מולי אדן יחזור לארץ כדי לשמש נשיא ומנכ"ל אינטל ישראל

22 ינואר, 2012

אדן ייכנס לתפקיד בחודש מרץ הקרוב. בתשע השנים האחרונות הוא מילא תפקידים בכירים בחברת אינטל העולמית בארה"ב, בהן מנהל חטיבת המחשבים האישיים. במקביל לניהול אינטל ישראל, הוא ימשיך לשמש כמנהל תחום "המחשוב התפיסתי" באינטל העולמית

לאחר שניהל את פיתוח המעבד סנטרינו, לימד את אינטל כיצד להתמודד איתו

אינטל ישראלחילופי תפקידים בהנהלת אינטל ישראל. שמואל (מולי) אדן, המשמש כיום כסגן נשיא בכיר באינטל  העולמית חוזר לארץ כדי לשמש מנכ"ל ונשיא אינטל ישראל. במקביל, הוא ישמש כאחראי על תחום המיחשוב התפיסתי (Perceptional Computing) בחברת באינטל העולמית. כך הודיעה היום חברת אינטל.

מקסין פסברג עוברת לייצור

המנכ"לית הנוכחית של אינטל ישראל וסגנית נשיא באינטל העולמית, מקסין פסברג, תשמש כמנכלי"ת חטיבת הייצור באינטל ישראל ותתמקד בניהול פעילות הייצור ובהובלת המגעים עם ממשלת ישראל בנוגע להמשך ההשקעות של אינטל והרחבת הפעילות הייצור של הארץ. השינויים בתפקידים צפויים להתבצע בחודש מרץ 2012.

מולי אדן הצטרף לאינטל בשנת 1982 ומילא מגוון תפקידים, כולל תפקידי ניהול בחטיבת הייצור ועד לתפקידי ניהול בכירים בפיתוח מיקרו-מעבדים. אדן כיהן כמנכ"ל מרכז הפיתוח בחיפה והיה אחראי על פיתוח פלטפורמת סנטרינו. לפני 9 שנים הוא עבר להתגורר בארה"ב לנהל את התמודדות החברה עם האתגרים הטכניים של המעבד סנטרינו.

המחשבים התניידו

במסגרת זאת מונה לתפקיד מנהל קבוצת פלטפורמת הניידות של אינטל, והיה אחראי להחדרה של קטגוריות המחשב הנייד והנטבוק (Netbook). בתפקידו האחרון שימש מנכ"ל חטיבת המחשבים האישיים והיה הדמות המזוהה ביותר עם השקת הקונספט החדש של Ultrabook.

 

במהלך כהונתו בתפקיד, צמח תחום המחשבים הניידים מ-23 מיליון יחידות ב-2003 ל-150 מיליון יחידות ב-2011, והיקף המכירות שאינטל בתחום צמח מ-21 ל-35 מיליארד דולר. כיום מכירות תחום המחשבים הניידים באינטל גדול מהמכירות בתחום המחשבים השולחניים.

מנכ"ל חברת אינטל העולמית, פול אוטליני, אמר שמולי אדן "ימשיך לפתח את היכולות שלנו בישראל, ויסייע לדדי פרלמוטר לקדם אותנו בנחישות לתחום המחשוב התפיסתי (Perceptional Computing)".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית