נייד אבל רגיש: ב-2014 יוטמעו 4 מיליארד חיישנים בטלפונים הסלולריים

11 אוקטובר, 2010

ב-2014 יגיע שוק החיישנים הסלולריים הצעיר להיקף של יותר מ-3.6 מיליארד דולר. למרות עלותם הגבוהה, החיישנים מסיייעים לבדל את מוצרי יצרניות מכשירי הקצה, ובכך להגדיל את המכירות בשוק המאופיין בתחרות מחירים קשוחה

Mobile Sensors טלפונים ניידים

תהליך ההטמעה של חיישנים בתוך טלפונים סלולריים הוא מהפיכה הגדולה הבאה בשוק התקשורת הניידת. כך מעריכה חברת ARCchart הבריטית במחקר שוק שפירסמה בחודש שעבר בתחום החיישנים באבזרי קצה ניידים. להערכת  ,ARCchart כניסת החיישנים לשוק המוצרים הניידים נמצאת רק בתחילתה: בשנת 2009 שולבו 653 מיליון חיישנים באבזרים ניידים, ומספרם יעלה לכ-4 מיליארד חיישנים עד לשנת 2014. במונחי מכירות, יגיעו מכירות החיישנים לטלפונים ניידים להיקף של כ-3.6 מיליארד דולר ב-2014.

מבין החיישנים הרבים הנכנסים לשוק התקשורת הניידת, 8 חיישנים מהווים את עמוד השדרה של המגמה החדשה: חיישני תאוצה, חיישנים ביומטריים לקריאת טביעת אצבעות, מגנטומטרים לגילוי הצפון, שבבי GPS, ג'ירוסקופים, חיישני מישוש, מקרנים זעירים (Pico Projectors) וחיישני לחץ.

הגורם המרכזי שידחף את שילוב החיישנים יהיה פיתוח יישומים חדשים אשר יוסיפו דרגת מורכבות שלמה לטלפונים הניידים. דוגמא לכך הם יישומי מציאות מדומה וניווט בתוך בניינים, המגבירים את הדרישה לחיישני תאוצה, לג'ירוסקופים, למגנטומטרים ולשבבי GPS. מגמה זו תתעצם בעקבות מאמצי הפיתוח הנעשים כיום בחברות רבות לשילוב מספר חיישנים בשבב יחיד, במטרה להפחית את העלות ולקצר את זמני היציאה לשוק.

המחסומים העיקריים הבולמים את חדישרת החיישנים לשוק הטלפונים החכמים הם עלותם הגבוהה ומורכבות התכנון. בין השאר, היישום הא מוצלח של חיישני מישוש בחלק מהמכשירים החדשים, גרם אכזבה ללקוחות רבים.  מדובר במגמה חדשה מאוד. עד לפני שלוש שנים כמעט ולא ניתן היה למצוא חיישנים מוטמעים בטלפונים. רוב היצרנים עסקו בעיקר בייצור חיישנים מבוססי MEMS, והתמקדו בשווקים אחרים, כמו שוק הרכב ושוק המכשור הרפואי. אולם תעשיית הטלפונים הניידים, המוכרת יותר ממיליארד מכשירי קצה בשנה, מייצרת הזדמנות חסרת תקדים לתעשייה זו.

למרות עלותם הגבוהה יחסית, דווקא התחרות העזה בשוק הטלפונים פותחת הזדמנות חדשה בתחום. דוגמא לכך היה הטלפון iPhone 4 של אפל, שבו ממשק משתמש מבוסס מד-תאוצה העניק למכשיר בידול חזק מאוד ביחס למתחרים וסייע להגביר את מחזור השדרוגים מכיוון שהלקוחות מבקשים להלחיף את המכשירים שלהם בקצב מהיר יותר.  מגוון היישומים החדשים שניתן לממש באמצעות החיישנים מוגבל כמעט אך ורק על-ידי הדימיון. כך למשל, חיישני לחץ יכוליםיישני מישוש יכולים לשמש כמנגנון משוב במשחקי מירוצים, או משוב פיסי כאשר המשתמש משוטט בי יישומים בטלפון.  לשמש לפיתוח משחקי אימון ספורטיביים, לצד יישום לחיזוי מזג אוויר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , רכיבים , תקשורת