אבנט ישראל רכשה את כל פעילות הפצת הרכיבים של חברת CRG

2 אוגוסט, 2012

מדובר בעיסקה לרכישת נתח שוק. בשנת 2011 הסתכמו מכירות הפצת הרכיבים של CRG בהיקף של כ-23 מיליון דולר. בעקבות העיסקה עברו לאבנט 8 מהנדסי תמיכה של CRG וכן הטיפול בחברות אסטרטגיות כמו מיקרון, מארוול ואפטינה

דני קורן: "זו עיסקת הרכישה הראשונה שלנו בישראל, צפויות עסקאות נוספות"

חברת אבנט ישראל (Avnet), מפיצת הרכיבים האלקטרוניים הגלובלית הגדולה בישראל, רכשה את פעילות הפצת הרכיבים של חברת CRG Electronics שבבעלות רוני כהן. בעקבות העיסקה שנחתמה השבוע עברו 8 מעובדי CRG לאבנט ישראל.

אבנט הפצת רכיבים
צוות הניהול של אבנט ישראל. מימין לשמאל: אלון עדה, רון קרמר, דני קורן וטל סגמן

חברת CRG הוקמה בשנת 1989 ומספקת שירותי תמיכה טכנית ואספקה לוגיסטית לכ-300 לקוחות בישראל, רובם מתחומי תקשורת הנתונים הטלקום, השוק הבטחוני והשוק התעשייתי. בשנת 2011 הסתכמו מכירות תחום הפצת הרכיבים של CRG בכ-23 מיליון דולר. נשיא אבנט אירופה, פטריק זמיט, אמר שהעיסקה מחזקת את אבנט ישראל ומספקת לה קווי מוצר משלימים וצוות טכני בעל מוניטין גבוה. "היכולת הטכנולוגית ושירות הלקוחות של CRG מחזקות את האסטרטגיה שלנו לספק ללקוחות בישראל תמיכה טכנית בשלבי התכנון וסיוע גלובלי לאורך כל חיי המוצר".

אסטרטגיית צמיחה, ומוצרים אסטרטגיים

מדובר בעיסקת הרכישה הראשונה של אבנט ישראל. נשיא החברה, דני קורן, העריך היום במפגש עם העיתונות המקצועית, שבעתיד צפויות עיסקאות נוספות. "כיום המכירות של אבנט העולמית מסתכמות בכ-26 מיליארד דולר בשנה. החברה החליטה להגיע להיקף מכירות של כ-50 מיליארד דולר בשנת 2020, ופירוש הדבר שהיא עומדת לרכוש חברות בכמיליארד דולר בשנה".

קורן גילה שאבנט התעניינה במיוחד בשלוש חברות המיוצגות על-ידי CRG בישראל: יצרנית הזיכרונות Micron, יצרנית החיישנים Aptina Imaging וחברת Marvell. קו מוצרים נוסף שעבר עם העיסקה לאבנט הוא כל קו המעבדים של חברת EZchip הישראלית, ש-CRG היתה המשווקת הבלעדית שלה בישראל.

CRG משנה מיקוד

רוני כהן סיפר שהעיסקה נובעת מהמגמות החדשות בשוק הייצור האלקטרוני בעולם. "לפני שהגעתי לתעשיית האלקטרוניקה עבדתי 10 שנים בתעשיית הטקסטיל בארץ. שם זיהיתי תהליך שלפיו מדינות שונות עוברות בהדרגה מייצור טקסטיל לייצור אלקטרוני, ולכן נכנסתי לתחום החדש. כיום תעשיית האלקטרוניקה נמצאת בתהליך מעבר לייצור גלובלי ורק חברות כמו אבנט יכולות לתת פתרון ללקוחות המבצעים תכנון בארץ וייצור בחו"ל.

"חברות כמו CRG לא יכולות לספק שירות כזה, ולכן CRG תתמקד מעכשיו בתחום הנציגויות (REP) ותעסוק בפיתוח עסקי עבור היצרנים שהיא מייצגת בישראל". הוא הודה לעובדי החברה שהצטרפו לאבנט: "הם אנשים מדהימים. הם הובילו את CRG ואני שמח שהם נקלטו בבית חם כמו אבנט".

רכישת נתח-שוק

בעקבות העיסקה מקבלת אבנט ישראל תוספת של כ-20% לנתח השוק שלה בארץ. כיום היא מעסיקה כ-100 עובדים (ללא עובדי CRG החדשים) ומכירותיה מסתכמות בקצת יותר מ-100 מיליון דולר בשנה. סמנכ"ל הכספים של אבנט ישראל, רון קרמר, אמר שהעיסקה קיבלה את האישורים הרגולטוריים. "אבנט ישראל פועלת כיחידה עסקית עצמאית בתוך אבנט העולמית, והדבר מאפשר לנו לבצע עיסקת רכישה מהסוג הזה".

מנכ"ל משותף באבנט, אלון עדה, אמר שהעובדים החדשים נקלטים במהירות. "יש לנו את כל התשתית הלוגיסטית והארגונית המאפשרת להם כניסה חלקה לעבודה ללא תופעות מעבר". מנכ"ל משותף טל סגמן סיפר שהמרכיב החשוב ביותר בעיסקה היה הבטחת מעבר העובדים מ-CRG. "המטרה היתה להגיע למצב שהם ירצו לעבור לאבנט מרצונם החופשי, מכיוון שהם המפתח להצלחת העיסקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , רכיבים , שיווק והפצה