אינטל נערכת לעידן שאחרי Wintel: מתכננת השקעה ב-WebKit

27 יוני, 2011

אינטל מחפשת פתרון לבעיית הגיוון. החליטה לבצע השקעות בתמיכה ופיתוח תוכנת הקוד הפתוח חוצת-הפלטפורמות, באמצעות הקמת צוותי פיתוח בתוך אינטל עצמה, ובדרך של השקעות פיננסיות בחברות תוכנה המפתחות טכנולוגיות WebKit

תבצע סדרת השקעות בפיתוח התוכנה חוצת-הפלטפורמות באמצעות הקמת צוותי פיתוח בתוך אינטל ובהשקעה פיננסית בחברות תוכנה המפתחות טכנולוגיות WebKit

Intel Open Source Software Wintel
הלוגו של פרוייקט WebKit

חברת אינטל הגיעה למסקנה שבתחום המחשוב האישי, הסתיים עידן Wintel, שבו שלטו בעולם המחשוב האישי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט וארכיטקטורת העיבוד IA86 של אינטל.

אינטל בלי ווינטל

"היום עולם המחשוב הוא מגוון מאוד, והדבר יוצר בעייה למפתחים", הסביר סגן נשיא קבוצת התוכנה והשירותים באינטל, ביל סאבאג', בראיון מיוחד ל-Techtime. כדי להתמודד עם השינויים בעולם המחשוב, אינטל החליטה לבצע בשנים הקרובות השקעות מאסיביות בתווכות (Middleware) חדשות כמו Webkit ו-HTML-5.

Intel Software Open Source WebKit
ביל סאבאג'

לדברי סאבאג', התכנים מגיעים לצרכן ממקורות שונים, כמו מערכות משובצות מגוונות, מכשירים מבוססי אנדרואיד, אבזרים של אינטל ומקורות נוספים.

"הגיוון היום בתעשייה הוא גדול מדי ומונע ממנה לפתח מוצרים בו-זמנית לכמה פלטפורמות שונות. הגענו למסקנה שיש צורך בתוכנת ביניים המאפשרת להריץ יישומים שפותחו בפעם אחת בלבד, בפלטפורמות שונות ומגוונות".

קוד פתוח, אבל מבטיח

לדבריו, אינטל החליטה להתמקד בפרוייקט WebKit המתנהל כיום במסגרת קהילת הקוד הפתוח (www.webkit.org). "בשנים הקרובות תהיה השקעה גדולה מאוד של אינטל ב-Webkit. אינטל תקצה מהנדסים שיעסקו בפיתוח התוכנה כדי לשפר אותה ואת כלי הפיתוח עבורה, ותבצע השקעות הון בחברות המפתחות פתרונות עבור WebKit. למרות שהיום מדובר בפרוייקט קוד פתוח צעיר, להערכתנו היא תתבסס בתעשייה".

מערכת WebKit היא מנוע פריסת תוכן בתוך עמודי אינטרנט המוטמע כיום בדפדנים כרום (של גוגל) וספארי של אפל. הפיתוח של WebKit החל בחברת אפל בשנת 1998 במסגרת פרוייקט KDE לפיתוח פתרונות חוצי-פלטפורמות שניתן להפעילם בכל מערכות ההפעלה הקיימות. בשנת 2005 פירסמה אפל את הקוד והודיעה שהיא משחררת אותו לשימוש חופשי של קהילת הקוד הפתוח.

בעקבות ההודעה הוקמה קבוצת WebKit Open Source Project, שאליה הצטרפו גוגל, סמסונג, ARM, נוקיה, RIM וחברות נוספות. "אנחנו כבר לא חיים בעולם ה-Wintel, אלא בעולם מגוון של פתרונות ופלטפורמות", אמר סאבאג'.

"יש לנו מה להפסיד"

מעניין לציין שההחלטה של אינטל תואמת לאסטרטגיית תוכנה שאותה היא מממשת בעקביות בשנים האחרונות. בתחום המערכות המשובצות היא רכשה את חברת Wind River, ובתחום מערכות האבטחה היא רכשה בשנה האחרונה את חברת אבטחת המחשבים מק'אפי. גם בעקבות עסקת מק'אפי מתכננת אינטל להגדיל את השקעותיה בתחומי התוכנה.

"הקמנו צוותי עבודה משותפים של אינטל ומק'אפי, אשר יושבים כיום ומתכננים אסטרטגיית אבטחה שממנה תהנה כל התעשייה. צריך לזכור שאינטל תהיה אחת מהנהנות הגדולות ממחשוב מוגן – מפני שיש לנו יותר מה להפסיד ממחשוב בלתי מוגן".

ביל סאבאג' הגיע לארץ כדי להשתתף בכנס השנתי של חברת מאגרי תוכנה, המפיצה הבלעדית של כלי הפיתוח של אינטל בישראל. לדברי מנכ"ל החברה, חיים רון, בכנס השתתפו כ-250 מהנדסי תוכנה, ובהם כ-40 מהנדסים ממרכז פיתוח התוכנה של אינטל בחיפה. בכנס השתתף גם ג'יימס ריינדרס, אוונגליסט התוכנה הראשי בחטיבת פיתוח מוצרי התוכנה של אינטל.

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות