Freescale הכריזה על מיקרו-בקר מרובה פרוטוקולים התומך ב-Thread

20 אוקטובר, 2015

המיקרו-בקר 32 סיביות מדגם Kinetis KW41Z כולל מעגל רדיו מרובה פרוטוקולים, שהוא הראשון בתעשייה התומך גם בתקן Thread הפועל מעל תקן IEEE 802.15.4, וגם ב-Bluetooth Smart

המיקרו-בקר 32 סיביות מדגם Kinetis KW41Z כולל מעגל רדיו מרובה פרוטוקולים, שהוא הראשון בתעשייה התומך גם בתקן Thread וגם ב-Bluetooth Smart

סיריל זאראדר. "אנחנו מתמודדים עם צווארי הבקבוק באינטרנט של הדברים"
סיריל זאראדר. "אנחנו מתמודדים עם צווארי הבקבוק באינטרנט של הדברים"

חברת Freescale Semiconductor הכריזה השבוע על המיקרו-בקר (MCU) החדש מדגם Kinetis KW41Z, הפועל בריבוי פרוטוקולים אלחוטיים ומיועד לשמש כרכיב תשתיות בפתרונות האינטרנט של הדברים (IoT). להערכת החברה מדובר ברכיב הראשון בתעשייה הפועל בריבוי פרוטוקולים ותומך בתקן הקישוריות Thread, המבוסס על מפרטי 802.15.4 של IEEE. בנוסף, הוא מספק קישוריות גם בתקן Bluetooth Smart/BLE ומאפשר להפעיל יישומים המשתמשים בשני סוגי התקנים.

המיקרו-בקר החדש מהווה הרחבה של משפחת Kinetis KW40Z של Freescale. הוא כולל זיכרון הבזק בנפח של 512KB וזיכרון RAM בנפח של 128KB. הוא מאפשר תכנון יישומים מרובי פרוטוקולים ותומך בחבילות רישות תוכנתיות (networking stacks) מרובות  הניתנות להפעלה בהתקן יחיד. 

המיקרו-בקר החדש מאפשר לשדרג התקנים ביתיים פופולריים, כגון תרמוסטט, מערכת אבטחה ביתית ומנעולי דלתות, ולשלב אותם בתוך מערכות IoT מתקדמות. מנכ"ל שותף פריסקייל ישראל, שמואל ברקן, אמר ש-Freescale מוכרת כחברה חדשנית בתחום המיקרו-בקרים. "היום אנחנו מגדירים מחדש את רמת הקישוריות של מיקרו-בקרים. החברה נחושה להוביל את התעשייה ביחד עם השינויים באינטרנט המאובטח של המחר".

דיאגרמת המלבנים של KW41Z
דיאגרמת המלבנים של KW41Z

מהפיכת פרוטוקול Thread

בראיון ל-Techtime, סיפר מנהל הפיתוח העסקי של תחום ה-MCU לאזור EMEA בחברת פריסקייל, סיריל זאראדר, שההכרזה על Kinetis KW41Z נעשתה במסגרת אסטרטגיה רחבת היקף של החברה המיועדת לספק מענה כולל לתחום ה-IoT, מרמת אבזר הקצה ועד לרמת הענן". להערכתנו, פרוטוקול Thread יהיה אחד מהפרוטוקולים המרכזיים בשוק הביתי. הוא מאפשר לספק כתובת IP לכל אבזר ומספק את האבטחה הדרושה לשוק ה-IoT, מכיוון שהוא מאובטח בבסיסו. אין בכלל אופציה לבצע תקשורת בלתי מאובטחת באמצעות Thread.

"התחלנו לעבוד על הפרוטוקול לפני כשנתיים ואנחנו אחת מהחברות המייסדות של פורום Thread. הפורום צומח במהירות עצומה וכיום יש בו כבר יותר מ-250 חברות. הפרוטוקול הזה מתאים מאוד לעדיפות העליונה במוצרי IoT, שהיא חסכון באנרגיה, מכיוון שרוב אבזרי הקצה הם או ניידים, או נלבשים וכולם צריכים להיות מופעלי סוללה. כל מרכיב במיקרו-בקר החדש עבר אופטימיזציה לחיסכון באנרגיה: המעגלים האלחוטיים, הרכיבים ההיקפיים ואפילו המעבד הפנימי הוא המעבד החסכוני ביותר של ARM".

רכיבי Kinetis KW40Z זמינים כיום כולל דוגמאות, תכנונים לייחוס וחבילת תוכנה מלאה. החברה מעריכה שאספקה המונית תהיה זמינה ברבעון השלישי של 2016. לדברי סיריל, הוא ייצא לשוק במגוון מארזים, כולל במארז Chip Scale Package החדשני, שבו הגודל של הרכיב הארוז זהה כמעט לגודל פרוסת הסיליקון (Die) שלו. הדבר מושג באמצעות ייצור של המוליכים ברמת הפאב, והדבקת כדורי הלחמה מבדיל בתחתית השבב (בדומה למארזי BGA). לצד יתרון המיזעור בשטח שהרכיב תופס על המעגל המודפס, המארז הזה משפר מאוד את תכונות ההולכה התרמית שלו.

חתך רוחב של מארז Chip Scale Package
חתך רוחב של מארז Chip Scale Package

מה הם הקשיים המרכזיים היום בשוק ה-IoT?

זאראדאר: "קיימים מספר צווארי בקבוק בשוק שיש צורך להתגבר עליהם. אחד מהמרכזיים הוא נושא האבטחה. הרבה מאוד איומים מגיעים אל התחום, והבעייה המרכזית היא שלא קיים תקן אבטחה אחד לכל שוק ה-IoT. לכן אנחנו מתמקדים באספקת רמת אבטחה גבוהה מאוד, וצריכים להתקין את כל הפתרונות האפשריים שיהיו זמינים בידי המשתמשים.

"בעיה אחרת היא בקישוריות. צריך להביא את הפרוטוקול המתאים ביותר שיוכל לפעול מרמת הרכיב ועד רמת הענן. הבעיה השלישית היא כמובן בעיית ההספק. פריסקייל משקיעה מאמץ גדול מאוד באופטימיזציה של הטכנולוגיה להספק נמוך. בעיית ההספק היא מערכתית, ולכן אנחנו גם מפתחים תוכנות שיסייעו להפחת צריכת ההספק הכוללת של כל המערכת".

מה אתה יכול לספר על השוק הישראלי שלכם בתחום ה-IoT?

"אנחנו רואים הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים בישראל למוצרים מבוססי Thread, בתחומים כמו מערכות ביתיות, בקרת כניסה ושערים ובשוק המיכשור הרפואי. כיום אנחנו עובדים בשיתוף עם מולטילוק, המשתמשת כבר במיקרו-בקרים של פריסקייל וכעת מפתחת יישומים ל-Thread. שוק בקרת הגישה והמנעולים הוא שוק מרכזי בתחום האוטומציה הביתית".

הדגמת עם Kinetis ו-Thread

בחודש הבא תדגים Freescale יישומי IoT אלחוטיים בתערוכת ARM TechCon 2015, בהם: רובוט מבוקר BLE והתקן ניטור קוצב לב BLE. הם מבוססים על Kinetis KW40Z, המשלב ליבת Cortex-M0+ עם ריבוי פרוטוקולים. החברה גם תציג פלטפורמת ייחוס של יחידת קצה של חיישן IoT מבוססת על המיקרו-בקר האלחוטי Kinetis KW24, שבו משולבת ליבת ARM Cortex-M4 עם רדיו בתקן IEEE 802.15.4, אשר יכול להפעיל את הפרוטוקולים Thread, ZigBee Pro, ZigBee RF4CE ו- IPv6/6loWPAN.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured