Micronet איבדה לקוח מרכזי ואת המנכ"ל

22 מאי, 2014

חברת Micronet מאזור, המייצרת מערכות שליטה בציי רכב (MRM), מתמודדת עם ירידה חדה מאוד במכירות ללקוח מרכזי, ועם תהליך ארגון מחדש של אסטרטגיית השיווק והמכירות

חברת Micronet מאזור, המייצרת מערכות שליטה בציי רכב, מתמודדת עם הרידה במכירות ללקוח מרכזי, ועם תהליך ארגון מחדש של השיווק והמכירות

MICRONET-ENERTEC

אתמול הודיעה חברת מיקרונט (Micronet) מאזור, ליד תל-אביב, שהמנכ"ל רפאל כץ התפטר מתפקידו. עדיין לא נמסר מי יהיה המחליף שלו, אולם ככל הנראה מדובר בבעל השליטה בחברה, דוד לוקץ, המופיע בדו"ח הרבעון הראשון בתואר מנכ"ל החברה.

מיקרונט דיווחה שמכירותיה ברבעון הסתכמו בכ-5.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 10.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לוקץ הסביר את התוצאות בירידה חדה בהזמנות מצד לקוח מרכזי. "יחד עם זאת, קיבלנו הזמנות מלקוחות חדשים ואנחנו מצויים בתהליך כניסה לאזורים חדשים, בהם מקסיקו וצ'ילה".

השינוי בהנהלה מגיע בתיזמון רגיש ביותר, שכן בשבועות האחרונות מתחוללת מהפיכה שיווקית בחברה. בחודש אפריל היא פיטרה את המפיץ שלה באירופה כדי לפעול כמפיצה עצמאית של עצמה. לצורך זה היא אף גייסה מנהל מכירות שבסיסו יהיה בהולנד. כעבור חודש (לפני כשבועיים) חתמה על הסכם לרכישת חטיבת ה-Mobile Resource Management של תאגיד האוטומציה השוודי Beijer Electronics תמורת כ-6.5 מיליון דולר.

חברת Beijer האמריקאית עוסקת בפיתוח וייצור מערכות מחשוב ניידות עבור ציי רכב, בעיקר למשאיות, אוטובוסים וכלים כבדים. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-10.7 מיליון דולר.

קו הרכבות ה-SMT של מיקרונט באזור
קו הרכבות ה-SMT של מיקרונט באזור

חברת מיקרונט מתכננת לממן את העיסקה בהון עצמי ובהלוואה בנקאית, שככל הנראה תסתכם בכ-17 מיליון שקל. עם סגירת העיסקה (מחצית יוני), תפתח מיקרונט חברה בת בארצות הברית שתקלוט את העובדים ואת הפעילות, מתוך מטרה להמשיך ולהפעיל את Beijer במתכונתה הנוכחית ולהשתמש בתשתית שתמיכה והמכירות כדי להרחיב את מכירותיה בארצות הברית. חברת מיקרונט עוסקת בייצור ואספקת פתרונות לניהול ציי רכב וניהול צוותים המצויים בשטח, במרחק גדול מסביבת הארגון.

בשנת 2010 מכרו המייסדים את החברה לחברת מיקרונט אנרטק טכנולוגיות הנמצאת בשליטתו של דוד לוקץ. וכיום היא נסחרת בנסד"ק תחת השם Micronet. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-87.6 מיליון שקל, והרווח התפעולי הסתכם בכ-24.4 מיליון שקל. החברה פעילה בשוק הנמצא בצמיחה: מספר כלי הרכב בהם מותקנות מערכות MRM הסתכם ב-2013 ב-17 מיליון ועל-פי ההערכות בשוק הוא יצמח ל-32 מיליון ב-2016.

בסך הכל, המערכות חדרו לכ-8% מתוך 200 מיליון כלי-הרכב המסחריים בעולם, ועל-פי ההערכות הן יגיעו לשיעור חדירה של 14% ב-2016. למרות שמדובר שוק ענק הנאמד בכ-5.5 מיליארד דולר, ראוי לציין שהוא מאופיין בתחרות עזה – הן מצד חברות מקבילות והן מצד טכנולוגיות זולות יותר, דוגמת סמארטפונים. רוב הלקוחות של מיקרונט הן חברות OEM המשווקות את המוצרים והשירות תחת שם המותג שלהן.

בימים אלה החברה בוחנת הפעלת ערוצי הפצה נוספים, דוגמת חברות סלולריות ומפיצי משנה (VAR). שני הלקוחות הגדולים ביותר שלה עד שנת 2011 היו חברת Trimble האמריקאית וחברת Peoplenet. באותה שנה רכשה Trimble את Peoplenet, ומאז היא הלקוחה הגדולה ביותר של מיקרונט ואחראית לכ-75% מהמכירות שלה. ככל הנראה הירידה בהזמנות ממנה עומדת מאחורי הצניחה במכירות ברבעון הראשון של 2013.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת