NDS יוצאת למאבק בערוצי הווידאו באינטרנט: חשפה מוצרים חדשים המביאים לטלוויזיה את שיטות ההפצה והמסחר של האינטרנט

13 מרץ, 2011

הכריזה על שתי פלטפורמות חדשות המאפשרות לחברות השידור להתאים את פעילותן ל"עידן ארבעת המסכים": פלטפורמת תוכנה להפצת שידורים אל אבזרים ניידים מלבד הטלוויזיה, ופלטפורמת מסחר אלקטרוני המייצרת זירת B2B של יצרני תכנים וחברות לשידור תכנים טלוויזיוניים

NDS הכריזה על שתי פלטפורמות חדשות המאפשרות לחברות השידור להתאים את פעילותן ל"עידן ארבעת המסכים"

במה שניתן לתאר "כמתקפת הנגד של תעשיית הטלוויזיה", חשפה חברת הטכנולוגיה הישראלית-בריטית NDS, פתרונות חדשים המביאים את ערוצי הטלוויזיה אל אבזרי האלקטרוניקה הצרכנית, ומייצרים זירת מסחר דמויית אינטרנט של יצרני תוכן ושל מפיצי תוכן טלוויזיוני.

אלקטרוניקה הייטק טלוויזיה
הצצה אל זירת המסחר של יצרני ומפיצי התכנים

מדובר בשני מוצרים חדשים שהוכרזו בו-זמנית. המוצר הראשון הינו פלטפורמת תוכנה בשם NDS Service Delivery Platform, המאפשרת למנויי חברות הטלוויזיה והטלוויזיה בכבלים להרחיב את שידוריהן גם לאבזרי צריכה וצפייה חדשיםמלבד מסכי הטלוויזיה. המערכת מאפשרת שמירה על כל נתוני המנוי והחיוב, כמו במערכת ניהול התכנים שהחברה מספקת עבור חברות השידור, והיא תואמת לכל התקנים המקובלים בתעשיית הטלוויזה בכבלים ובממירים.

פלטפורמת SDP החדשה נועדה לסייע לחברות השידור להשתלב בעידן "ארבעת המסכים" (צפייה בתכנים במסך הטלוויזיה, מסך המחשב, המסך הטאבלט ומסך הסמארטפון), ולא להפקיר את הזירה בידי ספקיות התוכן האינטרנטיות.

זירה מסחרית

במקביל להכרזה, השיקה NDS את השירות Infinite TV Exchange, אשר מנצל את תשתיות התקשורת האינטרנטיות כדי ליצור זירת מסחר מקוונת בין יצרני תוכן לבין מפיצי תוכן טלוויוזוני. השירות מבוסס על פלטפורמת תוכנה פתוחה על-גבי האינטרנט, המאפשרת להציג תכנים מוגנים במתכונת של סרטים, תוכניות ואפילו במתכונת של ערוצים שלמים, לבצע רכישה אלקטרונית של התכנים ולשלב אותם ישירות בערוץ השידור של חברת השידור הרוכשת את התכנים – כולל שילוב אוטומטי במדריך השידורים האלקטרוני (Electronic Program Guide).

החברה הודיעה שתעשיית הטלוויזיה הגיבה בהתלהבות לרעיון, ועד היום התקבלו התחייבויות להצגת יותר מ-100 אלף שעות תוכן בפלטפורמת ה-B2B החדשה, מצד יצרניות תוכן כמו נשיונל גי'אוגרפיק ויצרניות תוכן ייחודי אחר. למעשה, מדובר בפלטפורמה שנועדה לספק מעין "מאגר אינטרנטי" של תכנים המעניק לחברות השידור ולצופים נגישות אל מגוון גדול של תוכניות באמצעות ערוצי הטלוויזיה הקיימים – בלא לנטוש את מסך הטלויזיה לטובת מסך המחשב.

אאוריקה

לדברי מייק מק'גווייר, סגן נשיא גרטנר לתעשיית המדיה, הלקוחות היום רעבים לתוכן המותאם לנושאי העניין האישיים שלהם. "חלק מהתכנים מצויים באינטרנט, אולם חוויית הצפייה בהם אינה מספקת. תעשיית הטלוויזיה לא הצליחה עד היום להתמודד עם הצורך לתפור תכנים לתחומי העניין של הצופים. בניית שוק מסחרי מקוון שבו יצרני התוכן ומפיצי התוכן יכולים לשלב את התכנים הייחודיים שלהם היא ההמצאה הנחוצה לתעשייה כדי לספק ללקוחות את התכנים שהם מחפשים".

חברת NDS הינה הספקית הגדולה בעולם של תוכנות לניהול והפצה בתשלום של תכנים לחברות שידור טלוויזיה. החברה הוקמה בירושלים בתחילת שנות ה-90 ונמצאת כיום בבעלות קבוצת News Corp של רופרט מורדוק. החברה מנוהלת על-ידי אייב פלד. כיום היא מחזיקה בשתי חברות בנות בישראל העוסקות בפיתוח טכנולוגיות להפצת תכנים: חברת Jungo מנתניה המנוהלת על-ידי ערן רום, וחברת CastUP מבני-ברק המנוהלת על-ידי אמיר יופה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית