מנכ"ל מיקרוצ'יפ הצטרף לדירקטוריון של מלאנוקס

22 פברואר, 2018

סאנג'י נחשב לאחד מהמנהלים הוותיקים והמוערכים בתעשיית השבבים, והוא מנהל את חברת מיקרוצ'יפ ברציפות מאז שנת 1991. בתקופה הזו הוא הביא אותה ממעמד של חברה קטנה למעמד של חברה הניסחרת בשווי שוק של כ-20 מיליארד דולר

MICROCHIP CEO

חברת מלאנוקס (Mellanox) הודיעה היום (ה') שמנכ"ל יצרנית השבבים מיקרוצ'יפ (Microchip), סטיב סאנג'י (Steve Sanghi), מצטרף לדירקטוריון החברה. מדובר בתוספת חשובה מאוד: סאנג'י נחשב לאחד מהמנהלים הוותיקים והמוערכים בתעשיית השבבים, והוא מנהל את חברת מיקרוצ'יפ מאז שנת 1991. במהלך התקופה הזו הוא הביא את יצרנית השבבים האמריקאית, שהיתה חברה קטנה עם מכירות של כמה עשרות מיליוני דולרים, למעמד של ענקית שבבים בעלת מכירות של כארבעה מיליארד דולר בשנה ועם שווי שוק של כ-20 מיליארד דולר בנסד"ק.

לאורך התקופה הזאת ביצעה מיקרוצ'יפ 19 רכישות של חברות אשר שולבו בתוכה. מלאנוקס הביאה דוגמאות לתרומתו של סאנג'י לחברות שבהן הוא שימש דירקטור. בין השאר היא ציינה שמאז שהצטרף לדירקטוריון של חברת IDT בשנת 2008, החברה הכפילה את שווי השוק שלה פי חמישה. יו"ר מלאנוקס, אירווין פדרמן, אמר שסאנג'י הוא אחד מהמנהלים הטובים ביותר בתעשיית השבבים העולמית. "אנחנו גאים לצרף אותו לדירקטוריון של החברה ובטוחים שהמיקוד שלו ביעילות תפעולית ובהקצאת משאבים מסודרת יהיו בעלי ערך עצום למלאנוקס".

סטארבורד צריכה לחשוב על טיעונים חדשים

סאנג'י אמר שזו תקופה מרתקת להצטרף לדירקטוריון של מלאנוקס. "המיקוד של מלאנוקס בחדשנות, במו"פ ובאסטרטגיה ארוכת טווח, מיקמו אותה בעמדה של צמיחה יציבה. אני אעבוד צמוד מאוד לדירקטוריון כדי להבטיח שמלאנוקס תממש את מלוא הפוטניצאל הטמון בה". ביחד עם מינויו של סאנג'י, צירפה מלאנוקס לדירקטוריון גם את אומש פאדבאל (Umesh Padval). אומש מגיע מהתחום הפיננסי: הוא משמש כשותף מנהל בקרן Thomvest Ventures, אולם בעל נסיון של 30 שנה בתחום הטכנולוגיה. בין השאר שימש כסגן נשיא ב-LSI Logic, מנכ"ל חברת C-Cube ומילא תפקידי ניהול בכירים בחברות הטכנולוגיות VLSI Technology ו-AMD.

בעקבות שני המינויים החדשים הורחב דירקטוריון מלאנוקס מ-9 חברים ל-11 חברים. ניתן להניח שהמינויים החדשים מהווים תשובה לקרן סטארבורד המחזיקה ב-10.7% ממניות מלאנוקס, ואשר מנסה להחליף את דירקטוריון החברה בדירקטורים מטעמה. מעניין לציין שלאחרונה היא טענה שמלאנוקס לא מספקת תשואה למשקיעים כמו חברות אחרות מתעשיית השבבים, והביאה כדוגמא לכך מספר יצרניות שבבים – בהן מיקרוצ'יפ. המינוי של סאנג'י לדירקטוריון יסייע למלאנוקס להפריך את הטיעון של הזה.

תחזית מכירות חדשה ופרישת יעקב שולמן

בתוך כך, הציגה מלאנוקס תחזית מכירות משופרת לרבעון הראשון של 2018 בהיקף של 240-250 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של 222-232 מיליון דולר. בעקבות זאת העניקה Stifel המלצת קנייה למניית מלאנוקס, וקבעה לה מחיר יעד של 94 דולר, בהשוואה למחיר סגירה של 80 דולר אתמול בבורסה. גם בכך יש תשובה לקרן סטארבורד, אשר טענה שיעדי המכירות של מלאנוקס אינם שאפתניים דיים. החברה גם הודיעה שסמנכ"ל הכספים שלה, יעקב שולמן, פורש מהתפקיד לטובת חברה הנמצאת על סף הנפקה ציבורית בבורסה. מלאנוקס החלה בתהליך איתור סמנכ"ל כספים חדש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית