אלביט רוכשת יצרנית מערכות תעופה אזרחיות

22 מרץ, 2018

עיסקת יוניברסל אוויוניקס האמריקאית מחזקת את מעמדה של אלביט בשוק התעופה האזרחית, ומרחיבה את הנוכחות שלה בארצות הברית הכוללת כיום שלוש חברות שונות המאוגדות מתחת לחברת Elbit Systems of America

Elbit Civil Avionics

חברת אלביט מערכות (Elbit) קיבלה אישורים רגולטוריים לביצעו עיסקת הרכישה של חברת Universal Avionics Systems האמריקאית מטוסון, אריזונה. העיסקה תושלם בשבועות הקרובים. לאחר השלמת העיסקה, יוניברסל תמשיך לפעול כחברה בת עצמאית בבעלותה המלאה של אלביט. החברה מעסיקה כמה מאות עובדיםחברת יוניברסל אוויוניקס, הוקמה בשנת 1981 על-ידי יוברט ניימר, אשר המציא  את מערכת הניווט המוטסת Master Navigation System, שבעקבותיה התפתח השוק של מערכות ניהול טיסה (Flight Management System) בתעופה האזרחית.

החברה פיתחה מערכות עזר נוספות, והיתה הראשונה בעולם שהציגה מערכת דיגיטלית להקלטת שיחות בתא הטייס, ממשקי ניהול טיסה דיגיטליים, מערכות ראייה סינטתיות המסייעות לטייס להתמודד עם תנאי ראות גרועים, מערכות ניהול ותצוגה למסוקים, חבילת אוויוניקה מלאה לתא הטייס במטוסים אזרחים ובמסוקים. העיסקה תואמת לאסטרטגיה של אלביט בשני היבטים מרכזיים: הרחבת הנוכחות בשוק האמריקאי באמצעות חברות בנות, וכניסה לתחומים אזרחיים המשיקים לפעילות הצבאית של החברה.

כיום יש לאלביט מספר חברות בת בארצות הברית המאוגדות תחת החברה הבת האמריקאית המרכזית: Elbit Systems of America, בהן: EFW בטקסס, קולסמן בניו המפשייר, IEI באלבמה וחברת VSI בקליפורניה. חברת אלביט מנהלת השנים האחרונות אסטרטגיית מיזוגים ורכישות אינטנסיבית. העיסקה הגדולה ביותר העומדת בפתח היא רכישת תעש תמורת 1.8 מיליארד שקל, אשר ממתינה לקבלת כל האישורים הרגולטוריים. בחודש מאי 2015 היא רכשה את חטיבת הסייבר של נייס בסכום כולל של כ-154 מיליון דולר. בשנת 2016 היא השקיעה 13.4 מיליון דולר תמורת 50% ממניות חברת Affinity הבריטית. בשנת 2017 היא רכשה את חברה קנדית תמורת 20.2 מיליון דולר ועוד 23 מיליון דולר ברכישת חברת AEL המעניקה לה נגישות בשוק הברזילאי.

בשנת 2017 כולה הסתכמו הכנסות אלביט ב-3.377 מיליארד דולר, עלייה של 3% בהשוואה ל-2016. ברבעון האחרון של השנה היא חצה לראשונה את רף מיליארד הדולר במכירות לרבעון. ההכנסות עלו ב-5% והסתכמו ב-1.009 מיליארד דולר. למרות העלייה בהכנסות, הרווח הגולמי ברבעון נשאר כמעט ללא שינוי ברמה של 288.7 מיליון דולר, וזאת בשל ירידה בשולי הרווח מ-30.3% ברבעון הרביעי של 2016 ל-28.6% ברבעון הרביעי של 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון