הסכסוך בין אורביט ו-UNI מגיע לבית המשפט, בצורת בקשת פירוק

11 יוני, 2012

קבלנית הייצור UNI הגישה אתמול בקשה לפירוק החברות אורביט תקשורת ואורביט מערכות תקשורת שבבעלות אורביט טכנולוג'יז, עקב חוב של כ-780 אלף שקל. אורביט מאיימת שתדרוש מ-UNI פיצויים על פגיעה בשמה הטוב בהיקף של 5 מיליון שקל

הסכסוך בין חברת אורביט (Orbit) לבין קבלנית הייצור UNI מגיע לכותלי בית המשפט. שורשי הסכסוך קשורים לסיום ההתקשרות בין שתי החברות, שבמהלכו טוענת UNI שיש לאורביט חובות שאינם שנויים במחלוקת שהיא אינה משלמת.

אתמול מימשה UNI את איומה מהחודש הקודם, והגישה לבית המשפט בפתח-תקווה בקשה לפירוק אורביט. בפנייה היא מבקשת מבית המשפט לתת צו לפירוק החברות אורביט תקשורת ואורביט מערכות תקשורת, "בגין חוב שאינו שנוי במחלוקת בסכום של 783,764 שקל". בבקשתה מתארת UNI סדרה של הסכמי ביניים שלטענתה לא כובדו. הסכמים בהם הכירה אורביט בקיומו של חוב, ולמרות זאת לא שילמה אותו.

אורביט
אנטנת עקיבה לוויינית מתוצרת אורביט

סמנכ"ל הכספים של אורביט, שמוליק קורן, מסר בתגובה "שלטענות UNI אין כל קשר למציאות. UNI היתה ספקית ייצור של כרטיסים אלקטרוניים שעבדנו איתה במשך שנתיים. ההסכם איתה כלל תהליך מוסדר של גישור במקרה והפסקת ההתקשרות בינינו תלווה באי-הסכמות. לאחר שהם הבינו שאין בסיס לטענות שלהם, הם החליטו לנקוט בצעדים אגרסיביים כתוצאה מכניסה למצוקה כספית מאובדן ההכנסה מאורביט.

הבורסה מגיבה בעצבנות

בשבוע שעבר שלחה אורביט מכתב לעו"ד של UNI ובו היא דורשת שהחברה  תחזור בה מהפרסומים בדבר פתיחת הליכי פירוק ותפרסם מיידית התנצלות שתופץ לכל הגורמים שקיבלו את הידיעה. קורן: "במידה ולא תעשה כן, אנחנו נתבע אותה על סך 5 מיליון שקלים בגין פגיעה בשמנו הטוב. אורביט היא חברה יציבה בת 63 שנה הנסחרת בבורסה ומתנהלת בצורה מסודרת. לאור ההתנהלות של UNI  אנו ננקוט בהליכים המשפטים על ההחזר כספי שמגיע לנו וגם על הוצאת דיבה בסך 5 מיליון שקלים".

עוה"ד של החברה, יריב ויור, מסר שהיא לא מתכוונת להתנצל. בתעשייה עוקבים בעניין אחר השתלשלות העניינים, שכן לא לעתים קרובות מגיעים חילוקי דעות בין לקוחות וספקים לטונים כל-כך גבוהים. מניית חברת אורביט הנסחרת בבורסת תל-אביב, סבלה היום מזעזוע שבא לידי ביטוי במסחר בהיקף חריג של 132 מיליון שקל, שהסתיים בירידה של 3.6% בשווי המנייה.

אורביט מפתחת ומספקת אנטנות עקיבה לווייניות, המאפשרות שמירה על תקשורת רחבת פס בפלטפורמות ניידות. שוקי היעד כוללים שוק התעופה, מטוסים ללא טייס, כלי רכב ועוד. השוק המרכזי של החברה הוא של אנטנות ימיות, ומוצר הדגל שלה הוא מערך OrSat: אנטנות תקשורת לווייינים מסוג VSAT עבור ספינות.

חברת UNI ממושב בית נחמיה נמצאת בבעלות בני-הזוג עזרא ונאווה שמואלי. החברה הוקמה בשנת 2000 והחלה לספק שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה לתעשיית האלקטרוניקה, בעיקר לשוק הצבאי. כיום החברה מעסיקה כ-140 עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית