HP תשלב את המעבד הגרפי של Nvidia בתוך שרתי ProLiant

22 מאי, 2011

Nvidia הכריזה על המעבד החדש בשבוע שעבר. הוא מבוסס על ארכיטקטורת Fermi המאפשרת לשלב עיבוד גרפי ביחד עם עיבוד חישובי. הוא כולל 512 ליבות המבצעות חישובים אריתמטיים-לוגיים וחישובי נקודה צפה במקביל. בשבוע הבא יתקיים בישראל הכנס הבילנאומי השנתי של Nvidia

מעבד Tesla M2090 כולל 512 ליבות CUDA מלאות, המבצעות חישובים אריתמטיים-לוגיים וחישובי נקודה צפה במקביל

חברת HP החליטה לשלב את המעבד הגרפי החדש Tesla M2090 GPU של חברת Nvidia בתוך השרתים עתירי העיבוד (HPC) מסדרת ProLiant. חברת HP הודיעה שהמעבד ישולב בשרת SL390 G7 4U, המיועד לעבודה בסביבות מחשוב היברידיות העושות שימוש גם במעבדי CPU וגם במעבדים גרפיים (GPU). שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין HP ו-Nvidia נמשך כבר כמעט עשור.

אנבידיה עיבוד גרפי מחשוב-על
512 ליבות בכרטיס אחד

מעבד חדש

מעבד Tesla M2090 הוא המעבד החדש ביותר של Nvidia ויצא לשוק רק לפני שבוע. הוא מבוסס על ארכיטקטורת Fermi החדשה, ומצוייד ב-512 ליבות CUDA לעיבוד מקבילי, המספקות עוצמת מחשוב של 665 GigaFLOPS. במבחן AMBER 11, שהוא אחד מהיישומים הנפוצים להדמיית התנהגות מולקולות ביולוגיות, השיגה מערכת הכוללת 4 מעבדי M2090 וארבעה מעבדי CPU, יכולת לדמות 69 ננו-שניות של המולקולה במהלך חישוב שנמשך יום שלם. חברת Nvidia הוציאה על-כך הודעה מיוחדת בשבוע שעבר, ובה ציינה שהשיא שהושג עד היום במבחני AMBER 11 היה 46 ננו-שניות ליום.

שרתים היולט פקרד HPC
שרת SL390 כולל את מעבדי Tesla החדשים

שרתי SL390 שבהם יתקן המעבד הגרפי יופיעו במספר תצורות הכוללות 8 מעבדי M2090 כל אחת. בנוסף למבחן AMBER, מעבדי Tesla M2090 מותאמים למטלות חישוב מאסיביות למספר גדול של יישומים שבהם ניתן להשתמש במעבדים גרפיים כדי להשיג יכולות מחשוב-על. בהן: חישובי דינמיקה של מולקולות, תכנון מכני באמצעות מחשב באמצעות כלים כמו GROMACS, ANSYS, Simulia Abaqus, יישומי חקר כדור הארץ וחיפושי מחצבים ותוכנות MATLAB, GPU-BLAST ועוד.

ארכיטקטורה חדשה

חברת Nvidia המציאה את תחום המעבדים הגרפיים בשנת 1999. בשנים האחרונות היא משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיות שנועדו להרחיב את השימוש במעבדים אלה אל מעבר למטלות ממשק ובידור, ולהפכן למרכזיים בתחומי העיבוד המאסיבי. כדי לסייע על השימוש במעבדים גרפיים לחישובי-על, היא פיתחה ב-2008 את אכיטקטורת CUDA, המבוססת על חומרה ותוכנה המאפשרות להריץ מעבדים גרפיים באמצעות שפת תכנות עיליות ולהפעילם בשיתוף עם מעבדים כלליים (CPU). כך למשל, היא מאפשרת להפעיל מעבדים גרפיים באמצעות תוכנות מבוססות C, C++, Fortran, OpenCL, ועוד.

הדור החדש של מעבדים גרפיים, שאליהן משתייך המעבד החדש Tesla M2090 מתבסס אל ארכיטקטורת Fermi, המשלבת את הניסיון שהצטבר בארכיטקטורת CUDA עם הניסיון בתכנון חוברה מרובת מעבדים למחשבים גרפיים. ארכיטקטורה זו מיועדת להפוך את המעבד הגרפי לחלק בלתי נפרד ממחשבי-על. התוצאה שהתקבלה היא מעבד מקבילי המכיל עד 512 ליבות CUDA, שכל אחת מהן מכילה מעבד אריתמטי לוגי (ALU) מלא ומעבד נקודה צפה (FPU) מלא.

Nvidia בישראל

הכנס הבינלאומי השנתי של חברת Nvidia יתקיים השנה בישראל –  לראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב – ב-30 במאי במלון הילטון תל אביב. במהלכו תחשוף החברה את החידושים בתחום הוויזואליזציה המחשובית והעיבוד הגרפי.

למידע ורישום לכנס Nvidia בישראל: http://sagivtech.com/gpu-technology-summit.htm

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות