Applied Materials: "צמיחה בשוק השבבים העולמי"

17 אוגוסט, 2014

מכירות החברה ברבעון האחרון צמחו ב-15% לכ-2.27 מיליארד דולר. המנכ"ל דיקרסון: ""מפעלי הייצור מביעים עניין גדול מאוד ב-FinFET. לכן אנחנו צופים גל חדש של השקעות בציוד ייצור גם בשנת 2015"

מכירות Applied Materials ברבעון האחרון צמחו ב-15% לכ-2.27 מיליארד דולר. המנכ"ל דיקרסון: ""מפעלי הייצור מביעים עניין גדול מאוד ב-FinFET. לכן אנחנו צופים גל חדש של השקעות בשנת 2015"

APPLIED MATERIALS CEO

משקלה של חברת Applied Materials על תעשיית הסמיקונדקטורס הוא כה גדול, שהתוצאות העיסקיות של החברה יכולות לספק אינדיקציה חשובה ביותר על המגמות המתפתחות בשוק.

בשבוע שעבר דיווחה החברה על תוצאותיה העיסקיות ברבעון שהסתיים ביולי השנה. כלל המכירות של Applied Materials הסתכמו בכ-2.27 מיליארד דולר – צמיחה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההזמנות ברבעון צמחו ב-24% להיקף של כ-2.48 מיליארד דולר. המכירות של חטיבת השבבים (Silicon Systems Group), שהיא החטיבה המרכזית בחברה, הסתכמו בכ-1.48 מיליארד דולר וההזמנות הסתכמו בכ-1.57 מיליארד דולר.

בשיחת הוועידה בסוף השבוע, העניק נשיא ומנכ"ל החברה, גארי דיקרסון, הצצה אל ההתפתחויות בתעשייה שבאות לידי ביטוי בדו"ח. דיקרסון: "הניידות והקישוריות דוחפות לכיוון של צמיחה וחדשנות בתחומי השבבים והתצוגות. יצרניות השבבים (Foundries) מגדילות את השקעותיהן בציוד ייצור, כאשר הצמיחה בייצור שבבים בגיאומטריות הצומת 20 ננומטר ו-28 ננומטר, הביאו למכירות שיא שלנו בתחום הטרנזיסטורים".

המנוע של 2015 הוא FinFET

מהסקירה של המנכ"ל, עולה שכמעט כל מגזר בתעשיית השבבים נמצא היום בתהליך של שינוי וצמיחה: "מפעלי הייצור מביעים עניין גדול מאוד בתהליכי ייצור המבוססים על טרנזיסטורי FinFET. לכן אנחנו צופים גל חדש של השקעות בשנת 2015, כאשר הלקוחות יתחילו לפתח את קווי הייצור בתחום הזה".

כללית, היקף ההשקעות בציוד ייצור זיכרונות נשאר יציב, למרות שהחברה צופה עלייה של כ-40% השנה בהשקעות בציוד ייצור רכיבי NAND. "אומנם עיקר ההשקעה תהיה בתחום הייצור של רכיבים שטוחים (Planar), אבל הלקוחות כבר מדברים בגלוי על תוכניות למעבר לייצור בטכנולוגיות 3D NAND. משיחות עם לקוחות התרשמנו שכבר בשנת 2015 יתחילו להתבצע השקעות בתחום הייצור של רכיבי 3D NAND. להערכתנו, המגמה הזו מגדילה את שוק היעד הכולל שלנו ב-35%-50%".

שוק זיכרונות ה-DRAM מושפע להערכתו בעיקר משינויים בדפוסי הצריכה של מחשבים אישיים. "יש סימנים לכך שעומד להתרחש תהליך עידכון רחב היקף בתחום המחשבים האישיים באירגונים, וכתוצאה מכך יצמחו ההשקעות בייצור זיכרונות DRAM. כללית, שוק הזיכרונות צפוי לצמוח בכ-30% בשנת 2014. בסך הכל, אנחנו צופים ששוק מערכות ייצור השבבים יצמח בכ-10%-20% השנה, כאשר שנת 2015 צפויה להיות אפילו חזקה יותר".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס