סקיפיו גייסה 10 מיליון דולר בהובלת MegaChips היפנית

8 מאי, 2018

החברה נחשבת לאחת מהמובילות בעולם בפיתוח וייצור ערכות שבבים המיישמות את תקן G.fast לתקשורת מהירה מאוד על-גבי כבלי נחושת. עד היום גייסה סקיפיו כ-50 מיליון דולר

חברת סקיפיו (Sckipio Technologies) מרמת גן השלימה גיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר, בהובלת חברת הפאבלס היפנית  MegaChips. בגיוס השתתפו גם הקרנות אינטל קפיטל, פיטנגו, ג'נסיס, אביב, אמיתי, CIRTech ו-Axess Ventures. בסך הכל, מאז הקנמתה בשנת 2012, גייסה החברה סכום כולל של כ-50 מיליון דולר. חברת סקיפיו הוקמה על-ידי קבוצה של מהנדסים שעבדו בעבר באורכית ולאחר מכן ייסדו את חברת CopperGate, שנמכרה ל-Sigma Designs. החברה מתמקדת בפיתוח וייצור ערכות שבבים המיישמים את תקן G.fast. כיום היא מעסיקה כ-70 עובדים.

תקן G.fast נועד לפתור את הבעייה שנוצרה עם ההכרה שלא ניתן לספק סיבים אופטיים לבתי הלקוחות בגלל עלותם הגבוהה. התקן מיועד לספק תקשורת מהירה ברמה של סיב אופטי- באמצעות תשתית כבלי הנחושת הקיימת. התקן מתאר התקנת יחידת הפצה מקומית (Distribution Point Unit) הממוקמת במרחק של 250 מטר מבניין המגורים, אשר מסוגלת לספק שירות תקשורת מהיר למספר דירות בו-זמנית. יחידות אלה מחוברות מצד אחד אל הרשת של חברת הטלקום באמצעות סיב אופטי, ומהצד השני אל בתי הצרכנים באמצעות כבל נחושת המפעיל את פרוטוקול G.Fast.

ליבת הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע חישוב מסוג Vectoring: המעבד ביחידת ההפצה מחשב את ההפרעות ההדדיות שקווי התקשורת מייצרים בסביבתם הקרובה, ומורה למודם בבית כיצד לבטל את ההפרעות ולקבל אות נקי. חברת סקיפיו פיתחה ערכת שבבים למימוש התקן, הכוללת מעבד המנהל את כל התעבורה (אנלוגית ודיגיטלית) של נקודת ההתחברות לרשת, ומעבד המנהל את המודם בבית.

בחודש אוקטובר 2017 השיגה סקיפיו תוצאה יוצאת דופן כאשר הדגימה בתערוכת Broadband World Forum בברלין יכולת העברת נתונים בצמד חוטי נחושת, שהיא גבוהה יותר מהיעד שקבעו חברות טלקום בתיקון 3 (Amendment) לתקן G.fast. במסגרת ההדגמה, היא ביצעה תקשורת בקצב העלאת נתונים של 3.1Gbps בו-זמנית עם הורדת נתונים בקצב של 900Mbps על-גבי צמד חוטי הנחושת הסטנדרטיים הקיימים היום בתשתיות הטלפון (CAT-3). הדגמה מומשה באמצעות ערכת השבבים שלה, SCK23000, מעבד התקשורת WinPath של Microsemi ותוכנת WanStaX של חברת Civica.

סקיפיו נחשבת לחברה מובילה בשוק בעל פוטנציאל צמיחה גבוה. בסקר שנערך לאחרונה על-ידי Broadbandtrends, דיווחו 80% מספקיות שירותי התקשורת שנשאלו, כי הן מתכננות להתחיל בפריסת פתרונות G.fast לפני סוף שנת 2018. בהודעתה על הגיוס, מסרה סקיפיו שההון שגוייס ישמש לשיווק השבבים של החברה בקרב ספקיות שירותים ויצרניות ציוד לחברות תקשורת מהדרג הראשון.

בתמונה למעלה: יחידת הפצת G.fast ל-24 דירות שפותחה על-ידי סקיפיון ו-HFR הקוריאנית

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת