אביחי לכמן מונה לסמנכ"ל המו"פ של דיון מדיקל

13 יוני, 2018

לכמן מגיע לחברה לאחר 18 שנים בגילת לוויינים. חברת Dune פיתחה את מערכת MarginProbe, המאפשרת לשפר את הביצועים של ניתוחים להסרת גידולים סרטניים בשד באמצעות איתור רקמות נגועות הנמצאות בסביבת הגידול

חברת דיון מדיקל (Dune Medical Devices) מינתה את אביחי לכמן לסמנכ"ל מחקר ופיתוח. בתפקידו החדש הוא יהיה אחראי על הרחבת השימוש בטכנולוגיית  Radio Frequency (RF) Spectroscopy של החברה אל מחלות ויישומים חדשים, מעבר לשימוש הנוכחי שלה לטיפול בסרטן השד. לכמן מגיע לחברת דיון מדיקל לאחר 18 שנים בחברת גילת (Gilat Satellite Networks), שבה פיתח אלגוריתמים למודמי תקשורת לוויינים ולמערכות העקיבה של אנטנות לווייניות. הוא מביא לחברה ידע בתכנון מכני של מודולי RF ובהעברת מוצרים מפיתוח לייצור.

חברת Dune פיתחה את מערכת MarginProbe, המאפשרת לשפר את הביצועים של ניתוחים להסרת גידולים סרטניים בשד באמצעות איתור רקמות נגועות הנמצאות בסביבת הגידול, תוך כדי ביצוע הניתוח. הטכנולוגיה מבוססת על ספקטרוסקופיית RF: בשיטה הזו מקרינים את הרקמות החשודות בקרינת RF ומודדים את האותות החוזרים. המרכיב המרכזי במערכת הוא חיישן Fringe Field Sensor המצוי בקצה אבזר המדידה. כאשר רקמה נעשית ממאירה, חלים שינויים בקוטביות החשמלית של ממברנת התא, בריכוז החומר הגנטי, בכמות הנוזל הבין-תאי ונוצרים כלי-דם חדשים. כל אלה משנים את היענות התדר של הרקמה. מכיוון שלכל רקמה יש תגובת היענות ייחודית המשמשת מעין "חתימה אישית" שלה, המערכת מזהה רקמות נגועות הסמוכות לגידול המרכזי.

שימוש בפרוב האלחוטי של דיון מדיקל במהלך ניתוח להסרת גידול בשד
שימוש בפרוב האלחוטי של דיון מדיקל במהלך ניתוח להסרת גידול בשד

מחקר השוואתי שבוצע לאחרונה בבית החולים St. Johns Providence בדטרויט, ארה"ב, הראה שהשימוש במערכת MarginProbe מקטין ב-61% את הצורך לבצע ניתוחים חוזרים להסרת גידולים בשד. למרות שלא היו הבדלים בכמות הרקמה שהוסרה, שיכור הניתוחים החוזרים לאחר טיפלו שנעזר ב-MarginProbe היה 7% בהשוואה לשיעור של 18% בקבוצת הביקורת. כיום החברה נמצאת בתהליך של פיתוח יישומים חדשים עבור הטכנולוגיה שלה.

דיון מדיקל הוקמה בשנת 2002 על-ידי דן השמשוני ובחודש אוגוסט 2017 העבירה את הנהלתה לאטלנטה, ג'ורג'יה. בחודש יולי החברה גייסה 12.3 מיליון דולר ממשקיעים בארצות הברית, כדי לממן את הפיתוח של טכנולוגיית ה-RF שלה לשימוש בניתוחי סרטן מסוגים נוספים. עד היום החברה גייסה כ-50 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מכשור רפואי