STMicroelectronics רוכשת את חברת Atollic

14 דצמבר, 2017

חברת STM שילמה 57 מיליון דולר במזומן תמורת החברה השוודית. היא מתכננת לספק בחינם את סביבת הפיתוח המלאה STM32 TrueSTUDIO IDE, לכל מפתחי המערכות המשובצות שיתבססו על משפחת המיקרו-בקרים STM32

STM-ATOLLIC

חברת STMicroelectronics רוכשת את חברת התוכנה Atollic תמורת כ-57 מיליון דולר במזומן. חברת אטוליק פיתחה את מערכת TrueSTUDIO, המספקת סביבת פיתוח (Integrated Development Environment) למערכות משובצות הממוקדת במיקרו-בקרים המבוססים על מעבדים דוגמת Cortex-M של חברת ARM ומשפחת המיקרו-בקרים 32 סיביות STM32 של חברת STMicroelectronics. חברת ST הודיעה שהעיסקה מחזקת את מערך החומרה והתוכנה שלה, התומך בפיתוח מוצרים המבוססים על משפחת המיקרו-בקרים (MCU) שלה.

חברת אטוליק השוודית הוקמה בשנת 2003 על-ידי מומחי פיתוח כחברת ייעוץ בתחום הפיתוח של מערכות משובצות. לאחר שהיא החלה לפעול, היא החליטה לבנות בעצמה מערכת פיתוח לסביבת ARM המספקת מענה לבעיות שהיא איתרה בשוק במסגרת פרוייקטי הייעוץ. תוכנת TrueSTUDIO התבססה ככלי קוד פתוח מוביל המבוסס על פלטפורמת Eclipse, וכבר היום היא תומכת במיקרו-בקרים של חברות רבות, דוגמת פריסקייל (כיום NXP), אינפיניאון, סייפרס, TI, טושיבה וכמובן משפחת STM32 של חברת ST, המבוססים על ארכיטקטורת Cortex-M.

אסטרטגיה מוכוונת פיתוח

הרכישה תאפשר ל-ST לנווט את מפת הדרכים של תוכנת TrueSTUDIO בהתאם לצרכים ולהתפתחות של סביבת STM32, כדי לספק סביבת פיתוח משולבת מלאה (fully integrated software solution). מנהל חטיבת המיקרו-בקרים ב-ST, מישל בופה, אמר שהפורטפוליו הרחב של STM32 MCU וקלות הפיתוח באמצעותו, מיקם את החברה במעמד של מובילה בחתום המערכות המשובצות. "שנים רבות של עבודה משותפת עם Atollic הראו לנו את הערך הגדול הטמון בסביבת הפיתוח הזו. בקרוב המפתחים של מוצרי STM32 ייהנו מיתרון גדול מאוד בשוק, כאשר נספק להם בחינם את ערכת הפיתוח STM32 TrueSTUDIO IDE".

חברת STMicroelectronics היא יצרנית שבבים שהנהלתה נמצאת בג'נבה, שוויץ. החברה הוקמה בשנת 1987 בעקבות המיזוג בין חברת SGS האיטלקית וחברת Thomson Semiconducteurs הצרפתית. כיום היא מעסיקה כ-44,000 עובדים, ומפעילה 11 מתקני ייצור שבבים. בידי החברה כ-16,000 פטנטים, מתוכם 500 פטנטים חדשים שנרשמו בשנת 2016. בשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-6.97 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-19.1 מיליארד דולר.

למידע נוסף: www.st.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני