אפל מעבירה את ייצור המעבד A5 לידי TSMC

18 ספטמבר, 2011

דווקא סמסנוג, המתחרה האגרסיבית ביותר של אפל בתחום הסמארטפונים והטאבלטים, ייצרה עד היום את מעבד היישומים A4 המנהל את האייפון והאייפד של אפל

כיום סמסונג מרוויחה כמעט 50 דולר מכל מכשיר שאפל מוכרת בעולם

אחת מהתופעות המוזרות ביותר בתעשיית ההייטק בשנים האחרונות היא היריבות ושיתוף הפעולה שבין אפל וסמסונג. שכן בעוד ששתי החברות נאבקת מרות אחת בשנייה בתחום הייצור והשיווק של סמארטפונים וטאבלטים, ואף תובעות אחת את השנייה בכל רחבי העולם – מהווה סמסונג את אחת מהספקיות הגדולות ביותר של רכיבים עבור האייפון והאייפד של אפל.

לפני כשנה ביצעה חברת המחקר iSuppli בדיקה של הרכיבים מהם בנוי המכשיר אייפון 4 של אפל, ובעקבות הבדיקה היא העריכה שסמסונג מרוויחה כמעט 50 דולר מכל מכשיר שאפל מוכרת בעולם: סמסונג מספקת לאפל זיכרון ההבזק (NAND-flash), זיכרון ה-DDR בנפח של 4Gbits ובעיקר את מעבד היישומים A4, אשר תוכנן על-ידי אפל, אולם מיוצר בפאב של סמסונג.

אלא שהתופעה המשונה הזו מגיעה כנראה לקיצה. אתמול פירסמה חברת המחקר דיגיטיימס, ידיעה שלפיה ייצור המעבד החדש, A5, אשר ינהל את מכשירי אייפון 5 ואת הדור הבא של מחשבי אייפד, ייוצר על-ידי יצרנית השבבים הטאיוואנית TSMC. הידיעה מבוססת על מקור מחברת TSMC. אומנם היא לא קיבלה אישור של אפל או של TSMC, אולם היא תואמת לשמועות המתרוצצות בתעשייה בחצי השנה האחרונה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון