ג'ייביל חנכה את מרכז פיתוח האופטיקה בחיפה

22 מאי, 2018

המרכז בפארק מת"ם בחיפה מעסיק 16 עובדים וכולל חדר נקי בעל יכולת השמה אופטי בדיוק של 3 מיקרון. כיום הוא מייצר את המערכות האופטיות של eyeSight ושל Innoviz. החברה מתכנת להכפיל את שטח החדר הנקי

חברת Jabil חנכה את מרכז החדשנות לטכנולוגיה אופטית בפארק מת"ם בחיפה. המרכז פועל במסגרת קבוצת Jabil Optics בחטיבת ההנדסה והייצור האלקטרוני Jabil Green Point. המרכז פועל ממבנה בשטח של 2,000 מ"ר ומספק שירותי תכנון אופטי ויכולות פיתוח וייצור מודולים של מצלמות ומערכות הקרנה. סגן נשיא ג'ייביל אופטיקס, אירב שטיין, הגיע לישראל לחנוך את המרכז, והסביר שהוא הוקם במסגרת אסטרטגיה של החברה להיות ספקית שירותי הייצור האופטי המתקדמים בעולם.

שיתוף פעולה עם eyeSight ו-Innoviz

מרכז החדשנות בישראל יספק גם מוצרים ופתרונות מתקדמים המיועדים לשוק הרכב, בהם רכיבים מסייעי נהיגה, מערכות ניטור נהיגה (Driving Monitoring Systems), יחידות תצוגת ראש ומערכות חישה מבוססות LiDAR. לג'ייביל אופטיקה יש מספר שותפים טכנולוגיים בישראל. ביולי 2017 היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם eyeSight לפיתוח מערכת ניטור נהיגה המבוססת על המומחיות של ג'ייביל בתחום הייצור והאופטיקה ועל תוכנת הראייה הממוחשבת של eyeSight. המרכז היה מעורב בפיתוח חיישני ה-LiDAR של חברת Innoviz הישראלית, אשר פיתחה טכנולוגיה שתאפשר להפחית את עלות החיישן מכמה עשרות אלפי דולרים לכמה מאות בלבד. כיום המרכז עוסק בהעברת הטכנולוגיה של אינוויז משלב הפיתוח לשלב הייצור.

שני הפיתוחים הראשונים של ג'ייביל בחיפה: החיישן האופטי של אייסייט (מימין) וחיישן ה-LiDAR של אינוויז
שני הפיתוחים הראשונים של ג'ייביל בחיפה: החיישן האופטי של אייסייט (מימין) וחיישן ה-LiDAR של אינוויז

600 עובדים בישראל

חברת Jabil מסנט פיטרסבורג, פלורידה, היא מקבלניות הייצור האלקטרוני הגדולות בעולם. החברה מעסיקה כ-138,000 עובדים בכ-100 מרכזים ב-29 מדינות. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-19 מיליארד דולר. כיום היא נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 4.8 מיליארד דולר. פעילותה בישראל החלה בשנת 2012 עם הקמת משרד ברמת החיל-תל אביב, שהתמקד בשיתוף פעולה עם חברות צומחות. בשנת 2015 היא רכשה את קבוצת שמר ממשגב, כולל שני המפעלים שלה: מפעל מערכות ההינע הרובוטיות מיקנעם ומפעל המתכת וההרכבות באזור התעשייה בר לב במשגב. המפעלים משתרעים על שטח של 12 אלף מ"ר ומעסיקים כ-350 עובדים. בשנת 2017 הקימה מפעל יצור נוסף בקרית גת וכיום היא מעסיקה כ-600 עובדים בישראל.

כל מיקרון קובע

מרכז האופטיקה מנוהל על-ידי ליאור לוין ומעסיק כיום 16 עובדים. המפעל כולל מערכות ייצור אופטיות המאפשרות לבצע כיוון פאסיבי של רכיבים אופטיים ברמת דיוק של 10 מיקרון וכיוון אקטיבי  (הפעלת האלמנט האופטי וקבלת משוב) ברמת דיוק של 3 מיקרון. לדברי לוין, זהו האתר היחיד בארץ אשר יכול לקחת מערכת אופטית הנמצאת בשלבי הפיתוח המוקדם, לבצע עבורה בדיקת היתכנות ולהעביר אותה לייצור. ל-Techtime נודע שהציוד במרכז תואם לציוד מקביל הנמצא באתר ייצור של החברה בדרום סין, כדי להבטיח העברה חלקה לייצור.

החדר הנקי בג'ייביל אופטיקה חיפה. בקרוב הוא יורחב
החדר הנקי בג'ייביל אופטיקה חיפה. בקרוב הוא יורחב. צילומים: Techtime

בין השאר נודע שלמרות שהמרכז רק נפתח, הוא נערך כעת להתרחבות: ג'ייביל מתכננת להגדיל את רצפת הייצור בחדרים הנקיים מ-140 מ"ר לשטח של 400-500 מ"ר ולגייס עוד כ-15 עובדים נוספים. מאחורי התוכנית עומד ביקוש לשירותי המרכז בישראל, במיוחד בתחומים כמו תעשיית הרכב, מיכשור רפואי, מערכות מציאות וירטואלית (AR/VR) ומערכות ניידות כמו סמארטפונים ואבזרים חכמים. חטיבת ג'ייביל אופטיקה מתמקדת בפתרונות אלקטרו-אופטיים, כולל מערכות אקוסטיקה, מערכות הקרנה ומצלמות ממוחשבות. החטיבה הוקמה לפני כ-10 שנים בעקבות רכישת חברת Kasalis של קארל-צייס, וכיום היא מבוססת על פיתוח המתבצע בעיקר בארה"ב, גרמניה וכעת גם ישראל, כאשר רוב הייצור ההמוני מתבצע במפעל האופטיקה בדרום סין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה