סיליקון אחת".

השבבים של אינואיטיב מיוצרים בחברת TSMC הטאיוואנית בתהליך של 12 ננומטר. הם נמצאים כבר בידי כמה לקוחות גדולים מאוד, שהמוצרים שלהם צפויים לצאת בשוק בשנת 2018. "השווקים האלה נדחפים כיום על-ידי החברות הגדולות ביותר בעולם, שחקניות כמו פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט ואפל. האייפון X כבר מכיל יכולת זיהוי פנים ותמונות תלת-מימד. סופטבנק היא חברה מובילה בתחומי ה-IoT והבינה המלאכותית. בשנה האחרונה היא גייסה 100 מיליארד דולר ורכשה חברות רבות בתחומים האלה, כולל את חברת ARM שנרכשה לפני כשנה תמורת 31 מיליארד דולר. כיום היא ספק הסלולר השני בגדלו ביפן, ונמצאת היום כמעט בכל תחום טכנולוגי. מבחינתה ה-IoT הוא מאוד אסטרטגי".

CEVA צפויה להרוויח מפרוייקט סופטבנק

לאחרונה היא הכריזה על מעבד הראייה החדש NU4000, אשר יחליף את הדור הקודם, NU3000. המעבדים של החברה מיועדים להגדיר קטגוריה חדשה שאינואיטיב מכנה בשם VPU – Vision Processor Unit. זהו שבב ASIC המיועד לבצע עיבוד ויזואלי ותמונות תלת-מימדיות לצורך הפעלת יישומי מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) המכונה לעתים גם מציאות מעורבת Mixed reality – MR עבור אבזרי חומרה, רובוטים, רחפנים ועוד, משקפי מציאות מדומה, משקפיים חכמות ועוד.

שבב העיבוד החדש של אינואיטיב מגיע לעוצמת עיבוד של יותר מ-8,000 מיליארד פעולות עיבוד בשנייה (8Terra Operations per second). הוא כולל שלוש ליבות עיבוד וקטורי בעוצמה של 500 Giga OPS, מעבד CNN ייעודי שלהערכת החברה חסכוני פי 10 בהשוואה למעבדים דומים המבוססים על ארכיטקטורת DSP, GPU או FPGA. בנוסף, הוא כולל מעבד למידה עמוקה בעל מהירות של 120Mp/s ומהירות תגובה של 1msec לפעולות Motion-to-Photon. הצלחת שיתוף הפעולה עם סופטבנק עשויה להביא לשילוב השבב של אינואיטיב במיליוני אבזרים בעולם. חברה ישראלית נוספת שתהנה מהצלחת שיתוף הפעולה היא חברת CEVA מהרצליה, אשר מעבד מעבד ה-DSP ליישומי ראיית מחשב שלה מדגם XM4, משולב בשבב החדש NU4000.

למידע נוסף על החברה: www.inuitive-tech.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס