עסקת קבלנות ייצור מפתיעה: אינטל תייצר את שבבי ה-FPGA של Achronix בטכנולוגיית 22 ננומטר

2 נובמבר, 2010

בתעשייה הרימו גבה בתמיהה לנוכח עיסקת שירותי הייצור של אינטל. חלק סבור שזהו צעד ראשון של אינטל לפני רכישת יצרנית הרכיבים המיתכנתים מסאן-חוזה

בתעשייה הרימו גבה בתמיהה לנוכח עיסקת שירותי הייצור של אינטל. חלק סבור שזהו צעד ראשון לפני רכישת יצרנית הרכיבים המיתכנתים

אינטל FPGAבצעד מפתיע החליטה אינטל לייצר במפעליה בארצות הברית את רכיבי ה-FPGA החדשים של חברת Achronix, ממשפחת Speedster22i. חברת Achronix הודיעה אתמול שחתמה עם אינטל על עיסקה לשיתוף פעולה אסטרטגית שלפיה ייוצרו רכיביה במפעלי אינטל בטכנולוגיית ה-22 ננומטר של אינטל. הטכנולוגיה תאפשר לה לספק רכיבים מיתכנתים בעלי יותר מ-2.5 מיליון יחידות זיכרון לוגיות (Look Up Table), המשתוות לרכיב ASIC בגודל של כ-20 מיליון שערים לוגיים.

החברה מעריכה שייצור משפחת Speedster22i בתהליך של אינטל יאפשר לשפר את הביצועים ולהפחית את ההספק על-מנת לספק רכיב מיתכנת לתעשיות התקשורת ולשווקים הצרכניים, ולשלבו בתחומים צומחים כמו רשתות איתרנט בקצבים של 100G ו-400G .

שיא ומנכ"ל Achronix, ג'ון לופטון הולט
שיא ומנכ"ל Achronix, ג'ון לופטון הולט

מעניין לציין שזו תהיה משפחת ה-FPGA המסחרית הראשונה המיוצרת בארצות הברית. פירוש הדבר שניתן יהי להתקין אותה במערכות צבאיות ותעופתיות, מכיוון שמשרד הביטחון האמריקאי דורש שהרכיבים במערכות ביטחוניות ייוצרו בארצות הברית. נשיא ומנכ"ל Achronix, ג'ון לופטון הולט, אמר שהשילוב של טכנולוגיית הייצור של אינטל עם טכנולוגיית ה-FPGA של Achronix, "יאפיל על כל פתרונות ה-FPGA האחרים שייצאו לשוק בשנים הקרובות".

חברת Achronix הינה חברת Fabless מסאן חוזה, קליפורניה, שהוקמה ב-2004 ומתמחה בפיתוח רכיבי FPGA מהירים, המגיעים עד למהירות עבודה של 1.5 GHz. רבים תהו אתמול מדוע אינטל מספקת שירותי ייצור עבור חברת Fabless קטנה. אחת מההשערות היא שייתכן ושיתוף הפעולה בין שתי החברות מהווה פעולת גישוש של אינטל בשוק הרכיבים המיתכנתים, ושלאחריו צפויה פעולה משמעותית יותר, דוגמת רכישת חברת Achronix או אולי אפילו ניסיון לשלב את ארכיטקטורת x86 בתוך שוק הרכיבים המיתכנתים.

אינטל פאב
הפאב המתחדש של אינטל בהילסבורו, אורגון

לפני שבועיים הודיע מנכ"ל אינטל, פול אוטליני, שאינטל תרחיב את מפעל הייצור לצורכי פיתוח שהקימה לאחרונה בעיר הילסבורו שבאורגון, ארה"ב, ותשדרג את מפעלי הייצור שלה בארצות הברית לרמת ייצור של 22 ננומטר. מדובר בהשקעה כוללת של 6-8 מיליארד דולר. להערכת אינטל, ההשקעה תייצר  800-1,000 מקומות עבודה חדשים באופן ישיר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס