יבמ יוצאת למסע רכישות: הקציבה 20 מיליארד דולר לרכישת טכנולוגיות תוכנה כמו מחשוב אנליטי; מחפשת טכנולוגיות גם בישראל

5 יוני, 2011

סגן נשיא בכיר וראש קבוצת פתרונות התוכנה של יבמ, מייק רודין, הגיע לארץ כדי להציג בפני בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית את תוכניותיה של החברה. "ישראל הייתה לאורך השנים יעד חשוב לרכישות של יבמ. קהילת ההייטק הישראלית מתעניינת באסטרטגיית העולם החכם שלנו, ובהתאמה של השקעותיה לאסטרטגיה הזאת"

במקביל להשקעה של 20 מיליארד דולר ברכישות, יבמ תשקיע 24 מיליארד דולר במו"פ פנימי

יבמ IBM רכש מיזוגים תוכנה רשתות חברתיות מחשוב מיחשוב
מייק רודין מחפש מציאות בישראל

חברת יבמ החליטה להגדיל את מרכיב מכירות התוכנה בהכנסותיה ל-50% מהמכירות (לעומת 44% כיום). כדי לעמוד ביעד היא הודיעה על הקצבת 20 מיליארד דולר לצורך רכישת חברות טכנולוגיות בארבע השנים הבאות.

בשבוע שעבר ביקר בארץ סגן נשיא בכיר וראש קבוצת פתרונות התוכנה של יבמ, מייק רודין, כדי להציג בפני בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית את תוכניותיה של החברה.

המנוע מצוי בענן

לדבריו, הרכישות יתמקדו בתחומי הליבה של יבמ: מחשוב ענן, מחשוב אנליטי-עסקי, אופטימיזציה, יישומי עולם חכם בתחומים כגון בריאות, תחבורה, מסחר, פיננסים ועוד.

"שילוב יישומים, ניהול יישומים, ניהול שירותים וניהול מחזור חיי היישום עומדים בליבת העסקים שלנו, אולם ענן המחשוב הופך למנוע העיקרי", סיפר."אנחנו משקיעים מדי שנה 6 מיליארד דולר במו"פ פנימי, כלומר בארבע השנים הבאות נשקיע כ-24 מיליארד דולר במחקר ופיתוח, לצד השקעה של 20 מיליארד דולר ברכישות. ישראל הייתה לאורך השנים יעד חשוב לרכישות של יבמ. קהילת המשקיעים וקרנות הון הסיכון הישראליות מתעניינים באסטרטגיית העולם החכם שלנו, ובהתאמה של השקעותיהם לאסטרטגיה הזאת", אמר.

יבמ מאמינה בישראל

"תמיד הערכתי את התעשייה בישראל. אנחנו משקיעים כאן מאז 2003, כאשר הייתי ראש המו"פ של לוטוס ורכשנו את יוביק שהטכנולוגיה שלה ממשיכה להתפתח גם כיום, ולהיות מפותחת בין השאר בישראל. כשאתה בודק את הרכישות שלנו כאן תמצא שהן בתחומים מסובכים במיוחד: מחשוב אנליטי, תשתיות, ועיבוד מקבילי. זו אינדיקציה לכך שיש כאן מאגר כשרונות משמעותי.

"אנחנו מרוצים מעבודת המו"פ הישראלית. יש כאן שילוב מרתק של קהילת הון סיכון, אוניברסיטאות ותעשייה. גם המו"פ  של יבמ בישראל ממשיך לצמוח. יש לנו כיום בישראל 1,000 חוקרים ומפתחים המהווים חלק ממערך כלל עולמי, ורבות מהטכנולוגיות שנולדו כאן מסופקות על-ידי יבמ מסביב לעולם".

תחומי העניין של יבמ

לדברי רודין, יבמ סבורה שהצמיחה בתחומי המחשוב האנליטי והאופטימיזציה יעניקו לה הכנסות שנתיות של 16  מיליארד דולר. "נבחן להרחיב את היכולות בתחומים האלה באמצעות רכישת חברות בעלות יכולות בתחום האנליטי וביישומי. אנחנו גם מחפשים חברות שאיתן ניתן לבנות שיתופי פעולה מול השוק. חברות כאלה ישתלבו בעתיד ביבמ באמצעות רכישה. אנחנו מחפשים שותפים ומפתחי תוכנה עצמאיים חדשים, והם יכולים לבסס את שיתוף הפעולה עם היחידה לטכנולוגיות גלובליות שמפעילה יבמ ישראל.

"אנחנו לא קונים חברות באופן אקראי: בתחום המסחר החכם לדוגמא היו לנו נכסים אורגניים משלנו, בחנו את מה שיש לנו ואת מה שאנחנו צריכים, ובעקבות זאת רכשנו בתוך זמן קצר את יוניקה, קורמטריקס, איילוג, ו-SPSS. אין לי ספק שתחום המסחר החכם צומח במהירות ויפיק תועלת משמעותית מכלים אנליטיים, המתייחסים אל ליבת הפעילות העסקית".

טלפונים ורשתות חברתיות

"אחת מזירות הקרב החדשות בעולם הטכנולוגיה היא מכשירים משולבים, האורזים חומרה ותוכנה למשימות מוגדרות, ומגיעים מוכנים להפעלה. דוגמא טובה לכך היא הטכנולוגיה של נטזה שנרכשה על-ידי יבמ ומאפשרת להקים במהירות מחסני נתונים. בשוק הסלולרי האתגר הוא לבנות יישומים נגישים ממכשירים שונים – עד לרמת המידע המתקבל מכלי-רכב הנע בשטח, או מחיישן בודד. אנחנו רואים קונסולידציה של מערכות ההפעלה הסלולריות ואנחנו עובדים עם כולן. נמשיך לתמוך בכל המכשירים החדשים שיופיעו בשוק".

להערכתו, אחד מהתחומים המתפתחים בעסקי התוכנה של יבמ יהיה בתחום שילוב הרשתות החברתיות במסגרות ארגוניות ועסקיות: "אפשר לחשוב על מערכות כוח-אדם שמבינות מה קורה בארגון בזמן-אמת, מערכות אוטומטיות ליצירת תוכן לצוותי מכירות, שיתוף מידע בקבוצות פיתוח ועוד. כל אלה מבוססים על התפיסה שלפיה שיתוף מידע מאפשר להגן על ההשקעה בקניין הרוחני של החברות, מכיוון שהנכסים האלה נאגרים ברשת החברתית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: כללי