הפטריוט ישודרג במימון ישראל וכל המשתמשות בו

1 פברואר, 2018

פרוייקט השדרוג יימשך עד לשנת 2023 ויעלה כ-2.3 מיליארד דולר לכל 14 המדינות המשתמשות במערכות פטריוט, בהן גם סעודיה וקטאר. במסגרתו תותקן מערכת תיפעול בסגנון משחקי וידאו

Patriot Missile

חברת רייתאון (Raytheon Company) זכתה בסדרת פרוייקטים לשדירוג כולל של מערכת הטיל נגד טילים פטריוט בהיקף כולל של כ-2.3 מיליארד דולר. מדובר בסדרה של חמישה שידרוגים אשר מתוכננת להסתיים בשנת 2023 . הפרוייקט הראשון בסדרה יהיה שידרוג חלק ממרכיבי החומרה ושל מערכת התוכנה של מערך המכ"ם מסוג Phased Array Tracking Radar, אשר אחראי על גילוי ומעקב אחר המטרה, עד לרגע היירוט.

סדרת השדרוגים תתבצע בשיטת פרוייקט יוצא פרוייקט נכנס, כלומר כל שלב יתחיל לאחר סיום השלב הקודם. המיוחד בפרוייקט הזה שהוא ימומן על-ידי כל המדינות המשתמשות כיום במערכת הפטריוט, ולא על-ידי משרד הביטחון האמריקאי. החברה מסרה שהפרוייקט ימומן במשותף על-ידי כל 14 המדינות המפעילות סוללות פטריוט, כאשר חלקה של ארצות הברית בפרוייקט יסתכם בכ-235 מיליון דולר בלבד.

הרכיבים האלקטרוניים מתיישנים

כיום נמצאות מערכות פטריוט בשימוש חלק ממדינות אירופה: שבדיה, פולין, גרמניה, הולנד, יוון, רומניה וספרד. במזרח התיכון היא מופעלת בישראל, סעודיה, כוויית, איחוד האמירויות וקטאר. האסיה היא נמצאת בשימוש צבאות קוריאה, יפן וטאיוון. סגן נשיא רייתאון למערכות הגנה אוויריות ומערכות הגנה נגד טילים, תום לאליברטי, אמר ש-14 המדינות יחלקו ביניהן את עלויות השידרוג של המערכת. שיטת המימון הזאת תאפשר לכולן להתמודד עם האיומים המתקדמים ביותר".

חברת רייתאון גילתה חלק מהנושאים שבהם יתמקד פרוייקט השידרוג הכולל של המערכת: פיתוח מתודולוגיות חדשות לאיתור, מעקב והשמדת איומים המשנים את פניהם, כמו למשל טילים בליסטיים, טילי שיוט ומטוסים. חיזוק מערכת ההגנה של הפטריוט בפני שיבושי לוחמה אלקטרונית. שיפור יכולת שיתוף הפעולה בין מערכת הפטריוט לבין מערכות מעקב אלקטרוני אחרות. פיתוח סימולטורים מדוייקים מאוד לצורך אימון צוותי ההפעלה של הפטריוט. שיפור האמינות וחידוש רכיבי החומרה של מערכת הפטריוט, כדי להתמודד עם בעיית ההתיישנות של רכיבים אלקטרוניים ועם בעיית המחסור ברכיבים ישנים.

ממשק הפעלה חדש: משמאל הממשק הישן, ומימין הממשק החדש שרייתאון מציעה לפתח

לפני שבוע חשפה רייתאון שאחד מהשינויים יהיה בהחלפת ממשק המשתמש של צוותי ההפעלה. הממשק החדש שהחברה מציעה לפתח יתבסס על גרפיקה תלת-מימדית בסגנון של משחקי וידאו. מערכת השליטה והבקרה הזו תמומש באמצעות מסופים ניידים הניתנים לאריזה במספר מזוודות, במקום המערכת הנוכחית שבה מסופי הניהול נמצאים בקרונות פלדה כבדים המתניידים באמצעות משאית. "הרעיון משקף שילוב של טכנולוגיות מעולמות המחשב האישי והגיימינג.

"החיילים יוכלו להפעיל את מערכת הפטריוט מתוך אוהל, בניין משרדים או בכל מקום אחר שיש בו אספקת חשמל". לדברי סגן נשיא רייתאון למערכות הגנה משולבות, ג'ו דה-אנטונה, הגישה החדשה מאפשרת לקלוט במהירות כמויות גדולות של מידע מורכב. "היא גם מקצרת את זמן ההכשרה של הצוותים, מכיוון שהחיילים הצעירים בעולם משחקי הווידאו".

הפטריוט ייצא לגמלאות ב-2048

החברה הודיעה שהיא פיתחה אבטיפוס של מכ"ם מסוג חדש המבוסס על רכיבי גליום ניטריד שאמור לספק יכולת סריקת שמיים בזווית מלאה של 360 מעלות. החברה מסרה שהפיתוח נעשה במסגרת תוכנית לשמר את העדכניות של מערכות פטריוט לפחות עד לשנטת 2048. מאז השקתה, נעשה שימוש במערכת הפטריוט ב-200 מלחמות ומבצעים צבאיים שונים. רייתאון מסרה שמאז ינואר 2015 יירטה המערכת יותר מ-100 טילים בליסטיים ברחבי העולם. למעשה, מאז שהיא הפכה למבצעית לפני 17 שונה, הוחלפו כל מרכיבי המערכת מלבד כמה יוצאים מהכלל, כמו מערכת האיוורור והחימום. עד היום נמסרו ללקוחות בעולם 220 סוללות פטריוט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון