נמחקה בקשת הפירוק של UNI לאורביט; היא תשלם ל-UNI רבע מיליון שקל ובתוך שבוע ייבחר בורר

10 אוקטובר, 2012

בהחלטת השופט אילן שילה מחקה UNI את בקשת הפירוק שהגישה לאורביט עקב חוב שלטענתה מגיע לכ-3 מיליון שקל. אורביט תשלם לה 250 אלף שקל, תחזיר לה חשבוניות שלא שולמו כדי להזדכות במעמ, ושאר הסכום יידון בבוררות

בעקבות הפסיקה, אפשר להעריך ששני הצדדים מרגישים שהם ניצחו במשפט

פסק דין של השופט אילן שילה מבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה שניתן היום (ד'), הביא למחיקת בקשת הפירוק של חברת אורביט (Orbit) שהוגשה על-ידי קבלנית הייצור UNI, ולהעברת הסכסוך המסחרי למסלול של בוררות. במקביל, השופט קבע שאורביט תשלם מיידית (בתוך 10 ימים) סכום של 250 אלף שקל ל-UNI, ושהיא תחזיר לה חשבוניות שלא שולמו, שיאפשרו ל-UNI להזדכות על התשלומים שביצעה למעמ.

אורביט UNI
אנטנת עקיבה של אורביט עבור תקשורת לוויינית ברכבות מהירות

השופט דרש משני הצדדים ללכת להליך גישור ולהודיע לבית המשפט בתוך 7 ימים מי המגשר שאותו הם בחרו. במידה ולא יגיעו להסכמה, בית המשפט יבחר בורר מטעמו. בכך הגיע הסכסוך בין שתי החברות לשלב חדש, שאולי ניתן לכנות אותו בשם "סכסוך מבוקר" המתנהל מאחורי הקלעים.

חברת אורביט מפתחת ומספקת אנטנות עקיבה לווייניות, המאפשרות שמירה על תקשורת רחבת פס בפלטפורמות ניידות. שוקי היעד כוללים שוק התעופה, מטוסים ללא טייס, כלי רכב ועוד. השוק המרכזי של החברה הוא של אנטנות ימיות ותשתיות תקשורת. חברת UNI ממושב בית נחמיה נמצאת בבעלות בני-הזוג עזרא ונאווה שמואלי. החברה הוקמה בשנת 2000 ומספקת שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה לתעשיית האלקטרוניקה, בעיקר לשוק הצבאי.

האשמות הדדיות

מקורו של הסכסוך בין שתי החברות הוא בתהליך הפסקת העבודה ביניהן בשנה שעברה, שבמהלכו התגלו חילוקי דעות על היקף ההזמנות, ההתחייבויות ההדדיות ורכיבי המלאי שנרכשו. לטענת UNI, אורביט חייבת לה סכום של כ-3 מיליון שקל, תמורת עבודות ייצור שביצעה עבורה ותמורת רכישת מלאי בהיקף של 828 אלף דולר, שלטענתה רכשה בהתאם לתחזיות של אורביט. אורביט מצידה, טוענת שאין כל בסיס לטענות של UNI.

בחודש מאי השנה הגיע הסכסוך לשלב מפתיע כאשר UNI הגישה התראה לפני הגשת בקשה לפירוק, ומימשה אותה בחודש יוני כאשר הגישה בקשת פירוק לחברות אורביט תקשורת ואורביט מערכות תקשורת, "בגין חוב שאינו שנוי במחלוקת". אורביט הגיבה בזעם, ומנהל הכספים של אורביט, שמואל קורן, אמר שהפעולה גרמה לחברה נזק רב. "אם UNI לא תתנצל, נתבע אותה על סך 5 מיליון שקלים בגין פגיעה בשמנו הטוב".

בהחלטתו היום, צינן השופט שילה את הסכסוך והחזיר אותו למסלול מבוקר יותר. למרות זאת מדובר בסוגייה מעניינת מבחינת התעשייה, במיוחד בכל הקשור לוויכוח על רכישת מלאי רכיבים בהתאם לתחזיות הניתנות ברמות שונות של ודאות.

Share via Whatsapp