אלכס רבינוביץ משתלט על InterCure. המנכ"ל פורש

25 דצמבר, 2014

בעל המניות אלכס רבינוביץ יקבל 51% מהשליטה בחברת InterCure הוותיקה תמורת חצי מיליון דולר. האם הוא יצליח להציל אותה?

בעל המניות אלכס רבינוביץ יקבל 51% מהשליטה בחברת InterCure הוותיקה תמורת חצי מיליון דולר. האם הוא יצליח להציל אותה?

מיד לאחר שאסיפת בעלי המניות של חברת InterCure אישר נסכם השתלטות עם אלכס רבינוביץ, פרש מנכ"ל החברה, אלון דולצ'ין, אשר נכנס לתפקיד רק לאחורנה, בחודש ינואר 2014. זו לא הפרישה הראשונה מהחברה כתוצאה מההסכם. בתחילת חודש נובמבר התפטר היו"ר עמית יונאי במחאה על חתימת ההסכם עם אלכס רבינוביץ. במקומו מונה הדירקטור שלמה שלו, לשעבר יו"ר מיקרונט ונטפורמיקס, ומנכ"ל חברת גרין פילדס קפיטל שבבעלות רבינוביץ.

מכשיר RESPeRATE להפחתת לחץ הדם
מכשיר RESPeRATE להפחתת לחץ הדם

מדובר בניסיון להציל יצרנית מיכשור רפואי ותיקה אשר נקלעה לקשיים ונכשלה בכניסה לתחומים חדשים. חברת אינטרקיור הוקמה בשנת 1994 ועסקה בפיתוח ויצור מכשירים לא פולשניים לטיפול במחלות כרוניות, בהן: יתר לחץ דם, אי-ספיקת לב, קשיים בהירדמות ומתח. המוצר העיקרי של החברה כיום הוא אבזר RESPeRATE המאפשר הפחתה של לחץ הדם בלא שימוש בתרופות.

המכשיר מבוסס על עקרונות של ביו-פידבק וקיבל אישור שיווק של ה-FDA. המשתמש מצמיד מיקרופון אל בית החזה, אשר קולט את רעשי הנשימה ומנתח אותם. רעשים אלה מאפשרים לו לבצע אבחנה של מצב לחץ הדם, ולהפעיל מוסיקה המושמעת באוזניות המשתמש. המוסיקה הזו מסייעת להפחית את לחץ הדם בגלל הנטייה שלנו לסנכרן את פעילות הגוף לקצב המוזיקה.

גסיסה איטית

אלא שבשנים האחרונות המכירות גוועות בהדרגה. החברה דיווחה שהמכירות ברבעון השלישי של 2014 הסתכמו ב-287 אלף דולר, בהשוואה ל-473 אלף דולר ברבעון המקביל 2013. בתשעת החודשים הראשונים של 2014 החברה הפסידה 860 אלף דולר ויתרת המזומנים שלה הסתכמה ב-34 אלף דולר בלבד, בהשוואה 220 אלף דולר בסוף 2013. כיום היא ניסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-2 מיליון שקל בלבד.

החברה נאבקת זמן רב על קיומה. ביולי 2012 היא השלימה הסדר חוב ותהליך התייעלות לצמצום ההוצאות שלאחריו התמקדה במכירת מוצרים בערוץ המקוון של יוניברסל מקאן. בחודש ספטמבר השנה הסתיים ההסכם עם מקאן, והחברה נערכת להמשך השיווק בכוחותיה העצמיים. בניסיון להציל את החברה, היא ניסתה לבצע מהלך מפתיע של כניסה לעסקים חדשים, וחתמה על מיזכר הבנות המעניק לה 85% ממבנה דיור מוגן בירושלים. אלא שההתנגדות הנחרצת של בעלת השליטה, XTL, הביאה לביטול הרעיון.

מכאן התפתחה עיסקת ההשתלטות/הצלה: בחודש שעבר אישר דירקטוריון החברה חתימה על הסכם עם חברת גרין פורסט גלובל הנמצאת בבעלות אלכס רבינוביץ', להקצאת 51% מהון המניות של החברה תמורת 460 אלף דולר והלוואה של 40 אלף דולר לחצי שנה. ביום הפירעון ההלוואה תומר למניות של החברה. ראוי לציין שאלכס רבינוביץ' מחזיק בכ-17.6% מהמניות של חברת XTL, אשר מחזיקה בכ-54.7% ממניות אינטרקיור. אחד מהסעיפים בהסכם עם אלכס רבינוביץ גם מאפשר לו בעתיד לקבל לידיו את כל הפעילויות הקשורות ל- RESPeRATE. ייתכן שזהו המהלך היחיד שיכול להציל את החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית