DBSI תספק לראדא גלגל הצלה של 4 מיליון דולר

18 מאי, 2016

מכירות ראדא התכווצו ב-34% במהלך 2015, והחברה נמצאת בסכנת סילוק מהמסחר בנסד"ק. חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן נרתמה להצלתה, וייתכן שתהיה בעלת השליטה בחברה

מכירות ראדא התכווצו ב-34% במהלך 2015, והחברה נמצאת בסכנת סילוק מהמסחר בנסד"ק. חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן נרתמה להצלתה, וייתכן שתהיה בעלת השליטה בחברה 

RADA

חברת ראדא (Rada) מנתניה חותמת את 2015 עם הפסד נקי של 6.4 מיליון דולר, בעקבות ירידה חדה בהכנסות והחזרי חוב. החברה, המתמחה בפיתוח מערכות מכ"ם ואוויוניקה, דיווחה על ירידה של 34% במכירות ב-2015 , ל-14.8 בלבד. יו"ר ראדא הוא הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר.

במקביל לירידה בהכנסות, החברה סבלה מעלייה חדה בהוצאות התפעוליות ובהוצאות הפיננסיות. ההוצאות התפעוליות עלו ב-2015 ב-8% ל-5.4 מיליון דולר, וההוצאות הפיננסיות עלו ב-185% ל-3.6 מיליון דולר. בעקבות כך, רשמה החברה הפסד תפעולי של 2.9 מיליון דולר (בהשוואה לרווח של 1.4 מיליון דולר ב-2014), והפסד נקי של 6.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 0.21 מיליון דולר ב-2014. מאז הקמתה, צברה החברה גירעונות מצטפברים בהיקף של יותר מ-74 מיליון דולר.

ראדא נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק על-פי שווי שוק זניח למדי של כ-5.8 מיליון דולר בלבד, וזאת לאחר שמחיר המנייה צנח בשנה החולפת ביותר מ-90% לרמת שפל של 0.27 דולר. באוקטובר האחרון קיבלה החברה אזהרה מנסד"ק שלפיה היא אינה עומדת בתקנות הרגולציה, וזאת לאחר שמחיר המנייה נסחר מתחת למחיר של 1.00 דולר במשך למעלה מ-30 ימי מסחר ברצפיות. באפריל 2016 היא קיבלה ארכה של 180 יום, שבמהלכם היא תצטרך להציג רצף של לפחות 10 ימי מסחר שבהן מחיר המנייה יהיה גבוה מ-1.00 דולר. במידה ותיכשל בכך, היא תוצא מהמסחר בנסד"ק.RADA-SMALL

במהלך 2015 סבלב ראדא מבעיות נזילות וחובות שאיימו על המשך קיומה. בסוף הרבעון השלישי של 2015 התכווצה קופת המזומנים של החברה ל-1.8 מיליון דולר בלבד. ביולי האחרון ביצעה החברה הנפקה משנית של מניות שבה גייסה כ-8.5 מיליון דולר במטרה להחזיר הלוואת בעלים שקיבלה מבעלי השליטה, האחים יאונג מהונג קונג. באמצעות ההון שגייסה החזירה החברה כ-70% מההלוואה.

אספקת חמצן נוספת קיבלה ראדא מחברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן. על-פי ההסכם עם DBSI, שאושר באסיפת בעלי המניות של ראדא ב-15 במאי, תרכוש DBSI תרכוש בשלב ראשון מניות של החברה תמורת 4 מיליון דולר, ותוכל לרכוש מניות בשווי 4 מיליון דולר נוספים בארבע השנים הקרובות. המהלך יהפוך את DBSI לבעלת השליטה בראדא. כמו כן, ראדא תוכל לבקש הלוואה בסך של 3.2 מיליון דולר מ-DBSI וזאת במטרה לפרוע את החוב לאחים יאונג.

"אישור העסקה עם DBSI מעניקה לחברה שלנו הון מספיק כדי לתמוך בהמשך תוכניות הצמיחה, המחקר והפיתוח והשיווק שלנו, שאותן לא יכולנו להוציא לפועל בשל הנסיבות הפיננסיות שלנו בשנים האחרונות. בנוסף, ההשעה החדשה תסייע לנו להפחית את ההוצאות הפיננסיות שלנו בעתיד," נמסר מהחברה.

מכ"מים רב-משימתיים מתקדמים

מכ"ם RPS-42 ממשפחת MHR
מכ"ם RPS-42 ממשפחת MHR

למרות הנתונים הכספיים המאכזבים והבעיות הפיננסיות הקשות, חברת ראדא דווקא נהנית ממוניטין טכנולוגי יוקרתי בתעשייה הביטחונית העולמית, וזאת הודות לדגמי המכ"ם המתקדמים שהיא מפתחת. אחת העסקאות הבולטות ב-2015 היתה מכירת מכ"ם רב-משימתי (Multi-Mission Hemispheric Radar) לצבא ארצות הברית. הצבא האמריקני יבצע ניסויים במכ"ם כדי להעריך את יכולותיו ועשוי לאמץ את המכ"ם גם ברמה המבצעית.

כמו כן, ראדא חתמה על הסכם אסטרטגי עם חטיבת החלל של לוקהיד מרטין, שבחרה במכ"ם הרב-משימתי של ראדא עבור מבחני הביצוע של מערכת נשק חדשה שהיא מפתחת: קרן לייזר באנרגיה גבוהה. ראדא פיתחה בינתיים שלושה מוצרים במשפחת MHR. המכ"ם מדגם RPS-40 עוקב אחר רקטות, פגזי מרגמה ואפילו פגזי ארטילריה בטווח של עד 10 קילומטר, ומזהה את נקודת היציאה ואת נקודת הפגיעה של החימוש.

המכ"ם מדגם RPS-42 מאתר את כל האיומים האוויריים בטווח של עד 10 ק"מ, דוגמת מטוסים, מסוקים וכלי טיס בלתי מאויישים. הוא כולל ממשק Ethernet המאפשר קישור ישיר אל מערך שליטה ובקרה מרחבי גדול יותר. המכ"ם מדגם RHS-44 מיועד למשימות הגנת גבולות ומאתר ועוקב אחר כלי טיס קטנים הטסים בגובה נמוך, כלי-רכב ואפילו הולכי רגל בטווח של עד 40 ק"מ. גם הוא כולל ממשק תקשורת להתחברות אל מערך שליטה ובקרה מרחבי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכ"ם , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured