Arbe Robotics זכתה בפרס הראשון בתחרות TechCrunch

5 יולי, 2016

הסטארט-אפ הצעיר בניהולו של קובי מרנקו פיתח טכנולוגיה המבוססת על גלי רדיו שנועדה למנוע תאונות מזל"טים כמו גם להאריך את זמן הטיסה של כלים לא מאויישים. Arbe תציג את הטכנולוגיה שלה בכנס TechCrunch Distrupt London בדצמבר הקרובdrone-in-clear-sky

חבר השופטים והמשקיעים של טקראנץ' תל אביב בחר להעניק את הפרס הראשון ל-Arbe Robotics, סטארט-אפ תל-אביבי צעיר המפתח טכנולוגיה מבוססת גלי רדיו שנועדה לשנות להחליף את טכנולוגיות השליטה הנוכחיות על מזל"טים. בעוד שהטכנולוגיות הקיימות מאטות את מהירות כלי הטייס הבלתי מאויש, ובא בעת גם "זוללות" אנרגיה, הרי שהטכנולוגיה החדשנית של Arbe מתמקדת בהגנה על שתי תכונות מרכזיות של המזל"ט – מהירות וזמן הטיסה.

הרדאר, מערכת השליטה, יחד עם המערכת הייחודית שלה למניעת התנגשות אווירית שפתחה Arbe, מבטיחים חסכון משמעותי בחיי הסוללה של מזל"טים כמו גם טווח משופר של למעלה מ-200 מטרים. החברה התל אביבית טוענת כי המערכת שלה משתמשת ב-5% מסוללת המזל"ט עליו היא מותקנת. המערכת הממוזערת של החברה מורכבת מרכיב חומרה קל להתקנה המתאים לכל סוגי המזל"טים בשוק, ומתוכנת ניהול ובקרה.

הטכנולוגיה של Arbe מתבססת על מכ"ם גל רציף מאופנן (FMCW) ממוזער בתדר 24GHz אשר מסוגל לזהות כל מכשול גדול ממטר מטווח של עד 200 מטר. המכ"ם יעיל ביום ובלילה, גם בתנאי ראות קשים. המערכת מגיבה במהירות למכשולים שאינם ממופים על ידי GPS ובכך מאפשרת למזל"ט לטוס במלוא המהירות. הגמישות של המערכת שפתחה Arbe הופכת אותה למתאימה ביותר לסביבה עירונית עמוסה במכשולים. התוכנה שפתחה החברה מתאימה להפעלתו של כלי טייס בודד כמו גם להפעלתם של מספר כלי טיס בתיאום. לאחר הזכייה אמר מנכ"ל החברה קובי מרנקו כי "הזכייה בפרס מעידה על הכרה בחשיבות התרומה של Arbe לפתרון אחת הבעיות המרכזיות בתחום כל הטייס הבלי מאוישים – סכנת ההתנגשות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות