סטארבורד טוענת שבכירי מלאנוקס מוכרים מניות במקום לקנות

7 פברואר, 2018

הקרן מנסה לקעקע את אמון המשקיעים בהנהלה. לטענתה, חלקם של הדירקטורים והמנהלים הבכירים במניות החברה ירד מ-17.1% בשנת 2008, ל-4.9% בלבד כיום

Mellanox HQ

מאבק השליטה בחברת מלאנוקס (Mellanox) שמנהלת הקרן האקטיביסטית מניו יורק, סטרבורד ואליו (Starboard Value) קיבל השבוע תפנית חדשה כאשר החברה החליטה לקעקע את אמינות המנהלים והדירקטורים של מלאנוקס באמצעות חשיפת מדיניות ההשקעות שלהן בחברה. הקרן ביצעה במהלך 2017 סדרת רכישות של מניות מלאנוקס, ובחודש נובמבר הגיעה לשיעור אחזקה של 10.7% ממניות החברה, נתון ההפוך אותה למשקיעה הגדולה ביותר. עם השגת אבן הדרך הזו, היא החלה במסע לחצים על החברה במטרה למנות דירקטורים מטעמה. במקביל, היא פנתה לבעלי המניות, וביקשה מהן להצביע באסיפת בעלי המניות השנתית על החלפת כל חברי הדירקטוריון ומינוי חברי דירקטוריון שהיא ממלציה עליהם.

כעת מגיע שלב נוסף במאבק של הקרן: מנהל הקרן, פיטר פלד, שלח מכתב גלוי ליו"ר מלאנוקס, אירווין פדרמן, שבו הוא מצביע על דפוס בעיית לדעת הקרן של מכירת מניות על-ידי הדירטורים והנהלת החברה. "היקף מכירת המניות היא מהממת וחד-צדדית, ומעלה שאלות בדבר המחוייבות של הדירקטוריון לחברה ורמת האמון שיש לו בהנהלה".

הקרן ביצעה מחקר מקיף של כל עיסקאות המכירה משנת 2007 ועד היום, ולדבריה גילתה שחברי ההנהלה והדירקטוריון הנוכחיים של מלאנוקס ביצוע 370 עיסקאתו מכירה בהיקף כולל של 130 מיליון דולר. בתקופה הזו היו רכישות מעטות בלבד: "למעשה, אף דירקטור או מנהל בכיר לא רכש מנייה בודדת אחת של מלאנוקס בשוק הפתוח מאז שנת 2013". לטענת הקרן, חלקם של הדירקטורים והמנהלים הבכירים במניות החברה ירד מ-17.1% בשנת 2008, ל-4.9% בלבד כיום.

MELLANOX PRESENTATION
מכירות מלאנוקס בשנים האחרונות. מתוך המצגת למשקיעים של החברה

"התופעה הזו רק מתעצמת. מאז שהחברה פירסמה תחזית מכירות שנתית בדצמבר 2017, מכרו חברי הדירקטוריון וההנהלה מניות של מלאנוקס בהיקף כולל של יותר מ-4.3 מיליון דולר". בהמשך הוא כותב: "כאשר מנהלי החברה מצהירים על צמיחה דו-ספרתית בשנים 2018 ו-2019 ואחר כך מוכרים מניות, המסקנה היא שלחברה אין אמון בצמיחה בטווח קצר בינוני וארוך".

בצירוף מקרים אירוני, המכתב פורסם ביום שבו מלאנוקס דיווחה שהנשיא והמנכ"ל איל וולדמן מכר מניות בהיקף של קצת יותר מ-120 אלף דולר. כמובן שזה מהלך תקין, אולם מבחינתו התיזמון מביך. מבחינת סטארבורד, התיזמון מושלם, שכן המטרה שלה היא לפגוע באמון של בעלי המניות במנהלי החברה: "לאור חוסר העניין של הדירקטוריון הנוכחי במנייה של החברה, מדוע שבעלי המניות יעניקו לו את אמונם?". מדובר בטיעון עם מרכיב חזק של מניפולציה: מימוש מניות בשלבים שונים של החברה הוא מהלך תקין ומקובל. יחד עם זאת, החברה תצטרך כעת לעבוד קשה יותר כדי שלכנע את המשקיעים שהנהלתה מאמינה בעתידה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת