Wilocity חשפה ערכת שבבים לתקשורת Wi-Fi בתדר 60GHz

6 ינואר, 2011

החברה הוקמה על-ידי יוצאי אינטל בישראל, ופיתחה ארכיטקטורת רשת תקשורת מבוזרת המאפשרת לפצל את מטלות העיבוד בין האבזרים המשתתפים ברשת, על-מנת להשיג יכולת מימוש אלחוטית של יישומים תובעניים

החברה הוקמה על-ידי יוצאי אינטל בישראל, ופיתחה ארכיטקטורת רשת תקשורת מבוזרת המאפשרת לפצל את מטלות העיבוד בין האבזרים המשתתפים ברשת

חברת Wilocity מקיסריה הודיעה שבתערוכת CES השנה היא מדגימה ערכת שבבים המסוגלת להשיק מהירות העברת נתונים של 5Gbps Wi-fi הפועל בתדר של 60GHz. ערכת השבבים פועלת ברמת MAC/PHY ומבוססת על תקן IEEE 802.11ad. ערכת השבבים פועלת בו-זמנית בשלושה תדרי נושא מרכזיים: 2.GHz, 5GHz ו-60GHz, שהוא תדר ה-Wi-Fi הבא. היא מווסתת את התקשורת בין שלושת התדרים על-מנת להשיג מהירות תקשורת מירבי.

אלקטרוניקה והייטק ויי-פייאלא שהיעד הטכנולוגי של החברה שאפתני בהרבה: Wilocity מפתחת פלטפורמת תקשורת בשם wPCIe אשר נועדה להפוך את רשת התקשורת האלחוטית הביתית לרשת עיבוד מבוזרת. ההרעיון מבוסס על כך שהרשת הביתית מורכבת מאבזרים ניידים, כמו טלפון או מחשב אישי נייד, ועל תחנות קבועות המספקות תשתית בשם DockingZone. תשתית זו כוללת אמצעי עיבוד משלה המספקת תמיכה באבזר הנייד.

באופן כזה, האבזר יכול להעביר לרשת הביתית מטלות חישוב רבות, ולהשיג יעילות ומהירות רבה יותר בביצוע התקשורת. בטכנולוגיה זו, העיבוד מתחלק בין ה-CPU באבזר לבין ה-CPU ב-DockingZone. להערכת החברה, ארכיטקטורה זו מאפשרת לממש רשתות ביתיות הפועלות ברמת , Gigabit Ethernet ולהשיג מהירות תקשורת של eSATA ו-USB 3.0 גם באמצעות התקשורת האלחוטית.

מעניין לציין שאחת מהשותפות הטכנולוגיות של Wilocity היא חברת Atheros אשר נמצאת בתהליכי מיזוג עם קואלקום, בין השאר כדי לסייע לקואלקום להיכנס לתחום התקשורת הלא-סלולרית של אבזרים ניידים.

חברת Wilocity הוקמה ב-2007 על-ידי טל תמיר, גל בסון, דני רטיג ויורג מיזן, שהיו בצוות הפיתוח של מערך ה-Wi-Fi למעבד סנטרינו של אינטל.  בחברה השקיעו הקרנות בנצ'מרק, סקויה וטלווד ונצ'רס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תעשייה ישראלית