טאואר-ג'אז זכתה בחוזה ייצור הזכרונות של אדסטו

8 מרץ, 2016

טאואר-ג'אז תייצר את זיכרונות ה-CBRAM המפתיעים בגיאומטריה של 45 ננומטר המיועדים לשימוש מוצרים מבוססי סוללה, במיוחד בשוק ה-IoT הצומח. אדסטו מיוצגת בישראל על-ידי אינטרליג'נט

טאואר-ג'אז תייצר את זיכרונות ה-CBRAM המפתיעים בגיאומטריה של 45 ננומטר המיועדים בעיקר לשוק ה-IoT הצומח. אדסטו מיוצגת בישראל על-ידי אינטרליג'נט

זיכרונות CBRAM של אדסטו
זיכרונות CBRAM של אדסטו

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק תייצר את הזיכרונות החדשים של חברת Adesto Technologies באמצעות החברה הבת TPSCo. חברת אדסטו היא חברת פאבלס מסאניוויל, קליפורניה, אשר מספקת רכיבי זיכרון בלתי נדיף בטכנולוגיית Conductive Bridging Random Access Memory

מדובר בסוג של זיכרון התנגדותי, אשר דורש שימוש במתחים נמוכים יותר בהשוואה לזיכרונות הבזק סטנדרטיים. כך למשל, בזיכרונות הבזק יש צורך במתחים פנימיים של 10 וולט ומעלה כדי לשנות את מצבו של ביט מידע, ואילו בטכנולוגיית CBRAM אפשר להשיג את התוצאה במתח פנימי של עד 1 וולט בתוך הרכיב.

ADESTO-FLASHלהערכת החברה, טכנולוגיית CBRAM מספקת מהירות כתיבה גבוהה פי 50 מאשר זכרונות פלאש סטנדרטיים וצריכת האנרגיה שלה נמוכה ב-80%. כיום, רכיבי הזיכרון של אדסטו מיוצרים על-ידי חברת Altis Semiconductor בגיאומטריה של 130 ננומטר. ההסכם עם טאואר-ג'אז הוא לייצור משפחה חדשה של רכיבים בגיאומטריה של 45 ננומטר, שלהערכת אדסטו יהיו קטנים פי 20 בהשוואה לזיכרונות פלאש מקבילים.

"ההסכם הוא אבן דרך חשובה עבורנו", אמר מנכ"ל החברה, נרבה דרקוביאן. "כניסה לייצור ב-45 ננומטר תאפשר לפתח משפחה חדשה של מוצרים בעלי תוכן לוגי עשיר ויותר מקום למעגלי חישוב, הדרושים בשוק ה-IoT".

חברת TPSCo נמצאת בבעלות משותפת של טאואר-ג'אז (51%) ושל פנאסוניק (49%). מנכ"ל החברה, גיא אריסטוף, אמר שהמוצרים החדשים מיועדיםל שוק ה-IoT, "שיצמח השנה בכ-30% ויגיע להערכת גרטנר להיקף של 20.6 מיליארד אבזרים מקושרים ב-2020".

תמיכה טכנית ב-Interlligent

חברת Adesto מיוצגת בישראל על-ידי חברת Interlligent, אשר מעניקה את התמיכה הטכנית ללקוחות, כאשר הרכיבים נמכרים אצל המפיצים הגלובליים הפועלים בארץ. מהנדס התמיכה באינטרליג'נט המטפל בחברה, ניר פליישר, סיפר שהחברה הוקמה במטרה לפתח את טכנולוגיית CBRAM. "היא רכשה את כל הפטנטים הקשורים לטכנולוגיה והתחילה לספק את המוצרים. במקביל, היא רכשה את קו מוצרי ה-Serial Flash של חברת אטמל (Atmel).

"כיום היא מספקת שלושה קווי מוצר: Serial flash, Data flash וזיכרונות CBRAM. כאשר הם התחילו להוציא את קווי המוצר שלהם עבור יישומי IoT מבוססי סוללה, הם פנו אלינו בבקשה שנייצג אותם בארץ, מכיוון שתחום ה-IoT בנוי מסביב לתקשורת אלחוטית, שזו ההתמחות שלנו, מכיוון שבכל רכיב קיים משדר ומקלט".

אינטל בתמונה

חברת אדסטו נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-82 מיליון דולר. בחודש פברואר השנה רכשה חברת אינטל העולמית 5.1% ממניותיה. זה מעניין, מכיוון שעשירית האחוז מעל 5% הופכת את אינטל לבעלת מניות משמעותית, שבאמצעותו מבהירה אינטל שיש לה עניין מיוחד בטכנולוגיה הזו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית