כנס Analog Devices בתחום המכשור הרפואי

2 מרץ, 2011

נושאי הכנס שייערך ב-29 למרץ במלון דו אכדיה בהרצליה: טכניקות חדשות לתכנון מעגלי PCB עבור מכשירים רפואיים; אופטימיזציה של מערכות אולטראסאונד; תכנון מערכות ECG; תכנון מערכות רפואיות לשימוש ביתי והכרזה על ממירים ורכיבים חדשים לשוק הרפואי

נושאי הכנס: טכניקות חדשות לתכנון מעגלי PCB עבור מכשירים רפואיים; אופטימיזציה של מערכות אולטראסאונד; תכנון מערכות ECG; תכנון מערכות רפואיות לשימוש ביתי והכרזה על ממירים ורכיבים חדשים לשוק הרפואי

בין ההכרזות בכנס: רכיב ADAS1000 ליישומי ECG

ביום העיון שיתקיים ב-29 למרץ במלון דן אכדיה בהרצליה, תחשוף חברת אנלוג דיוייסז (ADI) את תוכניותיה האסטרטגיות לתחום המכשור הרפואי.

אנלוג מחלקת את התחום הרפואי למספר קטגוריות: מוצרי הדמייה כמו CT, Xray, MRI ואולטרא סאונד שבהם ADI היא מובילה עולמית, מוצרי ניטור כמו מכשירים למדידת לחץ דם ו-ECG, מכשור מעבדתי, מוצרים לשימוש ביתי ומוצרים להשתלה, כמו קוצבי-לב.

הכנס בסוף מרץ הוא יום עיון הנדסי, אשר יתמקד בנושאים המרכזיים הקשורים לתכנון אלקטרוני של מערכות רפואיות:

הבנת הטופולוגיה של ממירי ADC:

חידושים בארכיטקטורות ההמרה Successive approximation, Sigma delta ו-Pipelined. השפעת האכיטקטורות השונות על תכנון אבזרים רפואיים ספציפיים כמו מכשירי ECG ומערכות אולטראסאונד. כיצד לנצל מדדים כמו תדר שעון, אדמה או סיכוך, על-מנת להגיע לתוצאות אופטימליות.

תכנון מעגלי PCB למערכות רפואיות:

קווים מנחים לתכנון נכון של מעגלים מודפסים. השפעות התנגדות וקיבוליות פרזיטיות על נפילות מתח וזרמים חוזרים במעגל. משטחי אדמה ואספקת כוח, סיכוך וכיצד להפריד נכון בין אדמה אנלוגית לדיגיטלית. התמודדות עם אותות מעורבים והמלצות לניקוי נכון של המעגל. יוצגו דוגמאות מעשיות מתחום האולטראסאונד והדיאגנוסטיקה.

אופטימיזציה של מערכות אולטראסאונד:

טכניקות חדשות לניתוח רעשי TGC ושיפור היעילות של סורק האולטראסאונד. ייערך ניתוח של אותות אפקט דופלר להשגת רגישות מקסימלית ועמידה בדרישות ההדמייה, והתמודדות עם סוגיית הסינון לקבלת ביצועים מקסימליים של התמונה הדינמית.

אתגרים מרכזיים בתכנון מערכות ECG:

למרות שמערכות ECG עם יכולת דיאגנוסטיקה מתמודדות עם אותות קטנים מאוד, הן צריכות לעמוד בתקנים מחמירים מאוד. ההרצאה מובילה את המתכנן דרך כל שלבי ההתמודדות עם אתגרי הטיפול במקור ה-AC, התמודדות עם אדמות נפרדות, דחיית אותות Common mode, עומס-יתר בכניסה, התמודדות עם רעשים ועם תקנות ה-EMI של גופי ההסמכה (IEC, ISO, AAMI). יוצגו דרכים להתמודד עם הדרישות באמצעות טכניקות DSP ותוכנה שונות.

פתרונות ADI לתחום המכשור הביתי:

אבזרים רפואיים לשימוש ביתי דורשים עלות וצריכת הספק מינימליים. חברת ADI תציג בכנס מוצרים חדשים מבוססי Cortex M3 המשלבים בין הטכנולוגיות הקיימות של ADI, כמו Cap Touch , RF Wireless Radios או ממירי נתונים (ADC/DAC), לבין מעבדים המספקים יכולות פיתוח מוצרים חכמים. לצד תהליך עיבוד האות (Signal Chain), יוצג בהרצאה הדור הבא של פתרונות הספק של החברה, המעניקים רמה חדשה של שילוב בין חסכון בהספק לבין חוכמה.

מנכ"ל אנלוג ישראל, צחי פטל, אמר שאנלוג מייחסת חשיבות רבה לשוק המיכשור הרפואי בישראל ולדיאלוג המתמשך עם לקוחותיה בישראל. בכנס הטכנולוגי שנערוך ב-29.3.2011 נציג את הטכנוגלוגיות העדכניות ביותר בתחום ההדמייה ובתחומים נוספים".

לתוכנית הכנס לחץ כאן

לרישום להשתתפות חינם לחץ כאן

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , שיווק והפצה