החייגן של Eyecon הגיע למיליון וחצי הורדות

8 אוקטובר, 2017

אייקון הישראלית יצאה להילחם בתחנות הרוח - לפתח חייגן עצמאי לטלפונים סלולריים - ובשבועות האחרונים עושה רושם שהיא מצליחה היכן שדון קישוט נכשל...

Eyecon Screen Shots

חייגן (Dialer) הוא יישום ליבה מרכזי בכל טלפון, ואין יצרנית טלפון שאין לה חייגן פרטי, או חייגן גנרי שהיא מקבלת ממערכת הפעלה אנדרואיד. לכן הנסיון לייצר אפליקציית חייגן חדשה נראה כמעט כנסיון דון-קישוטי. אבל חברת Eyecon מפארק המדע ברחובות שהוקמה על-ידי שני יוצאי קומברס, יובל סמסון וארז דדו, החליטה להיאבק בתחנות הרוח, וככל הנראה בהצלחה גדולה מאוד. החברה פיתחה חייגן אשר מצליח לנהל בהצלחה אפליקציות קישוריות נוספות בטלפון, כמו הווטסאפ, הפייסבוק, המייל ועוד.

החברה שחררה את האפליקציה לרשת בתחילת השנה, והחלה לעקוב אחר קצב ההפצה שלה שהתחיל באיטיות רבה והחל לצבור תאוצה מפתיעה. בחודש אפריל הורידו אותה והשתמשו בה כ-100 אלף משתמשים. בהמשך קצב ההורדות החל לצבור תאוצה, והגיע בחודש האחרון ל-20,000 הורדות ביום. כיום יש לאייקון כמיליון וחצי משתמשים פעילים, שכמיליון מהם הצטרפו רק בחודשיים האחרונים בלבד.

בראיון ל-Techtime סיפר המנכ"ל יובל סמסון שהאפליקציה מקבלת תגובות מעולות ב-Google Play, ולהפתעת החברה היא אפילו גילתה לאחרונה שיש מספר בלוגרים המפעילים ערוצים פופולריים ב-Youtube, אשר העלו סרטונים אוהדים המתארים את האפליקציה. סמסון: "היום יש ריבוי ערוצים בתוך הטלפון, המקשה מאוד על השימוש בו, מכיוון שכל ערוץ מופעל באמצעות אפליקציה אחרת, כמו ווטסאפ או פייסבוק למשל. אנחנו בנינו אפליקציה הבנויה מסביב למשתמש ומבוססת על תמונות. ליבת היישום היא הנגשת אנשי הקשר אל המשתמש, כך למשל, היא מזהה מספרים בלתי מזוהים, מבצעת חיפוש ברשת ומאתרת את השם והתמונה של המתקשר".

מהי רמת הדיוק של הזיהוי?

"בתחילה פנינו לחברות המספקות תמונות של אנשים, אבל רמת הדיוק שלהן היתה כ-3% בלבד. לכן לא היתה לנו ברירה ונאלצנו להפשיל שרוולים: פיתחנו פתרון עצמי המעניק לנו יתרון טכנולוגי מהותי. כיום אנחנו מגיעים לרמת דיוק של כ-50%. בנוסף, בנינו מערכת של שאילותות למשתמשים כדי שהם ייסעו בזיהוי התמונות והתברר לנו שזוהי תכונה מאוד פופולרית, המקבלת שיעור של 80% תגובות מהמשתמשים. פיתחנו גם מערכת זיהוי שיחות לא מזוהות הפועלת בעיקר באנדרואיד. אם המתקשר העלה תמונת פרופיל ברשת חברתית, נדע לומר לך מי התקשר. תמונות פרופיל באינטרנט נחשבות למידע ציבורי".

החברה הקטנה מרחובות מעסיקה כיום 8 עובדים וביצעה השקעות של כמיליון דולר בפיתוח האפליקציה. סמסון מסרב לפרט מהו המודל העסקי של אייקון, אולם ראוי לציין שעומדות בפניה מספר אופציות מעניינות: היא יכולה להיות ספקית תוכנות חייגן ליצרניות טלפונים. היא גם יכולה לנקוט באסטרטגיית אינטרנט ולפתח שירותים מניבי הכנסות על בסיס היכולת שלה לחבר הרבה מאוד אנשים זה עם זה. מכל מקום, בשלב הנוכחי היא אוגרת משתמשים. "כרגע האסטרטגיה שלנו היא להגיע למספר גדול ככל האפשר של משתמשים ולהיות במספר גדול של טלפונים. כדי לעודד את המהלך אנחנו מפתחים תכונות חדשות שיספקו למשתמשים חוויית תוכן עשירה ומעניינת. כיום רוב המשתמשים שלנו מגיעים מהודו, ובהמשך נדחוף את היישום למדינות נוספות. מדינה אחר מדינה. הסיבה היא שככל שיש יותר מנויים, השירות שהמשתמשים מקבלים יותר טוב. לכן חשוב להגיע למספר גדול בכל מדינת יעד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , תוכנה ותכנון אלקטרוני