ST פותחת תוכנית תמיכה בחברות ישראליות

31 ינואר, 2018

התוכנית מבוססת על ניסיון שניצבר עם חברות ישראליות כמו ואלנס, ומיועדת לסייע להן להפוך לחברות גלובליות באמצעות נגישות אל המשאבים הטכנולוגיים ואל הלקוחות האסטרטגיים של חברת ST

ST ISRAEL CEO

בארוע שהתקיים אתמול (יום ג') במתקן Wework בדרום תל אביב, הכריזה חברת הסמיקונדקטורס האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, על פתיחת תוכנית ST-Up Accelerator ייעודית לתמיכה בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחומי האלקטרוניקה. התוכנית תפעל במסלול בן 18 חודשים הבנוי מחמישה שלבים, שמהלכן תסייע ST לחברות ישראליות להגיע אל השוק. בשלושת החודשים הראשונים החברה בישראל ייערך מחקר ומקדים וייבדקו חברות פוטנציאליות להשתתפות בתוכנית. בשלב הבא, שיימשך 3 חודשים, יאותרו 3-5 חברות המתאימות להשתתף בתוכנית ההאצה. הן ייפגשו עם מומחי ST, יחתמו על הסכם שיתוף פעולה ויקבלו מנטורים מהחברה אשר ילוו אותן בגיבוש הפיתוח ובהמשך התוכנית.

נגישות ללקוחות אסטרטגיים

השלב השלישי יימשך כ-6 חודשים ויתמקד בפיתוח הטכנולוגי: חברות הסטארט-אפ הישראליות שנבחרו לתוכנית ST-Up Accelerator יפתחו פתרון פיילוט, ייבצעו אימות היתכנות ויעסקו באינטגרציה עם ST ועם שותפות עסקיות של ST. בשלב הרביעי שיימשך גם הוא כ-6 חודשים, יתמקדו החברות בתוכנית בפיתוח תהליכי הייצור, שרשרת אספקה, לוגיסטיקה, פיתוח עסקי וחתימה על הסכמי שיתוף פעולה בסיוע חברת ST.

התוכנית תסתיים בשלב קצר של שבוע שבמהלכו החברות יציגו את הפתרון שלהן בתערוכות מקצועיות בתוך ביתנים של ST וייפגשו עם לקוחות אסטרטגיים שיש ל-ST קשרים עימם. לדברי מנהל ST ישראל, סטיפן שושן (בתמונה למעלה), המטרה היא לקיים תוכנית ארוכת טווח, כאשר בכל פעם נכנסות אליה חברות חדשות ויוצאות ממנה חברות שהתבגרו בזכותה.

ST-UP PROGRAM

120 מיליון דולר מכירות בישראל

חברת STMicroelectronics היא אחת מספקיות השבבים החשובות בשוק הישראלי. החברה פתחה את משרדיה בישראל בשנת 2002 בעקבות רכישת חברת bTendo אשר הפכה לחלק מחטיבת החיישנים של ST. כיום היא מעסיקה קצת יותר מ-20 עובדים במשרדים בנתניה ובכפר סבא. יש לה כ-400 לקוחות בישראל, כולל גם חברת מובילאיי שהיא זו המייצרת את שבב EyeQ שלה. סטיפן שושן אמר שמכירותיה של ST בישראל הסתכמו בשנת 2017 בכ-120 מיליון דולר.

בעולם הסתכמו מכירות החברה בכ-8.35 מיליארד דולר בשנת 2017. החברה שהנהלתה פועלת מפאריס מעסיקה כ-43,500 עובדים מתוכם כ-7,500 אנשי מחקר ופיתוח. היא מפעילה 11 מתקני ייצור ומחזיקה בפורטפוליו של יותר מ-9,400 פטנטים. כיום היא ממוקדת בשני תחומי צמיחה עיקריים: שוק הנהיגה החכמה ושוק ה-IoT.

לדברי שושן, תוכנית ST-Up Accelerator החדשה מבטאת את האמון של החברה בשוק הישראלי. "ישראל חשובה לשוק העולמי מכיוון שהיא מרכז טכנולוגי המשפיע על השוק כולו. מטרת התוכנית היא לסייע לחברות סטארט-אפ קטנות להתפתח לחברות גלובליות. כאשר אתה מסייע להן לצמוח, אתה צומח ביחד איתן. זוהי תוכנית המעניקה לחברות הישראליות גישה ישירה אל המשאבים של ST ואל השותפים של ST".

שיתוף הפעולה עם ואלנס העניק את ההשראה

VALENS CHIPמנהל תוכנית ST-Up Accelerator, נונציו אבטה, אמר שהתוכנית יצאה אל הפועל בזכות האמונה של הנהלת ST אירופה בתעשייה הישראלית. לדבריו, התוכנית בנויה במתכונת שהוכיחה את עצמה במסגרת העבודה של ST עם חברות ישראליות דוגמת חברת ואלנס (Valens). סגן נשיא לפיתוח עסקי ושיווק בחברת ואלנס, מיכה ריזלינג, הציג בארוע את שיתוף הפעולה בין שתי החברות, שלדבריו הביא את החברה להיכנס בהצלחה אל שוק הרכב.

חברת ואלנס מהוד השרון פיתחה את טכנולוגיית HDBaseT להפצת שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוהה בלא צורך בדחיסה או בתשתיות יקרות, באמצעות שבב משדר ושבב מקלט ייעודיים שפיתחה, המאפשרים העברה של כל מקורות המידע בכבל יחיד. החברה החליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה אל שוק הרכב, כדי להתמודד עם בעיית ריבוי כבלי התקשורת השונים בין כל מערכות הרכב. "ואלנס הבינה שכדי להיכנס לשוק חדש לגמרי, עליה לשתף פעולה עם חברה המכירה מקרוב את הגורמים המאפיינים את השוק, כמו רגולציה, דרישות, שרשרת האספקה והלקוחות החשובים ביותר".

ניצחון תכנון בדיימלר

בנובמבר 2016 היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ST, שבו נאמר ש-"STMicroelectronics תתרום לטובת שיתוף הפעולה את את הנסיון שלה בתכנון וייצור והכרת הדרישות של שוק הרכב". ריזלינג הודה שבוואלנס לא האמינו שכך יקרה, "אולם זה מה שקרה. היא סיפקה לנו מידע רב, סייעה בהתאמת המוצר לשוק הרכב ובהמשך הביאה את ואלנס לביתנים של ST בתערוכות המקצועיות החשובות, והציגה אותנו בפני היצרניות בארועי טכנולוגיה שהיא מארגנת אצל יצרניות הרכב.

"כשאתה מגיע ליצרנית רכב גדולה בתור חברת סטארט-אפ ישראלית מתייחסים אליך בצורה אחת, אבל כאשר אתה מגיע ביחד עם חברה כמו ST אשר ממליצה עליך, מתייחסים אליך בצורה אחרת. בזכות STMicroelectronics הצלחנו להגיע להצלחת תכנון בחברת דיימלר בתוך 18 חודשים בלבד, וכיום אנחנו מדברים על הפרוייקט המשותף הבא".

לאתר תוכנית ההאצה של ST בישראל: www.stupacc.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית