מוריס פרה מחליף את קובי וורטמן בהנהלת אינסייטק

10 ינואר, 2016

היו"ר ד"ר מוריס פרה מונה גם למנכ"ל אינסייטק במקומו של המייסד קובי וורטמן, שיהיה סגן היו"ר וינהל את האסטרטגיה מהדירקטוריון. בתוך כך החברה דיווחה על גיוס 22 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

היו"ר ד"ר מוריס פרה מונה גם למנכ"ל אינסייטק במקום המייסד קובי וורטמן, שיהיה סגן היו"ר וינהל את האסטרטגיה מהדירקטוריון. בתוך כך החברה דיווחה על גיוס 22 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

ד"ר מוריס פרה
ד"ר מוריס פרה

בסוף השבוע מונה ד"ר מוריס פרה למנכ"ל חברת אינסייטק (Insightec), במקומו של המייסד קובי וורטמן, שניהל את החברה מאז הקמתה בשנת 1999. וורטמן יצטרף לדירקטוריון וישמש כסגן היו"ר. במקביל, הוא ימשיך לעסוק באסטרטגיה של החברה ובהגדרת מפת הדרכים הטכנולוגית שלה.

קובי וורטמן
קובי וורטמן

עד למינוי, שימש ד"ר פרה כיו"ר החברה, ובעקבותיו הוא ישמש כיו"ר וכמנכ"ל. מיד לאחר החלפת המנכ"לים, מונה איל זדיקרוב לתפקיד מנהל הפעילות של החברה, תפקיד שבמסגרתו ינהל את הפעילות השוטפת ואת המחקר והפיתוח. במקביל לחילופי הגברי בהנהלה, החברה דיווחה על השלמת גיוס הון בהיקף של 22 מיליון דולר, שנעשה באמצעות השקעה על-ידי בעלי המניות הקיימים של החברה.

איל זדיקרוב
איל זדיקרוב

לפני שהצטרף לאינסייטק, שימש פרה כיו"ר חברת הרובוטיקה הרפואית MAKO Surgical Corp שהוא היה ממייסדיה, ושנמכרה בשנת 2013 ל-Stryker Corp תמורת 1.65 מיליארד דולר. לדבריו, חברת אינסייטק נמצאת בחזית הרפואה הלא פולשנית. "תפקידי יהיה להביא אותה להצלחה מסחרית".

איל זדיקרוב מעורב בפרוייקטי פיתוח טכנולוגיים מולטי דיסציפלינריים מזה כ-25 שנים. הוא הצטרף לחברה מיד עם הקמתה בשנת 1999, ובשנת 2001 מונה למנהל הפיתוח של מערכת  Exablate Neuro שקיבלה אישור שיווק באירופה (CE) בשנת 2012.

אולטראסאונד חלש חזק

מערכת המוח של אינסייטק מציעה טיפול לא פולשני וללא קרינה מייננת באמצעות טכנולוגיית אולטרסאונד ממוקד מונחה MRI, המטפל ברקמת מוח ללא צורך בפתיחת הגולגולת. היא מבוססת על טכנולוגיית ExAblate של החברה, לביצוע ניתוחים כירורגיים לא-פולשניים באמצעות קרינת אולטרא-סאונד ממוקדת. הטכנולוגיה מבוססת על היכולת של קרינת אולטרא-סאונד חלשה לעבור דרך רקמות הגוף בלא להשפיע עליהן. אולם כאשר מספר מקורות שונים ממוקדים בנקודה מסויימת, באותה נקודה קיימת רמת אנרגיה גבוהה הגורמת לחימום התאים ולהריסתם, בדומה למיקוד קרני השמש באמצעות עדשה.

חברת אינסייטק פועלת מטירת הכרמל ומעסיקה כ-150 עובדים, מתוכם כ-120 בישראל. בסוף 2014 היא גייסה 59 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף. לפני שבוע היא חתמה על הסכמי הפצה חדשים המכניסים אות לשווקים של הודו, טורקיה, אוסטרליה וניו-זילנד.

לאחרונה החברה דיווחה שככל הנראה במהלך שנת 2016 היא תקבל מה-FDA אישור לשיווק בארה"ב של מערכת המוח לטיפול ברעד ראשוני המבוססת על הטכנולוגיה שלה, בעקבות החלטת ה-FDA לבצע הליך טיפול מואץ בבקשה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית