מהו היקף השימוש בווידאו ברשת? התשובה אצל Mobixell מרעננה

24 ינואר, 2011

מערכת Seamless Access של החברה מטפלת בתעבורת הווידאו של 350 ספקיות תקשורת. לאחרונה היא הגיעה לנפח שיא של 1 פטה-בייט בחודש, בעקבות עלייה בשימוש בווידאו ל-55% מכלל תעבורת ה-HTTP. להערכת החברה, עד סוף 2011 היא תטפל ב-5 פטה-בייט

Mobixell חצתה אבן-דרך: מנהלת תעבורת וידאו בנפח של פטה-בייט בחודש

אלקטרוניקה והייטק אמיר אהרוני
מייסד ומנכ"ל מוביקסל, אמיר אהרוני

חברת Mobixel Networks מרעננה הכריזה לאחרונה על עמידה באבן-דרך בתחום ניהול תשתיות הווידאו ברשת: בחודש האחרון היא טיפלה בנתוני וידאו בנפח של יותר מ-1 פטה-בייט (1024 טרה-בייט), שהם שווי ערך לכ-350 מיליון דקות צפייה ביוטיוב.

החברה מסרה שהגידול בהיקף המידע שבו היא מטפלת הוא תוצאה של הגידול בתעבורת הווידאו בעולם ושל התקנת המערכת אצל מספר ספקי תקשורת גדולים מאוד באירופה, באמריקה הלטינית ובאסיה. להערכת החברה, בקצב הגידול הנוכחי היא תגיע לנפח טיפול של כ-5 פטה-בייט עד לסוף 2011.

חברת מוביקסל פיתחה את מערכת Seamless Access המפחיתה את היקף תעבורת הווידאו ברשת התקשורת בכ-30%-40%, באמצעות שימוש בטכניקות לזיהוי אבזרים, זיהוי תשתיות רשת וזיהוי מאפיינים התנהגותיים. כך למשל, המשתמשים צופים בממוצע רק ב-45% מאורכו של סרט ממוצע בערוץ יוטיוב. התאמת קצב ההורדה לקצב הצפייה בסרט מסויים, מאפשר לחסוך את התנועה הכרוכה בהורדת סרט מלא שבמילא רוב הצופים לא יביטו בו עד סופו. טכניקות אלה מאפשרות גם להתאים את זרימת הווידאו ליכולות ולמגבלות של האבזר בו הווידאו מוצג.

אלקטרוניקה והייטק מוביקסל
התאמת ההורדה לקצב הצפייה ביוטיוב

נועם גרין, סגן נשיא לשיווק במוביקסל, אמר שהיקף תעבורת הווידאו ברשתות של לקוחות החברה מגיע ליותר מ-55% מכל תעבורת ה-HTTP. להערכתו שיעור זה יגדל ליותר מ-70%. המוצר של החברה הותקן עד היום אצל  כ-350 ספקיות תקשורת בעולם, בהן: וריזון, וודאפון, טלפוניקה ועוד.

חברת מוביקסל הוקמה בשנת 2000 על-ידי אמיר אהרוני, הנשיא והמנכ"ל ועל-ידי ה-CTO יהודה אלמליח, שניהם יוצאי אופטיבייס. באמצע חודש דצמבר השלימה החברה גיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר בהשתתפות Escalate Capital, Intel Capital ו-smac partners. הגיוס הובל על-ידי קרן ההשקעות הבריטית Azini Capital, אשר רכשה בחודש נובמבר את האחזקות של אייפקס בשורה של חברות סטארט-אפ ישראליות. בין החברות שעברו ידיים: Mobixell Networks, Crescendo Networks, PowerID, RaySat, Starhome ו-Power Paper.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , מחקרים ונתוני שוק , תעשייה ישראלית , תקשורת