Rohm Semiconductor מחפשת שוק צומח – ומגלה את ישראל

25 אוקטובר, 2012

החברה הגיעה למסקנה שהשוק הישראלי הוא מאוד חדשני, ומעניק לה גישה עקיפה לשווקים הבינלאומיים. "מרגע שמוצר מסויים נכנס לשימוש בישראל, הוא מגיע מהר מאוד לשוק הייצור ההמוני בעולם". בחודש הבא היא תציג תאי-דלק לסמארטפונים

בחודש הבא תחשוף החברה תאי-דלק 5V-400V ליישומים צרכניים ותעשייתיים

סמיקונדקטורס
כריסטיאן אנדרה (מימין) וגונטק ריצ'רד. ביקור ראשון בישראל

יצרנית השבבים היפנית Rohm Semiconductors החליטה להגביר את מעורבותה בשוק הישראלי ולהתחיל ללמוד את הפוטנציאל המצוי בו עבורה. בשבוע שעבר הגיעו לביקור ראשון בישראל שני מנהלים בכירים מהחברה כדי להכיר מקרוב את השוק המקומי. בביקור השתתפו מנהל ערוצי ההפצה של החברה, גונטר ריצ'רד, ונשיא רוהם אירופה, כריסטיאן אנדרה.

לדברי אנדרה, החברה הגיע למסקנה שהשוק הישראלי הוא מאוד חדשני, ומעניק לה גישה עקיפה לשווקים הבינלאומיים. "מרגע שמוצר מסויים נכנס לשימוש בישראל, הוא מגיע מהר מאוד לשוק ההמוני בעולם", אמר.

אנדרה גילה שהחברה מחפשת כיום שווקים צומחים גם במימד הגיאוגרפי וגם במימד הטכנמולוגי. השוק היפני לא צומח, ולכן החברה גיבשה אסטרטגיית צמיחה מחוץ ליפן. זו הסיבה שנשיא החברה יגיע בחודש הבא לתערוכת electronica 2012 במינכן, גרמניה. וזו הסיבה שאנחנו מגיעים כיום לישראל".

חברת Rohm הינה חברה ותיקה שהוקמה ביפן בשנת 1958 כדי לייצר נגדים. בשנות ה-60 היא החלה לייצר טרנזיסטורים ודיודות והשלימה בעשור האחרון את המעבר ליצרנית סמיקונדקטורס בקנה-מידה מלא, שרוב מכירותיה בתחום הרכיבים האנלוגיים.

היכן השווקים הצומחים?

בשנים האחרונות היא ביצעה מספר רכישות כדי להיכנס לתחומים צומחים: ב-2008 היא רכשה את חברת OKI כדי לקבל טכנולוגיות בתחומי ה-RF והמיקרו-בקרים. בהמשך היא רכשה את החברות Kionix ו-SiCrystal כדי להיכנס לתחומי ניהול ההספק ובשנת 2010 היא רכשה את חברת Agled, אשר הכניסה אותה לתחומי התאורה.

אחד מהמוצרים החדשים שהחברה מוציאה לשוק הוא תאי-דלק למוצרים אלקטרוניים. מדובר במקורות מתח בטווח גדול מאוד, המתחיל ב-5V ומגיע עד 400V. בין השאר, היא מתכננת להציע אותם לשימוש בסמארטופנים כתחליף לסוללות כימיות רגילות.

תאי-הדלק מבוססים על יצירת חשמל בעקבות תגובה כימית בין מימן לבין מים מזוקקים. "הטעינה" החשמלית באה לידי ביטוי בהתקנת מחסנית של מים מתוקים מתוצרת החברה. לפי החברה, אורך החיים של כל תא-דלק כזה הוא כ-20 שנה. Rohm מתכננת לחשוף את הטכנולוגיה בתערוכה שתתקיים בחודש הבא במינכן, ובמהלכה היא תודיע שהיא כבר נמצאת בתהליכי קבלת אישור CE מהאיחוד האירופי.

שוק חדש שהיא נכנסת אליו הוא לתחום הבדיקות המעבדתיות בשוקי הרפואה והמחקר. בשיתוף עם חברת Meranini האיטלקית היא פיתחה Bio Chips המסוגלים לבצע מאות בדיקות ביולוגיות שונות בו-זמנית. אנדרה: "מדובר במוצרים חדשניים עבור שווקים צומחים, ולא במוצרים המיועדים לשווקים בוגרים כמו שוק ה-PC למשל".

חברת Rohm Semiconductors מיוצגת בישראל על-ידי חברת 2Bepresent.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , סמיקונדקטורס , רכיבים , שיווק והפצה