אינטל ישראל הכפילה מכירותיה: מהווה כיום 20% מההייטק הישראלי

17 פברואר, 2013

מעבדי החברה לטאבלטים מבוססי חלונות פותחו בישראל. המפעל בקרית-גת עבר לייצור המוני של מעבדי 22 ננומטר. במהלך השנה שחלפה גייסה אינטל 760 עובדים חדשים, וכיום היא מעסיקה יותר מ-8,500 עובדים בישראל

היקף המכירות: 4.6 מיליארד דולר. כיום מעסיקה אינטל 8,500 עובדים בישראל

מולי אדן מציג את הפאבלט העתידי של אינטל, המבוסס על תכנון שנעשה בישראל
מולי אדן מציג את הפאבלט העתידי של אינטל, המבוסס על תכנון שנעשה בישראל

בשנת 2012 צמח היקף הייצוא של חברת אינטל ישראל (Intel) ב-109% והסתכם ב-2012 ב-4.6 מיליארד דולר, לעומת 2.2 מיליארד בשנת 2011. כך מסרה החברה במסיבת העיתונאים השנתית שלה שנערכה הבוקר (א') בתל-אביב. להערכת נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, מדובר ב-10% מהיקף הייצוא התעשייתי של ישראל (ללא יהלומים) ובכ-20% מייצוא ההייטק הישראלי, שהסתכם בכ-21.5 מיליארד דולר.

במהלך השנה שחלפה גייסה אינטל 760 עובדים חדשים, וכיום היא מעסיקה כ-8,500 עובדים במרכזי הפיתוח והייצור בקרית-גת, חיפה, ירושלים, פתח-תקוה ויקום. בשנת 2012 ביצעה אינטל רכש-גומלין ישיר ועקיף מספקים בשוק הישראלי בסך 737 מיליון דולר וביצעה השקעות בישראל בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.

להערכת החברה, בעשור האחרון היא השקיעה בישראל 10.5 מיליארד דולר, ובתקופה זו קיבלה מהמדינה מענק בהיקף של כ- 1.3 מיליארד דולר. החברה הודיעה שהשיגה אבן-דרך, וכיום נמצאים בקשר עסקי עם אינטל ישראל יותר מ-1,000 ספקים מקומיים.

מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, מסרה שבמהלך 2012 השלים המפעל בקרית-גת (FAB28) את המעבר לייצור בנפח גבוה של מעבדי Ivy Bridge בגיאומטריה של 22 ננומטר. מעבדים אלה מפעילים את כל מחשבי האולטראבוק (Ultrabook) בעולם, ופותחו במרכזי הפיתוח של אינטל בישראל ובארה"ב.

מימין לשמאל: רוני פרידמן, מולי אדן ומקסין פסברג
מימין לשמאל: רוני פרידמן, מולי אדן ומקסין פסברג

לדברי סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת פיתוח מעבדים וערכות שבבים באינטל העולמית, רוני פרידמן,לאחרונה הצליחה החברה להפחית את צריכת החשמל של מחשבים מבוססי Ivy Bridge ל-7 ואט בלבד. "הדור הבא, Huswell, יציג פריצת דרך נוספת בצריכת ההספק של המערכות". על-פי התוכניות גם הוא ייוצר בפאב-28 בקרית-גת.

בתוך כך מסתבר שמעבדי אינטל עבור טאבלטים מבוססי חלונות 8 יהיו מעבדי Atom מסוג Cloverview שפותחו בישראל ב-2012, לקראת השקה עולמית של הטאבלטים הכוללים מספר רב של יצרנים. למרות ההכרזה, אינטל החליטה לנטוש את האסטרטגיה הוותיקה שלה של נאמנות למערכת ההפעלה חלונות, ומכוונת כיום את המעבדים לכל השווקים: אנדרואיד, חלונות, iOS של אפל ומערכות אחרות.

מוצר חדש שפותח בישראל הוא תכנון ייחוס כולל לסמארטפםונים, המבוססים על מעבד Atom כפול ליבה עם טכנולוגיית Hyper Threading, ומנוע גרפי כפול ליבה. אינטל מובילה כיום רעיון עיתדי למחשוב תפישתי (Perceptual Computing). הכוונה היא לפתח ממשקי אדם-מכונה חדשים, המייתרים את הצורך במקלדת בעיקר באמצעות זיהוי מחוות ועיבוד קול. ב-2012 אינטל הקימה בישראל את מרכז הפיתוח לתחום המחשוב התפיסתי, המעסיק כיום כ-100 מהנדסים. החברה הודיעה שב-2013 היא צפויה להרחיב אותו ולפתח טכנולוגיות חדשות בכל הקשור לממשק אדם-מכונה.

מחשב דו-שימושי מתוצרת לנובו המבוסס על מעבד ישראלי
מחשב דו-שימושי מתוצרת לנובו המבוסס על מעבד ישראלי
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית