מנהלי משאבי האנוש של KLA Tencor הגיעו לישראל כדי לגבש אסטרטגיה גלובלית

25 ספטמבר, 2000

מנהלת משאבי האנוש של KLA Tencor Israel, ויקי פלטניק, סיפרה ל-Techtime שהחברה נמצאת בתהליך של אימוץ שיטת ניהול גלובלית של משאבי האנוש שלה, והמפגש נועד להגביר את התיאום בין הגופים האזוריים השונים שלה

Executives in KLA Tencor Israel

[בתמונה למעלה: ויקי פלטניק ואורי תדמור]

חברת KLA Tencor נמצאת בתהליכי גיבוש אסטרגיה גלובלית של טיפול והקצאת משאבי אנוש בכל מתקני החברה בעולם. ערב ראש השנה הגיעה לישראל קבוצה של כ-30 מנהלי HR בכירים, בראשות חבר הנהלת החברה וסמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש, ג'ון ואן קאמפ וסמנכ"לית משאבי האנוש בחברה האמריקאית, סנדרה  מאהאדוור, כדי לדון בתפישה החדשה וגיבוש דרכים לממש אותה. מנהלת משאבי האנוש של KLA Tencor Israel, ויקי פלטניק, אירגנה את המפגש ודאגה לקחת אותם לטיול בים המלח, בירושלים ובעתלית, ואפילו לשיעור נגינת סמבה עם אהרל׳ה קמינסקי – לפני שהם התכנסו בחדר הדיונים.

פלטניק סיפרה ל-Techtime שהחברה נמצאת בתהליך של אימוץ שיטת ניהול גלובלית של משאבי האנוש שלה, והמפגש נועד להגביר את התיאום בין הגופים האזוריים השונים של החברה. "השתתפו בדיונים מומחי משאבי אנוש מארה"ב, טאיוואן, סינגפור, קוריאה, יפן, הודו, סין, גרמניה ובלגיה. המטרה היתה לשתף את כל המנהלים בפעילויות המתקיימות באזורים השונים ולהציג יוזמות משאבי אנוש חדשות. התעדכנו בתוכניות חדשות, בכלים, ובמתודולוגיות שיוטמעו בקרוב בחברה. ג'ון ואן קאמפ מקדם את נושא הגלובליזציה. המטרה היא שהמנהלים האזוריים יחשבו בצורה גלובלית ויסייעו לנצל את כל משאבי החברה. למשל, לספק לנו יכולות הכוונת אנשים לאתרים שונים בעולם, בהתאם לצורך הכולל של החברה ולא רק של הסניף המקומי".

מהי האסטרטגיה החדשה שלכם?

פלטניק: "אנחנו נערכים להטמעת מתודות חדשות של ניהול אסטרטגי למשאבי אנוש. אחת קשורה לניתוח והגדרת עיסוקים ובניית מדרגים ארגוניים, והשנייה קשורה לפיתוח תוכניות טאלנט אסטרטגיות. הרעיון הוא שהמהות של משאבי אנוש בארגון היא לאפשר ליחידות העסקיות להשיג את מטרותיהן. כל יחידה עסקית הבונה תוכנית ארוכת טווח, אמורה למפות את הצרכים שלה מבחינת הכישורים שהעובדים צריכים לספק לה, כאשר משאבי האנוש אמורים לספק מענה למפת הצרכים. למשל, להכשיר עובדים קיימים או לגייס עובדים חדשים שהם בעלי היכולות הנדרשות. זהו שינוי המשפיע גם על המנהלים העסקיים בחברה וגם על אנשי משאבי האנוש. בתהליך הזה אנחנו ניישם כלים אסטרטגיים חדשים לתכנון ארוך טווח".

גל חדש של גיוס עובדים

הפעילות של KLA Tencor Israel נמצאת לאחרונה בצמיחה. בשנתיים האחרונות החברה צמחה ממצבת עובדים של 460 מועסקים, ל-532 כיום. רובם בקמפוס המרכזי במגדל העמק, וכ-30 עובדים בקרית גת המעניקים תמיכה במפעל הייצור פאב 28 של אינטל. "כיום אנחנו נמצאים בגל חדש של גיוס עובדים, עם דגש מיוחד על אנשי מחקר בתחומים כמו פיסיקה, אופטיקה, עיבוד מידע, תוכנה וכדומה". ביומו הראשון של המפגש חוו האורחים מחו"ל חוויית משאבי אנוש ישראלית: מנכ"ל KLA Tencor Israel בשנים האחרונות, עמי אפלבום, מונה באותו יום לתפקיד יו"ר רשות החדשנות. בקיצור "המדען הראשי" החדש של ישראל במשרד הכלכלה. כיום מנוהלת החברה בארץ על-ידי אורי תדמור, שהציג בפניהם את פעילותה וערך להם סיור בחדר הנקי במגדל העמק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות