RayGo פיתחה אבזר מהפכני לשימוש סלולרי ברכב

13 אפריל, 2015

המוצר מיקנעם החל את דרכו כתוכנה המאפשרת לעיוורים להפעיל את הסמארטפון באמצעות תפריט תנועות פשוט, והפך למוצר חומרה בשם RayGo המשמש כשלט רחוק סופר-פשוט להפעלת סמארטפונים

המוצר החל את דרכו כתוכנה המאפשרת לעיוורים להפעיל את הסמארטפון באמצעות תפריט תנועות פשוט, והפך למוצר חומרה בשם RayGo המשמש כשלט רחוק סופר-פשוט להפעלת סמארטפונים

התוסף הצהוב על ההגה הופך לממשק של הסמארטפון
התוסף הצהוב על ההגה הופך לממשק של הסמארטפון

חברת RayGo מיקנעם חשפה בימים האחרונים באתר Indigogo אבזר קישוריות חדש המאפשר לנהגים להשתמש בטלפון הסלולרי מבלי להפנות את תשומת ליבם מהמחולל על הכביש. המוצר בנוי כממשק חומרה בעל חמישה כפתורים המתלבש על ההגה מול עיני הנהג. הוא מקושר אל הטלפון הסלולרי באמצעות תקשורת Bluetooth ומאמצעות לחיצת אבצע פשוטה מאפשר להפעיל יישומים מרכזיי בטלפון, בלי צורך להביט בטלפון ובלי צורך להביט בממשק החומרה עצמו.

בועז זילברמן. פרוייקט התנדבותי הפך לרעיון עסקי
בועז זילברמן. פרוייקט התנדבותי הפך לרעיון עסקי

מנכ"ל ומייסד החברה, בועז זילברמן, סיפר ל-Techtime שהמוצר התחיל את דרכו לפני שלוש שנים כיוזמה חברתית. "במסגרת עבודה התנדבותית שעשיתי בספרייה המרכזית לעיוורים, התגבש הרעיון שניתן לפתח ממשק המאפשר גם לעיוורים להשתמש בסמארטפון עם צג מגע".

בעקבות הרעיון הוקמה בשנת 2012 חברת Ray במסגרת חממת Explore ביקנעם, אשר פיתחה ממשק משתמש לכבדי ראייה. הממשק מבוסס על אפליקציה אשר מותקנת בטלפון והופכת את כל צג המגע למשטח המזהה תנועות בכיוונים שונים, כאשר כל זווית תנועה מייצגת אחת מחמש אפשרויות.

קואלקום נכנסת לתמונה

במקביל, התוכנה שמאחורי הממשק מתחברת אל האפליקציות העיקריות בטלפון, ומתרגמת את חמשת הפקודות הללו להוראות שהמקוריות שלהן. "הצלחנו בצורה הזאת להסב את התפריט הגרפי לתפריט ריי". החברה קיבלה סיוע מהמדען הראשי ומחברת קואלקום, שבאמצעותו היא השלימה את פיתוח המוצר הוציאה אותו למכירה באינטרנט. כיום יותר מ-5,000 כבדי ראייה משתמשים בתוכנה כדי להפעיל סמארטפונים, ברובם בישראל ובארה"ב.

זילברמן: "הבנו שיש לנו ממשק שניתן להשתמש בו לצרכים נוספים, ובעקבות זאת עלה הרעיון לפתח אבזר לנהגים. במקרה הזה התאמנו את הממשק של ריי למעין ג'ויסטיק פשוט, שניתן להפעילו גם במנותק מהמכשיר עצמו. המוצר עבר את תהליך ההבאה לייצור (NPI) ולהערכתי באוגוסט או ספטמבר 2015 הוא יהי זמין בשוק".

כיום פועלת החברה ממשרדים ביקנעם ובתל-אביב ומעסיקה חמישה עובדים, בהם שלושה עיוורים. המייסד בועז זילברמן הוא בעל ותק של שנים רבות בתעשיית ההייטק. הוא עבד 9 שנים בתפקידים טכנולוגיים בחברת אינטל ישראל ושימש כמנהל מוצר בחברת Radvision. בשנת 2005 הוא הקים את חברת Fring, שהיתה מהחברות הראשונות שפיתוח פתרונות VoIP עבור מכשירים סלולריים. מאוחר יותר היא נמכרה ל-Genband האמריקאית.

מדוע הוצאתם אותו לפרוייקט גיוס המונים באינדיגוגו?

זילברמן: "המטרה המרכזית היתה לחשוף את RayGo אל השוק ולקבל תגובות של המשתמשים הפוטנציאליים. אנחנו רואים שיש התלהבות ובאתר נמכרו כל המערכות שהוקצבו ל-Pre-sale. יש גם דברים מפתיעים. למשל, התברר לנו מהקמפיין שהרעיון מלהיב מאוד דווקא רוכבי אופניים, שזו קהילה שלא חשבנו עליה".

RAYGO-BICYCLE

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון