היימקס השלימה את רכישת Emza הישראלית

9 אפריל, 2018

כשנה לאחר הסכם השקעה ראשוני, מממשת היימקס הטאיוואני את האופציה שלה לרכוש את יתרת 55% מניות אמזה. מטרתה היא לחדור לשוק ה-IoT באמצעות חיישני עיבוד התמונה החסכוניים שפותחו בישראל

חברת הפאבלס הטאיוואנית Himax Technologies החליטה לממש את האופציה שלה לרכישת כל מניותיה של חברת Emza Visual Sense מכפר-סבא, המפתחת טכנולוגיה של חיישני תמונה הפועלים בהספק נמוך מאוד. לפני כשנה חתמה היימקס על הסכם לרכישת כ-45% ממניותיה של אמזה, שבמסגרתו ניתנה לה אופציה לרכישת יתרת מניות החברה. כעת היא משלימה את המהלך. סכום העסקה לא נמסר, אולם היימקס הודיעה שאמזה תמשיך לפעול כחברה עצמאית ותשמור על המותג שלה ועל המותג WiseEye שלה. אמזה מפתחת חיישני תמונה זעירים הכוללים אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת. השבבים של אמזה פועלים בהספק מאוד נמוך ועל כן מתאימים לשוק המתפתח של חיישנים פעילים תמיד (AoS – Always on Sensors).

חברת היימקס היא חברת Fabless המייצרת חיישנים, מעבדי תצוגה, כוננים ובקרי תזמון לטלוויזיות, מחשבים נישאים, מוניטורים, סמארטפונים, טאבלטים, תצוגת ניווט לכלי-רכב ומוצרי אלקטרוניקה צרכניים נוספים. החברה מעסיקה כ-2,100 עובדים ברחבי העולם ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר. היימקס מעוניינת בטכנולוגיה של אמזה כדי להתאים את חיישני עיבוד התמונה שלה לשוק ה-AoS, בעיקר עבור יישומי IoT, יישומי אבטחה, יישומי הבית החכם ואבזרים לבישים.

מהשוק הביטחוני לשוק ה-IoT

חברת Emza Visual Sense הוקמה בשנת 2003 על-ידי ד"ר זאב סמילנסקי ששימש בעבר בתפקידים טכנולוגיים בכירים בחברות הייטק ישראליות כמו אורבוטק, Scietex ו-Compugen, ועל-ידי איתן רמתי, שעבד שנים רבות באמדוקס ושימש כחבר הנהלה באינטל, ועל-ידי יוסי גבעתי. החברה מעסיקה כ-15 עובדים, מרביתם מתמטיקאים ומהנדסים.

בתחילת דרכה התמקדה החברה בעיקר בשוק הבטחוני ופיתחה חיישני אבטחה חזותיים עבור ארגונים לצרכי הגנה היקפית או הגנה על נכסים בזמן אמת. אולם בשנה האחרונה ביצעה החברה תפנית אסטרטגית ושינתה את המיקוד שלה: היא עברה מהשוק הבטחוני לשווקים אזרחיים מתפתחים, ובייחוד לשוק ה-IoT והאביזרים הלבישים. עבור אמזה, מיזוג עם יצרנית שבבים בסדר גודל כמו היימקס יסייע לה לשכלל את טכנולוגיית ראיית המכונה שלה ולבצע פריצת דרך מסחרית.

מדובר בשתי חברות המכירות אחת את השנייה: אמזה והיימקס פיתחו בשיתוף CEVA מהרצליה, חיישן תמונה ליישומי IoT בשם WiseEye IoT. הוא תוכנן לשימוש במערכות IoT הנדרשים להיות פעילים באופן תמידי, ופועל ברמת אנרגיה חסכונית במיוחד של עד 1mW. החיישן מבוסס על טכנולוגיית CMOS Imager Sensor של Himax, מעבד DSP של CEVA המבצע את עיבוד התמונה ואלגוריתמים לראיית מכונה שפותחו על-ידי אמזה.

התוצאה היא אבזר IoT בגודל של מטבעהבודק את סביבתו תמיד, מנתח את המידע הוויזואלי ומעביר לרשת רק את הנתונים הרלוונטיים. מנכ"ל אמזה, יורם זילברברג, אמר כי הסינרגיה בין שתי החברות תאיץ את הפיתוח של פתרונות ראייה ממוחשבת לתחום האינטרנט של הדברים. "המיזוג יסייע לנו לקחת יישומי ראיית מחשב מבוססי למידת מכונה לרמה חדשה לגמרי של ביצועים, מחיר ואוטונומיות", אמר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אלקטרואופטיקה , מיזוגים ורכישות