"הלקוחות שאלו אותנו מדוע לקח לנו כל-כך הרבה זמן להתמזג"

30 נובמבר, 2010

מסתבר שבין הגורמים שהביאו למיזוג בין מלאנוקס לבין חברת וולטיר הישראליות, היו בקשות של הלקוחות, שחזרו ואמרו למנהלי שתי החברות שהמיזוג יועיל להם (ללקוחות)

מלאנוקס חדשות אלקטרוניקה והייטק
אייל וולדמן (מימין) ורוני קנת

מסתבר שבין הגורמים שהביאו למיזוג בין מלאנוקס לבין חברת וולטיר הישראליות, היו בקשות של הלקוחות, שחזרו ואמרו למנהלי שתי החברות שהמיזוג יועיל להם (ללקוחות).

"כשאתה שומע את זה כל-כך הרבה פעמים, גם אתה מתחיל להשתכנע", סיפר היום רוני קנת, יו"ר ומנכ"ל וולטיר, במפגש עם אנליסטים ועיתונאים. יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס, אייל וולדמן, סיפר שלאחר פרסום ההודעה אתמול, התקשר אליו לקוח גדול ושאל אותו מדוע לקח לשתי החברות כל-כך הרבה זמן עד שהן התמזגו.

עסקת מזומנים

כזכור, אתמול הודיעו שתי החברות על מיזוג, שבמהלכו רוכשת מלאנוקס את כל מניות וולטיר בסכום של 218 מיליון דולר במזומן. חברת מלאנוקס נחשבת למובילה עולמית באספקת פתרונות קישוריות מהירים בטכנולוגיית אינפיניבנד לשרתים במרכזי נתונים, מערכות אחסון ומחשבי-על. חברת וולטיר מספקת פתרונות לייעול התקשורת עבור מרכזי נתונים. לדברי וולדמן, קופת המזומנים של מלאנוקס כוללת היום 243 מיליון דולר, וקופת המזומנים של וולטיר כוללת 40 מיליון דולר. כלומר גם לאחר המיזוג יישארו בידי החברה יותר מ-70 מיליון דולר. "החלטנו לבצע את העסקה במזומן ולא בעסקת מניות משום שזה השימוש הנכון בקופת המזומנים, והוא מאפשר לבצע את המיזוג מבלי לדלל את האחזקות של בעלי המניות".

החברה המאוחדת מתכננת להמשיך לשווק את קווי המוצר הקיימים, ובהדרגה לפתח קווי מוצר מאוחדים. מטרתה לספק פתרונות מקצה לקצה – מרמת הסיליקון ועד לרמת המערכת והשירות – עבור קישוריות וייעול מרכזי נוןתנים גדולים, מערכי אחסון ותשתיות מחשוב ענן. אחד משוקי היעד המרכזיים הינו פתרון קישוריות איתרנת 10 מגה-ביט, ובהמשך איתרנט 40 מגה-ביט ובעתיד איתרנת 100 מגה-ביט.

יתרון טכנולוגי

להערכת קנת, המיזוג מעניק לחברה יתרון טכנולוגי על-פני מתחרות כמו ג'וניפר וסיסקו, מכיוון שהוא כולל גם פתרון חומרה וגם פתרון תוכנה. בין השאר, וולטיר מספקת יכולת ייחודית של האצת זמו התגובה של שרתים וניהול הקצאת משאבים תוך כדי פעולה, שאין לחברות המתחרות. להערכת וולדמן, מלאנוקס החדשה יכולה להיות שחקנית מאוד דומיננטית בשוק מרכזי הנתונים העולמי. "זהו שוק יוקרתי מאוד שבו פועלים התאגידים הגדולים ביותר בעולם".

היום בצהריים נפגשו הנהלות שתי החברות כדי לתכנן את מהלכי המיזוג. על-פי הציפיות הוא יושלם עד לתחילת פברואר 2011, אולם עד אז הכוונה היא לסיים את המיזוג של כל התשתיות, כולל תשתית ה-IT ואפילו תוכנת ERP משותפת. רוני קנת אמר שהמיזוג מהווה אמירה לשוק השיראלי כולו: "אני רואה הרבה מאוד סטארט-אפים היום, אבל בעשור האחרון נוצרו מעט מאוד חברות ישראליות גדולות, אם בכלל. המיזוג בין וולטיר לבין מלאנוקס מגדיל את הסיכוי שנראה חברה גלובלית גדולה הצומחת בישראל – ובשבילי זה יהיה אושר גדול מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת