Atmel הכריזה על משפחת מיקרו-בקרים חדשה מבוססת Cortex-A5

12 פברואר, 2013

הבקרים מספקים עוצמת חישוב של 850DMIPS, צריכת הספק אקטיבית נמוכה מ-200mW ותכונות אבטחה משופרות. ב-24 לאפריל תקיים Arrow Israel סמינר היכרות עם המשפחה החדשה עבור התעשייה המקומית

ב-24 לאפריל תערוך Arrow Israel סמינר היכרות עם המשפחה החדשה

חברת Atmel החלה לספק את משפחת המיקרו-בקרים החדשה SAMA5D3 בכמויות גדולות. המשפחה החדשה מבוססת על מעבדי ARM בעלי ליבות Cortex-A5 ומיועדת ליישומים תעשייתיים הכוללים אוטומציה של מבנים ושל מכונות, יישומי הרשת החכמה (Smart Grid), ציוד רפואי ומוצרים צרכניים דוגמת מכשירי GPS, טלפונים דיגיטליים אלחוטיים (DECT), שעונים חכמים ועוד.

ATMEL_SAMA5D3המיקרו-בקרים החדשים נועדו להתמודד עם הדרישה לעוצמת מחשוב גוברת ביחד עם חסכון בהספק ודרישה להפעלת ממשקי משתמש ידידותיים. בכל שוקי היעד של הבקרים מתמודדים הלקוחות עם אתגרי אבטחה מחמירים, הכוללים פריצה למערכות ו\או שכפול לא מורשה (Cloning) של המוצרים, ועם הצורך לבצע פיתוח בזמנים קצרים יותר ובצוותים קטנים יותר מבעבר.

משפחת SAMA5D3 נועדה להתמודד עם הצרכים האלה. היא מאפשרת שימוש חוזר בתוכנות שניכתבו עבור משפחת SAM9, המבוססת על ליבת ARM9. הרכיבים מיוצרים בגיאומטריה של 65 ננומטר ובעלי עוצמת מחשוב של עד 850DMIPS כאשר הם עובדים במהירויות שעון של 536MHz. ערוץ התקשורת המהיר מגיע לקצב תעבורה של 1328MB/s במהירות שעון של 166MHz.

תמהיל של ממשקים

הבקרים כוללים יכולת עיבוד נקודה צפה כדי להתמודד עם מטלות עתירות עיבוד כמו עיבוד קול, עיבוד תמונה ועיבוד מידע המגיע מחיישנים. צריכת ההספק הנמוכה של הרכיבים מסתכמת ב-200Mw במצב פעולה במהירות עבודה מכסימלית, ובצריכת הספק המתנה (Low-power Mode) של 0.5mW בלבד. תכונות אלה מתאימות לשימוש ביישומים דוגמת פנלים לשליטה ובקרה, אבזרי רשת, בקרים מיתכנתים, מדפסות, קוראי ברקוד, מסופים ויישומים מבוססי סוללה.

הרכיבים כוללים ממשקים מוטמעים המכינים אותם לשימוש מיידי במגוון יישומים. בהם שני ממשקי Ethernet מהיר (הכולל 1Gigabit), שלושה ממשקי USB, בקרים כפולים ל-CAN, צגי TFT עם מאיצים גרפיים, ממשקים למצלמה דיגיטלית, ממיר ADC 12 סיביות ועוד. הרכיבים מגיעים במארז BGA בעל 324 מגעים ובארבע גרסאות שונות, בעלות תמהיל ממשקים שונה.

בין אבזרי האבטחה המוטמעים במיקרו-בקרים, מנוע הצפנה עבור תקני AES, 3DES ו-SHA התומך בהצפנת ופיענוח מידע ותקשורת, ומשתמש במחולל מספרים אקראיים אמיתי (True Random Number Generator) ליצירת מפתחות ההצפנה. הרכיבים מסופקים ביחד עם ערכת פיתוח מבוססת לינוקס.

המיקרו-מעבדים החדשים מופצים בישראל על-ידי חברת Arrow. לדברי המנהל הטכנולוגי ב-Arrow, אמיר שרמן, החברה הכינה ללקוחות בארץ ערכת System On Module הכוללת ערכת פיתוח ייחודית המאפשרת לקצר את זמני הפיתוח של מוצרים חדשים מבוססי Cortex-A5. ב-24 לאפריל השנה תקיים החברה סמינר ללקוחות ובו תוצג המשפחה החדשה, הכלים והשותפים המספקים כלי-פיתוח עבור מוצרים חדשים.

להרשמה לסמינר ההיכרות בישראל:  CortexA5 Deep Dive Seminar

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , רכיבים , שיווק והפצה