ARM וקיידנס השיקו פתרון תכנון לרכיבי SoC מבוססי ARM

26 אוגוסט, 2012

שתי החברות הרחיבו את היקף שיתוף הפעולה ביניהן, ומעתה הוא כולל כם תמיכה בתהליך הייצור 28HPM של חברת TSMC

חברת ARM וחברת Cadence הודיעו על זמינות מוצר ראשון בסדרה של פתרונות משולבים של שתי החברות.

הפתרונות החדשים מאפשרים למתכנני שבבים לשפר את הביצועים וצריכת ההספק ולקצר את זמן היציאה לשוק של מערכות על-גבי שבב (SoCs) המבוססות על מעבדי Cortex-A של ARM. הפתרון הראשון מתמקד בטכנולוגיית ARM POP IP ומתבסס על פלטפורמת Encounter של קיידנס למעבד Cortex-A9, בתהליך 40LP של TSMC, לרבות uLVT. הוא מיועד להאיץ את יישום המעבדים וזמין לרישוי מחברת ARM .

חברת ARM עובדת באופן הדוק עם צוותי המו"פ ועם שירותי התכנון של קיידנס לפני הצגתו של כל POP IP חדש. ההכרזה מלמדת על הרחבת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, ומעתה הוא כולל גם את תהליך הייצור TSMC 28HPM, לרבות יישום של מעבדי Cortex-A9 ו-Cortex-A15 בעלי ליבה אחת עד ארבע ליבות.

קניין רוחני (IP) מסוג POP מכיל טכנולוגיית הקשחת ליבה המשלבת את ה-IP הפיסי ARM Artisan  החדש ביותר, במטרה להשיג מדדי הספק, ביצועים ושטח (PPA) משופרים. בפתרון המשולב, ה-POP IP מוצמד בצורה הדוקה לטכנולוגיות Encounter RTL-to-GDSII של קיידנס, לרבות RTL Compiler-Physical וטכנולוגיית התכנון CCOpt (מיטוב בו-זמני של השעון).

חברת  Cadence Design Systems מספקת כלי תוכנה, מתודולוגיות ושירותים לתכנון שבבים ורכיבי חומרה מתקדמים. הכנסות החברה בשנת 2011 הסתכמו ב-1.15 מיליארד דולר. בשנת 2005 רכשה קיידנס את חברת וריסיטי הישראלית, אשר צורפה לקיידנס כמרכז הפיתוח שלה הממוקם בפארק אפק, ראש העין.

חברת ARM מפתחת קניין רוחני של מיקרו-מעבדים בטכנולוגיית RISC 16 ו-32 ביט, מעבדים גרפיים ((GPU, ספריות דיגיטליות וזיכרונות משובצים, תאים היקפיים ((Peripheral Cells ועוד. החברה פועלת מקיימברידג', בריטניה, ומעסיקה כ-2300 עובדים. ARM ישראל הוקמה בשנת 2000 ומנוהלת על-ידי שלמה רוזנברג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני