אורידיון:"למרות חוסר הוודאות בשווקים, צמיחה של 20% ב-2011"

29 אוגוסט, 2011

החברה פיתחה טכנולוגיית לייזר ייחודית לבדיקת מצב הנשימה של חולים, ומדד חדשני המעניק לצוות הרפואי המלצות לפעולה מיידית. להערכתה, התקבלות מדד ה-IPI שפיתחה במערכות הרפואה בעולם מבטיחה המשך בצמיחת ההכנסות גם בשנים הבאות

"בדיקת ה-CO2 נותנת אינדיקציה מיידית לבעיות הפסקת נשימה הדורשות התערבות מיידית. בארצות הברית לבדה מתים כ-60 אלף חולים בשנה בגלל התראה מאוחרת מדי על הידרדרות מצב הנשימה"

Medical Device Respiratory CO2
מעגל הפקת מקור אור הומוגני של אורידיון לביצוע בדיקות נשימה

ברבעון השני של 2011 צמחו ההכנסות של חברת אורידיון (Oridion) מהר-חוצבים בירושלים ב-25.1% והסתכמו ב-16.73 מיליון דולר.

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-31.3 מיליון דולר – צמיחה של 23.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

המשך הצמיחה

יו"ר ומנכ"ל אורידיון, אלן אדלר, אמר שלמרות חוסר הוודאות בשווקים העולמיים, החברה ממשיכה להראות צמיחה חזקה. "אנחנו כבר מבחינים בהשפעות התקנים הרפואיים החדשים לבטיחות החולה והמחקרים הקליניים המביאים לדרישה גוברת למוצרינו, וצופים שהצמיחה החזקה תימשך. לקוחות חדשים רוכשים מוצרים נוספים כדי להתאים עצמם לתקנים החדשים, והיקף המכירות לשותפי ה-OEM החדשים הופך למשמעותי". החברה מעריכה את תחזית הצמיחה השנתית ביותר מ-20%, ורווח תפעולי של 13-14%.

בעייה נשימתית

חברת אורידיון פיתחה טכנולוגיה ייחודית לבדיקת שיעור ה-CO2 בנשימה, המאפשרת להשתמש במדד זה מחוץ לחדר הניתוח ולהביאו גם לרמת המחלקה בבית החולים, המרפאה ואפילו לשימוש על-ידי צוותי חירום. סמנ"כל הכספים של החברה, וולטר טבצ'ניק, הסביר ל-Techtime מדוע כל-כך חשוב למדוד את ה-CO2 בנשימה: "שינוי ברמת ה-CO2 נותן את האינדיקטור הראשון לשינויים במערכת הנשימתית.

Oridion Medical Device CO2
הצגת מדד IPI המהפכני במערכת Capnostream מתוצרת אורידיון

"הרפואה בעולם סובלת ממחסור ברופאים ובאחיות ולכן יש צורך בכלים יעילים המתריעים על שינוי במצב החולה. בדיקת ה-CO2 נותנת אינדיקציה מיידית לבעיות הפסקת נשימה הדורשות התערבות מיידית. בארצות הברית לבדה מתים כ-60 אלף חולים בשנה בגלל התראה מאוחרת מדי על הידרדרות מצב הנשימה".

טכנולוגיית לייזר ישראלית ומהפיכת ה-IPI

מאחורי הפיתוח הישראלי נמצאת טכנולוגיית לייזר שפותחה באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת מחקרים באוניברסיטה, פותחה שיטה ליצירת מקור אור הומוגני אשר נבלע רק על-ידי מולקולות CO2. הטכנולוגיה של החברה, Smart Capnography, מבוססת על העברת מקור האור דרך דוגמית נשימה של חולה: חלק מהאור נבלע על-ידי מולקולות ה-CO2 בדוגמית, והתוצאה נותנת אינדיקציה מדויקת לשיעור ה-CO2 בנשימה.

החברה פיתחה משפחת פתרונות תומכי החלטה, בהם גם מדד רפואי חדש בשם Integrated Pulmonary Index, המבוסס על מדידת מספר פרמטרים בו-זמנית: CO2 בנשימה, קצב הלב, קצב הנשימה וריווי החמצן בדם. מדד ה-IPI מספק לרופא או לאחות המלצות פעולה מיידיות, ולפי הדיווח האחרון של החברה מתרחב מעגל ההתקבלות של המדד במוסדות רפואיים בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית