USR מבצעת פרוייקט שדרוג טכנולוגי רחב היקף

1 אוגוסט, 2017

בלעדי ל-Techtime: קבלנית הייצור USR מבצעת מתיחת פנים טכנולוגית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים: החליפה חלק מציוד הייצור, מקימה קו ציפויים בכרמיאל, ומתכננת לרכוש עד אמצע 2018 קווי SMT חדשים עבור מפעלי הייצור בכרמיאל ובירושלים

USR Production Floor

חברת USR, שהיא אחת מקבלניות שירותי הייצור (EMS) הגדולות בישראל, מבצעת בשנה האחרונה פרוייקט רחב בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים, לעידכון ציוד הייצור והטכנולוגיות שברשותה, כדי לעמוד בקצב השינויים הטכנולוגיים והגידול בהיקף העבודה. במסגרת הזאת היא עיבתה את הציוד ורכשה ציוד חדש לאתרי הייצור שלה בכרמיאל ובירושלים.

USR CEO
אדי גז מנכ"ל USR

מנכ"ל USR, אדי גז, מסר ל-Techtime ש"המתיחה הטכנולוגית המתבצעת בכל אתרי החברה בכרמיאל, בירושלים ובנתניה באה בהתאמה להמשך הצמיחה של החברה וכדי לשרת נאמנה את כל לקוחותינו". חלק מהציוד שנרכש לאחרונה הוטמע במלואו, חלק נמצא עדיין בשלבי הטמעה וחלק עתיד להגיע לחברה בתקופה הקרובה.

במקביל, החברה מגדילה את היקף פעילות הבדיקה של מערכות חדשות, מתוך מטרה לבצע רכישה עתידית בתוך כשנה עד שנה וחצי. התהליך הזה כולל הקמת קו ציפויים חדש בכרמיאל ורכישה בקרוב של קווי SMT נוספים למפעלי הייצור של החברה בכרמיאל ובירושלים.

בין המכונות שרכישתן והטמעתן הושלמו: מערכת AOI תלת מימדית של SAKI היפנית מדגם BF-3Di. המכונה מבצעת בדיקה של מעגלים מורכבים בעזרת סורק אופטי המספק תמונה תלת-מימדית, במטרה לזהות תקלות ובעיות בייצור הדורשות תיקון. תהליך הבחירה במכונה כלל מבחנים השוואתיים בין מספר ספקים שנמשכו מספר שבועות, שבמהלכם נבחנו והושוו התוצאות של המתחרים.

מכונות בדיקה חדשות

USR AOI SAKI
מכונת ה-AOI של SAKI

נירכשה מכונות Flying Probe של Seica מדגם Pilot 4d V8, המבצעת בדיקות In-line במעגלים אנכיים וכוללת יכולת בדיקה של מעגל באופן דו-צדדי ואנכי עם מספר גדול של פרובים. היא מאפשרת לזרז את הייצור ומתאימה במיוחד לפרוייקטי NPI. בין השאר, היא כוללת יכולת בדיקה של ראש סידרה בשלב ה-SMT,  הגדרת תהליכי בדיקות סופיות (ATP) ללא צורך בתכנון ובניית ציוד ייעודי, וביצועי Reverse engineering למעגל ללא BOM וקבצי עריכה.

מכונת X-ray חדשה של Nordson DAGE מדגם XD7600NT RUBY FP הכוללת מעבד צילום המספק חדות ואיכות גבוהה של התמונה, אפשרות סיבוב עצמי, שיפור תמונה אוטומטי, ביצוע תוכניות קבועות והפקת דו"חות, וביצוע בדיקות אוטומטיות דוגמת בדיקת אחוז חללי אוויר (Voids). המכונה כוללת אופציית X-Plane המאפשרת להפיק פריסות של צילומים זוויתיים ללא הרס ולחולל מודל 3D וירטואלי באמצעות תוכנה ייעודית, למטרות בדיקה וכשל.

NORDSON
מכונת ה-X-ray של Nordson

מכונת חיתוך והפרדה (Router) של חברת Aurotek מדגם S168SA, המבצעת כירסום אוטומטי ומיועדת לחיתוך והפרדת מעגלים בפנלים הכוללים חיבורי Breakaway's. המכונה שנרכשה מצויידת בשולחן כפול, ובעלת קוטר כרסום מינימלי של 0.8mm.

החברה רכשה גם מערכת Rework של ERSA מדגם IR/PL650A XL התומכת בכרטיסים גדולים עד 500mm x 650mm בדיוק השמה של עד 0.010 mm. היא כוללת חימום IR ללא צורך בנחירי הלחמה בהתאם לגודל הרכיב, תמיכה מלאה בחימום תחתון של מעגלים גדולים ושליטה מלאה בתהליך ההלחמה. ישנה אפשרות לדפון את המעגל ולהרימו על ציר בזווית של 45° להשמת תמיכות נקודתיות מתחת לאזור ה-Rework ובמעגל ויכולת עבודה עם מעגלים במשקל של עד 5kg.

מערך ציפויים חדש

USR PVA
מכונת PVA של Delta

עבור קו הציפויים בכרמיאל נרכשה מכונת בדיקת זיהומים של Aqueous מדגם ZERO-ION G3-18. היא נועדה לבדיקת זיהום יוני למוצרים אשר מתבצעת בהם שטיפה בחלק מתהליך העבודה, ולרוב לפני שלב הציפוי הקונפורמי. המכונה עומדת ותומכת בתקני MIL-STD-2000A , MIL-P-28809 , J-STD-001 , IPC-TM650.

בנוסף, נירכשה מכונת שטיפת מעגלים (Degreaser) של ASI מדגם ASI2060-450 המאפשרת לבצע ניקוי של משקעים וסולבנטים לא רצויים בתהליך הרכבת הכרטיסים האלקטרוניים, תוך כדי עמידה בדרישות סביבתיות. המכונה תומכת בחומרי Mono Solvent ובחומרי Co-Solvent, ומתאימה לשימוש בחומרים ירוקים בהתאם לתקנים הסביבתיים החדשים. בתוך כך, USR מסרה שהיא עברה באופן גורף לשימוש בחומרים ירוקים בכל אתרי החברה.

קו הציפויים יכלול גם מערך הכולל מכונת ציפויים של PVA מסוג Delta 8  לביצוע Conformal Coating, מסוע בדיקה מסוג PVA IN4, תנור PVA IR2000-8-2 שהנו בעל 8 אזורי חימום הכולל גופי חימום עליונים ותחתונים.

מכונת הציפוי כוללת ראש ספריי, ראש מחט וראש הזרקת Drop Jet, הנחשב לאחד מהראשים המתקדמים שיש בשוק ונותן שטח כיסוי גבוה יותר בהשוואה לראשים סטנדרטיים. מ-USR נמסר שניסויים שבוצעו בחברה הראו ש- Drop Jet נותן תוצאות טובות ומדוייקות שהשוואה לראשים אחרים.

USR בתהליכי רכש קווי SMT חדשים

בימים אלה החברה נמצאת בתהליכי רכישה של מערכות חדשות עבור קווי ה-SMT שלה, אשר צפויים להסתיים עד המחצית הראשונה של 2018. במסגרת זאת היא מתכננת לרכוש מכונת הלחמה מכונת הלחמה באדים Vapor Phase המאפשרת שמירה על טמפרטורה מקסימלית, אפשרות הלחמת מסות תרמיות גדולות, דיוק גבוה מאוד בפיזור הטמפרטורה על כלל הרכיבים וצימצום משמעותי של חללי האוויר (Voids) בתהליך ההלחמה. הרכישה הזו מיועדת לתמוך בייצור עבור השוק הצבאי.

היא מתכננת גם רכישת קווי השמת SMT נוספים לאתרי הייצור בכרמיאל ובירושלים, כדי להגדיל את קיבולת הייצור ולאפשר השמת רכיבים קטנים מאוד דוגמת רכיבים זעירים בגדלים של 0201, 01005 ו-008004, תמיכה ברכיבים בעלי Pitch=0.25mm , רכיבים גבוהים, POP ,Gripper וכדומה.

בין השאר, היא מתכננת לרכוש בקרוב גם תנור הלחמה מסוג Reflow Oven ומערכת SPI לבדיקה תלת-מימדית של איכות המריחה. מהחברה נמסר שמטרת פרוייקט ההצטיידות היא עמידה בטכנולוגיות חדישות בהתאם להתפתחות הטכנולוגית בשוק, הגדלת קיבולת הייצור ושיפור יכולות ההשמה של USR.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית