Mellanox רוכשת את IPtronics תמורת 47.5 מ' דולר

4 יוני, 2013

בעקבות העיסקה, יפעל מרכז פיתוח של Mellanox בדנמרק. הרכישה נועדה לחזק את מעמדה בתחום הקישוריות האופטית בתוך מרכזי נתונים. לפני כחודש היא רכשה את חברת Kotura האמריקאית המפתחת פתרונות תקשורת אופטיים בתוך סיליקון

בעקבות העיסקה, יפעל מרכז פיתוח של Mellanox בדנמרק. הרכישה נועדה לחזק את מעמדה בתחום הקישוריות האופטית בתוך מרכזי נתונים

חברת מלאנוקס טכנולוגיות (Mellanox), הודיעה היום על כוונתה לרכוש את IPtronics מדנמרק, המפתחת רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית. מלאנוקס ו-IPtronics חתמו על הסכם סופי שלפיו תשלם מלאנוקס כ-47.5 מליון דולר במזומן. העיסקה אושרה פה אחד על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.

מדובר בעיסקת הרכישה האופטית השנייה של מלאנוקס בתוך חודש אחד בלבד. באמצע חודש מאי היא חתמה על הסכם לרכישת חברת Kotura מסאניוויל, ארצות הברית, תמורת 82 מיליון דולר. חברת קוטורה פיתחה טכנולוגיות קישוריות מהירה המבוססות על שילוב תקשורת אופטית בתוך רכיבי סמיקונדקטורס (Silicon Photonics) .

המיקום של משדרי/משדרי IPtronics במסד השרתים
המיקום של מקלטי/משדרי IPtronics במסד השרתים

עיסקת IPtronics תהליך צפויה במחצית השנייה של 2013. מוצרי IPtronics כבר משולבים בפתרונות מלאנוקס המוצעים כיום. רכישת IPtronics תעניק למלאנוקס בעלות על הקניין הרוחני ותשפר את יכולתה לספק פתרונות מלאים לקישוריות אופטית מקצה לקצה במהירות של 100Gbps ומעלה.

חברת IPtronics מפתחת משדרים ומקלטים מהירים. היא ומציעה דרייברים רבי ערוצים של דיודות לייזר מסוג Multi-channel Vertical Cavity Surface-Emitting Laser, דרייברים לאפנון אופטי (Modulation Driver) ומגברי טרנס-אימפדנס (Transimpedance Amplifier) בעלי צריכת אנרגיה נמוכה מאוד. מלאנוקס הודיעה שהטכנולוגיה שהיא רוכשת מגשרת על הפער בין ממשקים אופטיים וחשמליים ומאפשרת לספקי מערכות להתגבר על המגבלות הפיזיות של שימוש בחיבורים מבוססי נחושת לממשקים מהירים וממשקי backplane.

mellanox opticsבעקבות העיסקה, מלאנוקס צופה כי תקים את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה באירופה במיקום הנוכחי של IPtronics ברוסקילד, דנמרק, וכי תרחיב את פעילות התמיכה הטכנית שלה באירופה. מלאנוקס מתכוונת לשמר את קווי המוצרים הקיימים של IPtronics על מנת להבטיח המשכיות עבור לקוחות ושותפים.

חברת IPtronics מעסיקה כ-20 עובדים וגייסה עד היום כ-15 מיליון דולר ממשקיעים. היא הוקמה בשנת 2003 על-ידי צוות המנהלים וצוות הפיתוח של חברת GIGA, שנימכרה לאינטל בשנת 2000 תמורת 1.25 מיליארד דולר. כיום החברה פועלת מקופנהגן וממנלו-פארק, קליפורניה. היא מפתחת שבבים אנלוגיים לתקשורת מהירה בקצבים של 10G, 40G ו-100G, המיוצרים על-ידי חברת STMicroelectronics. עד היום היא סיפקה 4 מיליון יחידות ללקוחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured