קבוצת ניסטק משתלטת על חברת אלטק מפתח-תקווה

20 אוגוסט, 2013

ניסטק משקיעה 6.5 מיליון דולר ביצרנית המעגלים המודפסים מפתח-תקווה. בעקבות העיסקה יוצא יוסי מימן מהשקעתו בחברה וניסטק תחזיק ב-50.5% מהמניות של אלטק. המהלך מגבש קבוצת ייצור אלקטרוני ישראלית המעסיקה יותר מ-800 עובדים

יצחק ניסן: "אני מאמין בחברת אלטק, בעובדיה ובמנהליה"

בדיקת מעגלים מודפסים בחברת אלטק
בדיקת מעגלים מודפסים בחברת אלטק

קבוצת ניסטק (Nistec) הנמצאת בבעלות יצחק ניסן, מבצעת השקעה כוללת של 6.5 מיליון דולר בחברת אלטק (Eltek) מפתח-תקווה, העוסקת בייצור מעגלים מודפסים. העיסקה מתבצעת בשני מהלכים: בשלב הראשון תרכוש ניסטק מניות של אלטק בהיקף של 4.2 מיליון דולר. במקביל, היא תרכוש את כל האחזקות של בעל השליטה הנוכחי בחברה, יוסי מימן (24.1%), תמורת 2.3 מיליון דולר נוספים. עם השלמת הסכם ההשקעה שנחתם אתמול בין אלטק וניסטק, תחזיק ניסטק ב-50.5% מההון המונפק והנפרע של אלטק.

מנכ"ל ניסטק, יצחק ארבל
מנכ"ל ניסטק, יצחק ניסן

הסכם ההשקעה והסכמים קשורים נוספים מותנים באישור אסיפת בעלי המניות של אלטק אשר אמורה להתקבל בתוך 60 ימים. בעקבות העיסקה, זינק מחירה של מניית אלטק בתחילת המסחר בבורסת נסד"ק ביותר מ-38% למחיר של 1.75 דולר, ובהמשך התייצב על כ-20%.

ענק מקומי בהתהוות

קבוצת ניסטק פועלת בתחום העריכה וההרכבה של מעגלים מודפסים. החברה הוקמה בשנת 1985 ופועלת במתכונת של קבוצת חברות בנות המספקות שירותי עריכת מעגלים מודפסים והרכבת מעגלים אלקטרוניים. כיום מעסיקה אלטק כ-350 עובדים. בעקבות העיסקה צומחת קבוצת ניסטק לגוף ייצור המעסיק יותר מ-800 עובדים.

ל-Techtime נודע שהעיסקה לא צפויה להביא לשינויי גברי בהנהלת אלטק או לפיטורי עובדים. יו"ר אלטק, ארז מלצר, אמר שמימן מוכר את השליטה בחברה לאחר 25 שנה. "סכום ההשקעה יאפשר לחברה להמשיך להתפתח ולבצר את מעמדה כחברה המובילה בתחום המעגלים המודפסים בשוק, ואף להתפתח לתחומים נוספים. אלטק מציגה רווחיות נאה כבר 9 רבעונים רצופים ואני משוכנע שכך תמשיך גם בעתיד".

קו הרכבות אלקטרוניות בקבוצת ניסטק
קו הרכבות אלקטרוניות בקבוצת ניסטק

נשיא ומנכ"ל אלטק, אריה רייכרט, הודה למימן על תמיכתו בחברה לאורך השנים. "מאז רכש את מניותיו בחברה לראשונה בשנת 1988, היא צמחה פי עשרה. ההשקעה של ניסטק מהווה הבעת אמון חשובה באלטק, ותתמוך בתוכניות הצמיחה שלנו לטווח הארוך. מזה שלושה רבעונים נהנית אלטק מעודפי ביקוש מצד לקוחותיה הקיימים, ורק מגבלות של קיבולת ייצור מונעות מהחברה לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בכך".

המנכ"ל והבעלים של קבוצת ניסטק, יצחק ניסן, אמר שההשקעה באלטק מוסיפה חוליה חשובה בשרשרת הערך ללקוחות הקבוצה, ומשלבת תכנון והרכבה עם ייצור של מעגלים מודפסים. "שילוב הכוחות שלנו עם אלטק יבטיח את יכולתנו לספק פתרון כוללני לצורכי הלקוחות. "אני מכיר את אלטק שנים רבות, ומודע היטב למומחיותה בייצור מעגלים מודפסים. לאלטק ניסיון רב בתמיכה בלקוחות גדולים ברחבי העולם, במגזר הביטחוני, בתעשיית התעופה והחלל ובשוק הרפואי. אני מאמין שהשקעה זו תתמוך מהותית באסטרטגיית הצמיחה של אלטק בשווקים קיימים ותסייע לה לחדור לשווקים חדשים".

במכתב ששלח היום לעובדי קבוצת ניסטק ולעובדי אלטק, כתב יצחק ניסן: "אני מאמין בחברת אלטק, בעובדיה ובמנהליה. חברת אלטק היא יצרנית המעגלים המודפסים הוותיקה בישראל, והיא ידעה תמיד לתת את התמיכה ויכולות הייצור לכל המעגלים המורכבים שפותחו בישראל. בשנים האחרונות היא השכילה, ביוזמה ראויה לציון של המנכ"ל וההנהלה, לשווק מתוצרתה בעולם. החברה התברכה בתרבות ארגונית ראויה לציון ובמנהלים ובעובדים בעלי איכויות גבוהות. ההון שניסטק משקיעה יאפשר לאלטק לחדש ציוד לתהליכים קיימים, ולהצטייד בציוד מתקדם לתהליכים חדשניים".

ההסתבכות של יוסי מימן

העיסקה מביאה לסיומו עידן של חוסר ודאות בחברת אלטק, אשר החל בעקבות ההסתבכות הכספית של יוסי מימן. יוסי מימן הוא הבעלים של חברת מרחב העוסקת בפיתוח פרוייקטים בתחומים שונים ובחברת האחזקות אמפל, אשר שותפה (כ-12%) בחברת הגאז המצרית EMG. לפני כארבעה חודשים קבע בית המשפט בארצות הברית שהוא לא יעניק הגנת צ'פטר 11 לחברת אמפל מכיוון שאין לה יכולת להחזיר את חובותיה, והורה על פירוק החברה. בחודש אפריל דיווחה אלטק על הבעיה לרשות ניירות הערך בארה"ב: "מר יוסי מימן נקלע לקשיים פיננסיים, ואם הוא יממש את מניותיו בחברה, הדבר יגרור שינויים בבעלות על החברה, בהנהלתה ויהיה בעל השפעה גדולה על תפעול החברה. לכן אנחנו בודקים כעת את האפשרות למכור את החברה או את נכסיה. חוסר הוודאות הזה עשוי להשפיע על פעילות החברה".

קבוצת הייצור האלקטרוני הדינמית ביותר בישראל

קבוצת ניסטק נמצאת בתקופה האחרונה בתנופת התרחבות גדולה ומעוררת השתאות, לנוכח הקשיים הרבים שאיתם מתמודדים כיום קבלני ייצור בתעשיית האלקטרוניקה בישראל. החברה מפתח-תקווה רכשה בשנת 2008 את מפעל הייצור של חברת TPI במעלות והפכה אותו לניסטק צפון, ובשנת 2009 היא רכשה את מפעל הייצור של חברת מולטיסוסרס בקצרין, הפועל כיום בשם ניסטק גולן. כיום הקבוצה מעסיקה כ-460 עובדים.

לאחרונה החלה הקבוצה להפעיל תוכנית חומש הכוללת הקמת מפעל ייצור חדש באזור התעשייה קורן שבמעלות בשטח של 8,000 מ"ר. הבנייה צפויה להימשך עוד כשנה וחצי. כיום המפעל מעסיק כ-200 עובדים, ולהערכת יצחק ניסן המפעל החדש ייצור עוד כ-350 משרות באזור. למבנה החדש יועברו מכונות ההשמה הפועלות היום במעלות, ויירכשו מכונות נוספות עבורו. המפעל יבצע הרכבות אלקטרוניות ומכניות ומיועד לספק שירות מלא: רכש, הרכבה, בדיקה אריזה ושליחת המוצר הסופי ללקוח היעד.

בתחילת החודש חנכה הקבוצה מבנה חדש ברחוב הסיבים 43 בפתח-תקווה. המבנה משתרע על שטח של כ-3,500 מ"ר ומשמש להפעלת קווי הרכבות אלקטרוניות, לשכת השירות לעריכת מעגלים מודפסים והנהלת הקבוצה. במסגרת תוכנית החומר, נירכשו מערכות ייצור חדשות בהשקעה של 5.5 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured